Part 3★

6.4K 289 0
                                    

Baru 10 minit Dyan duduk diatas kerusi yang empuk itu untuk menjamu selera. Tiba tiba mukanya terasa basah seperti disimbah mukanya dengan air Apple juice. Habis bajunya basah, rambutnya melekit. Dyan menahan marahnya, mengangkat muka melihat siapa punya angkara. Di hadapannya, terlihat seorang perempuan yang memiliki susuk tubuh yang cantik, berpakaian seksi, dan sedang tersenyum sinis. Yang pasti, Dyan tidak mengenali wanita itu. Dyan memandang Adam. Adam hanya terkaku melihat Dyan sebegitu rupa. Adam memandang perempuan yang berdiri di sebelahnya.

"Apa you buat ni?!!" marah Adam.

"Baby, who's this girl? Tell me now!" Perempuan itu menunjuk ke arah Dyan.

"Baby? Bila masa pulak aku ber-baby dengan kau? Jangan fikir mama papa aku suka kau, aku pun akan suka. Tak." Sambung Adam.

"Aku nak balik" Dyan mencelah sambil berdiri membersihkan dirinya.

"Eh perempuan kau ingat Adam keluar dengan kau mean dia suka? Oh please dia bukan macamtu. Sebab dah berpuluh perempuan dah aku nampak keluar dengan dia. That's just for fun, untuk hilangkan boring dia je. But finally it's me who is going to marry him." Balas perempuan itu dengan bangga.

"Siapa kata aku nak kahwin dengan dia? Yang kau sedap hati nak simbah aku dengan air melekit ni kenapa? Kau nak dia, amik la. Aku tak kisah. Sebab lelaki nak gaduh. Tak guna." Balas Dyan sinis lalu berjalan keluar daripada restaurant.

"Hey, watch your words Mel." Adam merenung Mellisa dengan renungan yang tajam. Lalu keluar mendapatkan Dyan diluar. Mellisa masih didalam tergedik gedik memanggil nama Adam. Adam tidak mengendahkannya dan meluru keluar mendapatkan Dyan. Sesudahnya dibuka pintu restaurant, Dyan tidak lagi kelihatan. Adam berasa hampa dan bersalah.

Mr. PlayboyWhere stories live. Discover now