🥀Part 19

211 11 3
                                    

Mall

HaeRim mencari barang yang ingin dibelinya. Setelah menjumpai, barang itu diletakkan di dalam troli.

Dia berjalan sekitar pasar raya itu. Nampak barang dia,dia ambil dan masuk dalam troli sampai lah barang terakhir yang dia cari ialah aiskrim kegemarannya.

Bekas aiskrim vanilla tersebut diletakkan juga di dalam troli yang dibawanya.

"Belanja aku ni." seseorang yang muncul secara tiba- tiba itu memasukkan satu bekas aiskrim strawbery ke dalam troli yang diusungnya(?).

HaeRim memandang empunya suara tersebut.

"Kau?"

"Yes."

"Kau buat apa dekat sini?"

"Ikut kau."

"Buat apa ikut aku?" Haerim mengerutkan dahinya.

"Saje. Sekarang kan musim culik, so aku takut lah kau nanti kena culik ke? Kan nanti tak pasal- pasal masamuzik aku takde pasangan nanti." Tiba- tiba ni kenapa? Haerim pelik.

"Baguslah kalau kau takde pasangan." Haerim terus berlalu pergi meninggalkan Kai dan terus ke kaunter pembayaran.

"Thank you." Barang yang telah dimasukkan kedalam beg plastik dicapai.

Kai masih ikut aku. Ouh lupa aiskrim dia? Aku tak bagi lagi.

"Nah." aku serahkan aiskrim tersebut pada Kai.

"Thank lah sebab belanja aku."

Aku hanya balas dengan senyuman sinis. Pikir nak belanja dia ke apa? Takde masa lah. Buat habis duit je.💸

"Sebab kau belanja aku, jom kita pergi makan." ajak Kai tiba- tiba.

"Aku tak lapar" beritahu HaeRim.

"Alah. Jom lah. Aku nak belanja kau ni. Sampai hati kau taknak terima kan. Kalau aku ajak budak perempuan lain, semua beratur nak join aku makan." jelasnya. Pikir aku kesah. Budak mana lah yang malang sangat terhegeh- hegeh kan kau tu.

"Ouh really, pergi lah ajak diorang. Aku takde masa macam diorang semua." beritahu aku lalu meninggalkan Kai.

"Yah HaeRim shi, tunggu lah!"

HaeRim berhenti daripada berjalan. Dia pandang ke belakang. Dan Kai tak sempat berhenti apabila HaeRim berhenti mengejut. Dia terlanggar belakang tubuh HaeRim.

p/s : Fahamkan apa yang aku sampaikan tu.

"Kau takde mata erh? Letak mana hah?" HaeRim pandang Kai atas bawah. Macam nak tampar je mamat ni. Hish

"Hehe sorry" Kai buat muka comel dia. Huh pikir aku terpikat ape?

"Dah lah sana. Aku nak balik"

"Kita balik sama- sama nak."

"No!"

"Alah boleh lah. Motor aku dekat bengkel. So aku nak tumpang kau."

"Pandai kau pergi, pandai lah kau balik"

"HaeRim shi. Please." Kai membuat nada memujuk.

Hish mamat ni. Nak je aku tendang dia. Habis jatuh. Biar padan muka.

"Palli!" HaeRim melajukan langkahnya ke tempat parking kereta.

"Gomawo." ucap lelaki itu sambil mengejarku.

HaeRim memandu keretanya.

"Erh Kai pun ada sekali." tutur Mrs Jung yang sedang menyiram pokok di taman kecilnya.

Kai tersenyum dan mengangguk. "Annyeonghaseyo ahjumma." Kai tunduk hormat. Bow 90°.

"Taknak masuk dulu Kai?" Omma terus bertanya kepada Kai bila Kai mahu sahaja keluar dari rumah agam miliknya.

"Aunty ada buat kuih sikit. Jomlah makan." ajak omma.

Hish omma ni. Baik sangat dengan mamat ni. Kalau aku memang tak lah nak jemput dia masuk rumah. Buat kotor je.

"Makan lah Kai. Sedap ni tau. Aunty belajar dari kawan aunty dekat Malaysia." Tutur omma lalu meletakkan pinggan yang diisikan dengan kuih.

"Aunty ada kawan dekat Malaysia?" Tanya dia. Omma mengangguk.

"Dulu aunty study dekat Malaysia."

"Ouh."

Omma tersenyum.

"Kamu sekarang makin okey dengan HaeRim. Aunty suka. Takde lah macam dulu. Asyik gaduh je." Ujar omma. Aku pandang omma dan Kai silih berganti.

"Yelah aunty. Semenjak satu sekolah dekat Seoul ni rasa nak berbaik- baik pulak. Taknak lah macam dulu lagi. Kesian HaeRim asyik kena buli je. Bila pula nak sweet sweet." Tutur Kai. Macam tak ikhlas langsung.

"Berbaik lah sampai kamu berdua tua. Takyah lah nak bermusuh- musuh bagai." Pesan omma.

"Nae aunty."

Aku hanya mengangguk.

"Kenapa kamu tak ambil kelas menari. HaeRim cakap kamu ambil kelas muzik."tanya omma.

"Saje aunty. Asyik menari je, penat pulak. Tu nak try ambil muzik. Boleh lah belajar menyanyi dengan main alat muzik sekali." Ujar Kai.

"Ouh gitu. Kalau kamu free datang lah rumah aunty, HaeRim dengan unnie dia ada bilik muzik dekat rumah ni. Kamu berdua boleh berlatih sama- sama." kata omma. Aku pandang omma. Asal omma cakap dekat Kai. Nanti Kai mesti selalu datang sini. Haduhh.

"Nae aunty. Aunty, Kai minta diri dululah. Kesian omma sorang- sorang dekat rumah. Lagipun appa kan outstation." Kai undur diri.

"Hah baiklah."

Kai keluar dari rumah HaeRim diikuti juga HaeRim sekali menemaninya.

"Thank sebab hantarkan aku balik, thank juga sebab pelawa aku makan dekat rumah kau and thank dekat omma kau bagitahu aku yang kau ada bilik muzik. Boleh lah kita main sama- sama nanti." Tutur Kai. Whats?? Kau pikir aku teringin nak berlatih sangat dengan kau. Hak puii lah.

💞

"Aku nak tukar rancangan lain?"

"Apa dia?"

"Kita kenakan kawan dia?"

"Asal tak dia?"

"Alah. Kita buat slow slow dulu. Dah kenakan kawan dia, kita kenakan lah dia pula."

"Yelah kalau kau cakap macam tu."

"Okey gais. Kita mulakan esok."

To Be Continued

[COMPLETED] A REVENGE 복수 (2016)Where stories live. Discover now