Dyan Arisha sememangnya dibuli oleh Adam Mikhail. Penat berjam jam dia mengemas sorang condo Adam ni. Tapi Adam? Tidur. Siap berdengkur lagi. Tak senonoh punya laki. Dah la suruh orang kemas tapi dia tidur, bebel Dyan sendirian.
"Adam, bangun la.." Dyan menggerakkan Adam yang sedap tidur diatas couch.
"Lenanyaa...." Sambung Dyan lagi. Dyan akhirnya mengambil keputusan untuk duduk melutut dihadapan Adam yang sedang lena tidur.
"Hey bangunlahh. Tidur macam lah penat sangat." bebel Dyan lagi. Adam yang rasa macam tidurnya diganggu, mula mengerengkan badannya membelakangkan Dyan. Rimas. Dyan yang geram melihat Adam, mula menarik badan Adam agar memandangnya semula.
"Woi, bangun sekarang. Aku nak balik la." Dyan yang melihat Adam masih tiada respons terus bangun menggapai handbagnya diatas meja.
"Aku balik sorang. Tidur la kau kat situ." Dyan yang mula geram, dah terkeluar balik 'kau aku' dia. Dia dah la penat kemas sorang, Adam buat hal. Mane la tak mengamuk Dyan dibuatnya. Tengah Dyan nak berjalan keluar, beg tangan Dyan ditarik. Mentang mentang tali handbag panjang, tangan dia pun panjang, sesedap je tarik, bisik Dyan.
"Ape?" Dyan menoleh memandang Adam semula.
"Kau nak balik ke?" Tanya Adam yang sudah mula membuka matanya kecil.
"Ye la." Jawab Dyan malas.
"Ha pegi lah. Pintu jangan lupa tutup balik nanti. Kunci sekali." Adam memejam matanya rapat sekali.Dalam hati jangan cakap la, berapi macam mane hati Dyan sekarang. Bakar membuak buak. Terus dia keluar dari condo Adam, pintu dihempasnya geram.
--
Usai solat maghrib Dyan bersiap siap untuk pergi ke condo Adam semula. Dah la kol berkali kali tak angkat. Tak kan tidur lagi? Dyan bersiap siap memakai jeans dan sweater hitam kepunyaan Adam, rambutnya dilepaskan. Adam yang beri sweater kepadanya beberapa minggu yang lalu. Entah macam mana, terdetik pulak hati nak pakai. Lagipun kat luar cuaca sejuk, berangin je. Dari balik tadi, rumah ni sunyi je. Mak mah je yang sibuk kat dapur. Muka Datuk Iskandar dan Datin Katrina langsung tak nampak.
"Mak mah, sibuk ke? Ada apa apa yang nak Dyan tolong?" Tanya Dyan lembut sambil lengan baju sweater ditariknya keatas sedikit.
"Eh takde apa apa lah Dyan. Nak pegi mane ni?" Tanya mak mah yang sibuk mencuci pinggan mangkuk disinki.
"Nak pergi tengok Adam kat condo. Call tak berangkat. Entah apa la yang dia buat tak reti nak balik. Nak berjemput jugak.." Ucap Dyan lagi sambil matanya memerhati mak mah yang membasuh pinggan.
"Oh.. Adam kalau dia dah balik kat condo dia tu, dia memang tak akan balik sini terus. Mesti dia tidur sana semalam dua. Dia lebih selesa duduk sana." Jelas mak mah yang baru selesai mencuci pinggan.
"Oh. Habistu nak kene bawak baju dia la ni?" Tanya Dyan bingung.
"Apa la Dyan ni. Barang barang dia semua dah lengkap dah kat sana. Sebab tu dia balik sana berlenggang je. Dyan balik sorang ke tadi?" Tanya mak mah pula.
"A'ah. Naik teksi. Ni nak pegi sana, Dyan drive sendiri la naik kereta Dyan. umm, takpela mak mah. Dyan pergi dulu." Dyan sempat menghadiahkan senyuman kepada mak mah sebelum dia berlalu pergi.Mak mah hanya membalas semula senyuman Dyan tadi.
Bukak je pintu, angin memang kuat. Macam nak terbang. Laju Dyan mengeluarkan kunci kereta dari poket dan terus memandu kereta swiftnya, jalan pulak lengang semacam. Memang laju la dia tekan minyak.
----
Button bernombor 24 ditekan. Lif berjalan naik. Dyan hanya bermain phone berbalas sms dengan Balqis. Kadang kadang senyum sorang jugak Dyan bila baca mesej Balqis yang merapu tu. Nasib takde orang nampak. 5 minit kemudian, pintu lif pun terbukak. Apabila sampai dihadapan rumah Adam, senyuman dyan mati. Mati sebab nampak ada kasut lain dihadapan rumah. Kalau kasut lelaki takpe, ni high heels. Laki mane yang pakai? Pintu yang tak tertutup rapat itu ditolak perlahan. Dada Dyan dah berombak laju. Seorang perempuan tengah duduk bertindih diatas Adam sambil mengusap lembut muka Adam yang tengah baring.
YOU ARE READING
Mr. Playboy
RomanceJust a story about a playboy who's fall in love with Dyan Arisha. Diorang agak annoying and selalu bergaduh. Even benda kecik pun. Adam sometimes memang suka memanja dengan Dyan walaupun diorang sememangnya macam musuh. Adam mikhail sememangnya anak...