Cahaya matahari memancar kepadaku. Setiap kali aku melangkah aku dapat melihat bayang-bayangku yang terbentuk di depanku. Setiap senyuman yang dilontarkan olehnya membuat aku rasa selesa bersamanya. Walaupun aku dalam bahaya tetapi dia membuat aku selamat bila dengannya. Kami memandang ke langit dengan keindahan awan yang terbentuk di langit. Air menuipi rambutku. Membuat aku merasai ketenangan.
"Saranghaeyo" sesuatu bisikan di telingaku. Aku menoleh ke arahnya.
Dia tersenyum dengan penuh keikhlasan. Aku juga turut kepadanya. Dia membelai rambutku."Eunji ~" Pipiku diusap-usap lembut oleh seseorang. Berat mataku ingin membukanya.
"Wake up Chagi~" Nafasnya aku terasa semakin hampir. Aku berasa seram sejuk. Aku membuka mataku. Kelihatan mark betul-betul berada dekat dengan mukaku. Mukaku menjadi pucat apabila melihat muka kami tinggal seinci lagi akan bersentuh. Mataku membesar. Pantas aku duduk atas katil dengan menutup mulutku dengan menggunakan tanganku. Mark mengelakkanku.
"Mark apa awak buat ini??" Aku menjadi malu kerana dia bangun awal dariku. Mungkin aku terlalu penat sehingga bangun lewat.
"Buat apa?? I just want look your face" mark memandang tajam ke arahku. Pantas aku memandang ke lain.
"Mark boleh awak keluar tak??" Aku bertanya.
"Boleh tapi kalau chagi kena tunaikan permintaan mark. Baru saya keluar" mark senyum sinis. Aku membuat muka menyampah di belakangnya.
"Ye la, apa dia??" Bangun dari katil.
"Morning kiss~" aku terkedu apabila mark membalas. Mark bersandar ke pintu bilik itu.
"Memang tak lah" aku menjelir lidah kepadanya.
"Kalau tak tunaikan I don't want go" mark senyum jahat sambil melihatku.Geramnya hati aku.
"Palli or I will stay here" aku mendekatinya secara terpaksa dan mengeluh. Aku memegang bahunya. Mark muncungkan mulutnya kepadaku. Aku tergelak kecil melihatnya. Aku teragak-agak untuk menyentuh bibirnya. Aku memegang pipinya lalu kiss bibirnya sepantas kilat.
"Dah, can you out now??" Aku mengarah aku memusing ke belakang. Mark memeluk ke dari belakang. Aku terkedu.
"Can you be my love forever??" Mark peluk dengan erat. Aku berdiam diri. Soalan itu bukan sukar bagiku tapi aku tidak mahu merosakkan hubungan Irene dan mark.
"I'm sorry.." Aku meleraikan pelukkan oleh mark. Mark memusingkan badanku untuk bertentangan mata dengannya. Aku tidak mampu melihat wajahnya kerana aku terlalu sakit untuk kehilangannya.
"How long I have waiting you Eunji.." Kata-katanya membuat mataku berkaca memandangnya.
"Why you never want to be my love??" Mark meluahkan. Aku memandang tepat kepada matanya. Tangannya memegang tangan kananku dan meletakkan tangan kananku di dadanya. Tangannya meletakkan di atas tangan kananku di dada. Aku mengalih pandanganku ke tangan kananku yang diletakkan di dadanya.
"How long my heart will alive without you??" Denyutan jantungnya dapat aku merasai. Keikhlasnya itu membuat air mataku mengalir tanpa aku sedar.
"Mark... I really want you know.. That..."aku baru hendak memberi mark jawapannya. Tetapi pintu bilik diketuk oleh seseorang. Mark menlapkan air mataku. Kemudian menepuk lembut kepalaku.
"Now.. I know who should I choose" aku terkejut dengan kata-katanya.
"I choose Irene" mataku terus mengalirkan air mata. Mataku terkedip-kedip memandang bawah.
"I will left you go now.." Mark menurunkan tanganku di dadanya.
"I will marry with her same day with taehyung.." Mark berkata lagi. Kakiku menjadi lemah mendengar kata-katanya. Mark berlalu meninggalkanku di bilik itu. Dia berlalu pergi bersama Irene. Aku yang seperti hilang nafas. Terduduk di atas lantai. Menangis dengan mengeluarkan suara tangisan yang pedih di hatiku. Aku menepuk-nepuk dadaku yang sakit bila semuanya berakhir buat kali kedua. Aku menjerit kepedihan dalam tangisanku.Kepalaku aku bersandarkan dengan tilam katil.
Di luar bilik mark...
Taehyung mendengar tangisan eunji. Taehyung menjadi sayu setelah mark membuat keputusan begitu. V bersandar di pintu mark. Dengan mendengar tangisan eunji di luar bilik. V tidak menahan air matanya lalu membiarkannya mengalir.
Bersambung..
Betul ke Mark akan berkahwin dengan Irene??
Adakah semua akan berakhir begitu sahaja??
Tunggu chapter seterusnya🎀
YOU ARE READING
You Always In My Heart [Complete] •MarkJi•
FanfictionJung Eunji seorang gadis yg peramah apabila bertemu seseorang. Bts sgnt menyayangi Eunji kerana sikapnya yg suka menolong org lain. Kelemahan jung Eunji adalah cintanya. Eunji tidak tahu memilih antara dua jejaka iaitu v n Yoseob.. Yoseob ialah beka...