🥀Part 20

221 14 2
                                    

One Two Three!!

Splashhh!!

Habis basah satu badan YooJi apabila terkena simbahan daripada air baldi.

YooJi pandang ke atas. Dia nampak Chen yang melakukan perbuatan itu

"Chennnnnnnn!!" YooJi highnote.

"Kau asal hah? Dah takde orang lain erh kau nak kenakan?" Marah YooJi.

Baru sahaja dia ingin masuk kedalam kelas, dah kena simbah. Apa lah nasib dia harini.

'Ok gais.Rancangan berhasil.'

💞

"Ni asal kau basah ni?"tanya ChaeRyn.

"Exo."

"Asal? Apa diorang buat?" Tanya ChaeRyn tak percaya.

"Yelah. Aku nak masuk kelas diorang pergi simbah. Dahlah aku nak pergi ladies. Nak salin baju." tutur YooJi lalu berlari menuju ke tandas perempuan.

💞

JungYeol sedang melalui koridor untuk ke pondok. Tiba- tiba ada beberapa bungkusan tepung jatuh keatasnya.

Dia pandang ke atas dan..

"Sehunnnnnn!! Lay!!"

"Sorry tak sengaja. Ingat tadi Xiumin lalu." kata Lay.

Selepas itu, barulah Xiumin lalu disebelahnya dan menuju ke pondok. Dia pandang aku dan senyum. Senyum?? Kau fikir manis sangat lah senyuman kau tu. Ni semua lakonan semata- mata.

💞

"Argh!! Tak guna kau ChanYeol." bentak ChaeRyn.

ChanYeol yang bersama Baekhyun itu hanya memandang dan tersenyum.

"Sorry tak sempat nak sambut kau. Tup tup je dah jatuh atas lantai."

Orang ramai memandang mereka bertiga. Ada yang berbisik, ada yang ketawa macam orang gila dan ada yang ambil gambar. Wtf?? mesti muka aku masuk majalah.

'Seorang perempuan jatuh di hadapan dua lelaki kacak'

"omma!"

💞

"Aku tak tahulah asal diorang tu nak kenakan kita."

"Tulah. Kesian YooJi, ChaeRyn dengan Jungyeol. Lepas ni aku tak tahulah siapa yang kena pulak. Jangan lah aku." kata Jeae.

"aku pun taknak." kata HyeYeon.

ChanJin hanya diam. Dia sudah merasa semua itu. Betapa memalukan.

"Aku rasa kita kena berjaga- jaga. Kita buat rancangan nak." HaeRim memberikan idea.

"Apa dia?"

💞

Plasshhh

Habis baju HyeYeon basah bila kena campak dengan belon yang diisikan dalamnya air.

Huh ni kena redha.

"Aku benci kau SUHO! CHEN! D.O! KRIS! TAO!! " HyeYeon mengamuk di taman sekolah itu.

Dia baru sahaja keluar dari perpustakaan sekolah dan ingin menuju ke taman sekolah untuk membaca buku di atas bukit. Baru sahaja nak menyelak muka surat pertama, 5 biji belon air serentak dibaling kearahnya.

Tiba- tiba, gadis- gadis yang baru muncul itu menepuk tangan tanda syabas.

Masing- masing memandang.

"Kitaorang akan serahkan bukti ni pada sir Gary yang korang selama ni kacau geng kitaorang" beritahu HaeRim. Gambar dan video yang dirakam ditunjukkan kepada mereka sebagai bukti.

Jejaka tampan yang digilai ramai gadis itu masing- masing mempamerkan riak muka sangat cuak. Huh masuk majalah ni cantik. Boleh cover majalah.

"HaeRim shi." suho menghampiri HaeRim. "Janganlah macam ni. Kita kan kawan." pujuk Suho. Haerim tidak mengendahkan langsung.

"Sorry gais. Kali ini tiada maaf bagimu." HaeRim bersama yang lain berlalu pergi ke pejabat.

"Apa kita nak buat ni?" kata Kris.

"Kita kena beritahu Kai cepat- cepat ni." Mereka segera lari dan pergi kearah Kai dan yang lain.

💞

"Saya dah bagi kamu amaran Kai. Kenapa kamu masih macam ini lagi. Kamu semua, ini amaran terakhir untuk kamu." tegas kata Sir Gary.

"Tapi sir. Kitaorang hanya buat apa yang Kai rancang. Kitaorang tak salah." Kata Kris lalu mukanya memandang ke arah Kai.

Sorry Kai. Walaupun kita kawan, tapi aku nak kena selamatkan diri aku juga.

"Tak ada pilihan. Saya tetap akan denda kamu semua dan kamu Kai, kamu digantung sekolah selama seminggu. Kamu dah melampau sekarang ni. Saya akan beritahu parents kamu semua." kata Sir Gary.

💞

Kai's house

"Omma malu dengan kamu Kai. Kamu sebagai ketua pelajar kenapa jadi contoh yang tak baik dengan mereka semua. Kamu tak malu ke?" Marah omma.

"Mianhae omma." Kai tunduk.

"Selama seminggu ni, omma tak benarkan kamu keluar rumah. Iphone kamu omma rampas. Kunci motor juga dan duit kamu omma akan sekat selama sebulan." Tutur omma. Iphone6s yang dipegangnya omma rampas segera. Kai pandang omma dia meminta simpati.

"Omma takkan termakan dengan pujukan kamu kalini. Kalau appa tahu macam mana? Kamu nak kena dengan appa macam dulu lagi. Tak serik?"

Kai menunduk. Dia tak mampu jawab.

"Omma. Tolonglah kurangkan denda tu. Bosan lah Kai kalau semuanya omma ambil." Ujar Kai setelah lama mendiamkan diri.

"Kalau kamu tak buat perangai, omma takkan buat macam ni semua."

Kai hanya menunduk.

"Omma nak keluar. Kamu duduk rumah."beritahu omma lalu keluar dari rumah.

"Omma! Phone Kai?"

Omma pura- pura tidak mendengar dan terus keluar dari rumah.

Hmm apa aku nak buat ni?

💞

"Omma dengar Kai buat hal dengan geng kamu."

Aku mengangguk tanda betul.

"Kenapa dengan dia?"

"Dia tu sebenarnya nak balas dendam dengan Haerim, omma." Beritahu Haerim.

"Yelah tu. Omma tengok dia okey je. Kenapa tiba- tiba pula?" tanya omma.

"Alah omma. Dia tak berubah pun sebenarnya. Luar je lain, dalam lain."

"Takpelah. Omma pun tak boleh nak cakap apa- apa. Benda dah jadi."

"Oklah omma. HaeRim nak keluar dulu "

"Ok hati- hati."

To Be Continued

[COMPLETED] A REVENGE 복수 (2016)Where stories live. Discover now