-Spune-mi,iti place ciocolata?
Da,imi placea.In special ciocolata amara.Nu,nu avea,din pacate,decat una obisnuita,o ,,Africana".Cu miscari lente,hipnotice,desfacu ambalajul si,privindu-ma direct in ochi-desi privirea era obligata sa se strecoare printre suvitele blonde ce-i cadeau rebele in jurul fruntii-continua sa vorbeasca rar,cu acelasi glas jos,monoton, cu care dresorul incearca sa linisteasca un manz caruia i se arata pentru prima oara saua,in timp ce degetele subtiri,nervoase rupeau ciocolata in bucati prin intermediul unor gesturi blande,de mangaiere.Amintirea unei imagini arhivate demult in copilarie-atat de demult ca uitasem deja ca ar fi existat vreodata-ma izbi in plin: gestul la fel de bland prin care degetele subtiri,nervoase ale varului meu Sorin,impatimit columbofil,rupeau dintr-o singura miscare gatul fragil al unui porumbel scapat cu pretul unor grave rani din ghearele unui uliu.
Cu vocea indulcita de prima tableta de ciocolata, facu sa-i picure printre buzele subtiri,in sfarsit,intrebarea:
-Si, ce se mai aude despre mine?
Lasai bucata de ciocolata sa cada la loc pe ambalajul de pe birou.Nu atat de rapid pe cat mi-as fi dorit: un gust intens,brutal,imi amari gura-gustul coclit al celor 30 de arginti oferiti sub stratul de lapte,zahar si cacao;un gust de care n-am putut scapa din clipa aceea vreodata.Precum argintul-viu s-a strecurat in vene, otravindu-mi sufletul.
-De fapt,mi-am dat seama acum ca nu-mi place ciocolata;ca nu mi-a placut niciodata!
Cu revelatia specialistului care descopera o noua specie(sau poate revelatia porumbelului varului meu ca altcineva poate zbura mai sus si mai rapid decat el), am iesit hotarat sa invat s-ascult tot ,,ce se aude despre ea".
Si am reinterpretat in alta nota invariabilul raspuns la intrebarea unora: ,,de unde isi ia doamna director energia?Sta toata ziua in spital; cand e de garda,pana tarziu lumina e aprinsa, iar dimineata mancarea-i luata neatinsa..."
-Din ciocolata!
CITEȘTI
SENATORIUM
Non-FictionMai bine sa ucizi un prunc in leagan decat sa nutresti dorinte neimplinite-William Blake