Mark membawaku ke sebuah tempat. Tapi tidak mahu memberitahuku. Aku gembira sebab mark boleh tersenyum kembali. Dia menyuruh aku memakai dress berwarna putih. Mark kelihatan segak memakai sut. Sampai di destinasi. Mark dan keluar dari kereta dengan serentak. Aku menuju ke arah mark. Mark menghulurkan tanpa berfikir aku terus memeluk lengannya.
"Eunji tunggu sini jap" mark mengarahkanku. Aku pelik.
"Oppa nak gi mane??" Tanyaku. Mark tersenyum. Mark memeluk pinggangku.
"Mark nak pergi hati chagi" mark membuat aku blushing.
"Mengada la mark ini" aku memukul lembut dada mark.
"Tunggu tau" mark mencium sepantas kilat bibirku. Mark terus pergi entah ke mana. 20 minit mark meninggalkanku. Aku masih berdiri di sini. Tiba² dua orang yang tidak dikenali menarik tanganku, membawaku ke sebuah tempat. Aku masuk ke tempat itu. Gelap gelita. Ada satu sinaran yang memancar ke arahku. Aku menutup sinaran yang memancar kepadaku menggunakan tanganku. Bunyi piano berbunyi, aku melihat hadapanku. Seseorang bersut hitam bermain piano. Aku cuba mengencam wajah namja itu. Tiba² lampu tertutup kini gelap kembali.
"Eunji.. You are my truth love" suaranya seseorang bercakap pada gelap gelita. Lampu dibuka semula, kelihatan mark melutut di hadapanku dengan menghalakan sekotak cincin kepadaku.
"I know I late to says to you before, you are my everything, your smile , your laugh everything about you.." Mataku mula berkaca.
"You always in my heart Mrs.Eunji" mark Berkata lagi. Aku mengalirkan air mataku.
"Jeong Eunji, will you marry me??" Mark berkata dengan masih melutut di hadapan. Aku menganggukkan kepalaku. Setelah aku menganggukkan lampu di situ semua dibuka. Mark bangun. Aku dan mark dikeliling oleh Taehyung, suzy , yoseob, Chorong, Mrs.Kim, Gd, JiHyo, Seolhyun, Gary, Bambam, hana dan L?? Semua menepuk tangan.
"L??" Aku bingung. L memdekatiku dengan membawa Ki hyun.
"Eunji sebenarnya saya sepupu mark" jelasnya. Aku memandang mark. Mark memegang pinggangku. Dia tersengih-sengih.
"Why don't tell me about your L??" Aku bertanya. Aku muncung. Mark biarkan aku merajuk. Dia menyarungkan cincin di jari manisku.
"I miss you Chagi" mark berbisik di telingaku. Aku tergelak kecil. Aku memegang bahu mark.
"I miss you too Oppa" aku tersenyum kepada mark.
Barang di hempas ke lantai.
"Tak guna Eunji!!" Irene mengusutkan rambutnya. Dia membaling barang yang berada di hadapannya.
"Kau ingat kau boleh menang!! Kau silap Jeong Eunji.. Aku akan buat mark tunduk kepada aku!!" Irene menjerit sekuat hati. Irene yang masih rasa mencapai fonnya lalu mendail nombor Baekhyun.
"Baekhyun kau perlu musnahkan dia atau pun kau hancurkan Eunji" kata irene.
"Aku tahu kau suka Eunji dan inilah masanya untuk kau rampas maruah dia" irene senyum sinis. Irene mematikan callnya.
Bersambung..
Chapter seterusnya adalah wedding yang di nanti-nantikan oleh mark dan eunji..💞
YOU ARE READING
You Always In My Heart [Complete] •MarkJi•
FanfikceJung Eunji seorang gadis yg peramah apabila bertemu seseorang. Bts sgnt menyayangi Eunji kerana sikapnya yg suka menolong org lain. Kelemahan jung Eunji adalah cintanya. Eunji tidak tahu memilih antara dua jejaka iaitu v n Yoseob.. Yoseob ialah beka...