Sabahın 6 sı gibi kalktı genç kız.Erken uyanmıştı ders saat 9 da başlıyordu geri uyumak istedi ama uykusu açılmıştı bi kere.Saçını yukarıdan salaş bir topuz yaptı ve mutfağa gidip ketıla sıcak su koydu ve kendine büyük bir kupada filtre kahve hazırlayıp yukarı odasına çıktı.Odasının bir tarafı sadece camla kaplıydı perdeyi sıyırıp hava nasıl diye baktı hava yağmurluydu genç kız yatağının üstündeki battaniyeyi sırtına alarak camın kenarındaki beşik tarzı sandalyesine oturarak kahvesini yudumladı cama çarban su damlalarının eşsiz sesiyle düşüncelere kapıldı.Zara hep kitaplardaki aşk hayatından istiyordu saf istiyordu masum istiyordu genç kız.Acaba diyordu birgün gerçekten birini sevebilecekmiyim?Genç kız hayatı boyunca edilen teklifleri hep nazikçe geri çevirmişti hem bir yandan da korkuyordu zarar görmekten acı çekmekten ama bilmiyorduki aşk acı demekti cesaret demekti,öğrenecekti genç kız aşk onu olgunlaştıracaktı.
●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●
Araz arabasına binip okula doğru sürdü bugünkü hava çok kasvetliydi boğuyordu onu.Bide kötü birşeyler olacakmış gibi hissediyordu aldırış etmemeye çalışarak okul girişindeki otoparka arabasını park etti.Öğretmenler odasına girip dolabından en sevdiği şiir kitabını aldı ve masaya oturup kitabını sesli bir şekilde okumaya başladı.Zara koridordan geçerken zarif bir ses duydu.Sanki ses tanıdıktı sesin geldiği yerin öğretmenler odası olduğunu anlayan Zara kapının girişinden beri içeriyi süzdü ve Araz hocasını masaya oturmuş sesli bir şekilde şiir okuduğunu gördü.Araz hoca kendini o kadar kaptırmıştıki kapıdaki kızı fark etmemişti.Zara omuzunu kapıya yaslayıp hocasının şiiri bitirmesini bekledi genç kız çok etkilenmişti şiirden ve okuyanından.Zara bu durumdan faydalanıp hocasını süzdü etkilenmişti işte Zara hocasından ama hep beyni ona olmaz diyordu yasak diyordu.Araz hoca şiirini bitirdiğinde kapıya yaslanmış Zarayı gördü tebessüm ederek "Günaydın Zara gelsene"dedi.Bu durum Zaranın hoşuna gitmişti "Günaydın,harika okudunuz ve ayrıca şiir çok anlamlı"dedi.Şiir yasak aşkı anlatıyordu.Araz "teşekkür ederim,şiiri anlamlı bulduğuna göre bir yaşanmışlık var sanırım"dedi.Afallayan kız "ben hiç aşık olmadım ki bilmem o tür duygular"dedi.Araz şaşırdığını belli etmeyerek kıza elindeki kitabı verdi "Bunu oku,bende hiç aşık olmadım ama bu kitapta aşkı hissetdim"dedi.Kız burukça gülümseyerek kitabı çantasına koydu "teşekkürler hocam"dedi.Araz gülümseyerek görüşürüz dedi.
●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●
Azra bugün okula gelmemişti Zara kulaklığını takıp her zamanki yerine oturup hocanın verdiği kitabı okumaya başladı.saatler birbirini kovalıyordu ve 5 dersi geride bırakmıştı hiç yerinden kalkmamış sadece kitaba odaklanmıştı aslında şu ana kadar kitabı bitirmesi gerekiyordu lakin genç kız yavaş yavaş her bir cümleyi kavrayarak okuyordu.Zara bir sayfa daha çevirdiğinde bir fotoğraf ile karşılaştı üniverste mezuniyet günü fotoğrafıydı lakin genç kızın boğazı düğümlenmişti çünkü Araz hocanın kolunun altında güzel bir kız vardı.Fotoğrafı çevirdiğinde arkasında seni çok seviyorum canımın içi yazıyordu.Zaranın gözleri yanmaya başlamıştı yukarı doğru bakıp göz yaşlarını engellemeye çalıştı.Lakin başaramadı aktı usulca yaşlar.Genç kız biri görmesin diye elinin tersiyle yaşları silip fotoğrafı aynı yerine koydu ve kitabı kapattı sanırım artık kitabı geri vermeliydi.
●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●
Araz tenefüs ziliyle 10.sınıfların katından çıkıp en üst katta olan öğretmenler odasına gitti.O sırada Zara içeri girmişti "Hocam kitabı alabilirsiniz,okudum"dedi.Araz hoca önce genç kızı süzdü sanki bir kaç dakika önce ağlamıştı.Kıza biraz daha yaklaşınca kız bir adım geri attı durumu anlayan Araz 2 adım atarak dibine kadar girdi.Genç kız 3 adım atarak duvara geldi kaçacak yeri yoktu şansınada odada kimse yoktu.Arazda 3 adım atıp kızın dibine tekrar girdi "Niye benden kaçıyorsun Zara?Benden kaçma ben sana zarar vermem"dedi.Genç kız "ama veriyorsun"diyerek eline kitabı sıkıştırıp hocayı itekleyerek öğretmenler odasından ayrıldı ve geride sorular içinde boğulan Arazı bıraktı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Bir Lise hikayesi
Chick-Litlise zamanında bir kızın öğretmenine olan aşkını anlatan bir kitap