-1-Kan parasına Şerivan

18.9K 488 87
                                    

Cemre(Şerivan)
Biliyor musun? Serçeler ağladığı zaman ölürler.Yıldızlar söndüğü zaman kayarlar.Ve yapraklar düştüğü zaman değil üzerine basıldığı ân kırılırlar...
Odasında oturmuş düşünüyorken babasının içeriye hızlıca girişiyle şaşırdı.Ne olmuştu ki?Neden bu kadar çok kızmıştı.

"Cemre hemen hazırlan Antep'e gidiyoruz!"

"Kaç günlüğüne baba?"

"Dönmek üzere değil.Kalıcı olarak oraya taşınıyoruz."

"Baba ne diyorsun sen? Benim burda okulum ,bir hayatım var.-Kapıdan sessizce onlara bakan annesine dönüp.-Anne bir şey söylesene.Gidemeyiz desene."

"Cemre haddini aşma.Okulunu bırakıyorsun zaten.Beşik kertmen kan davalı olduğumuz aşiretin oğlu.Onunla evleneceksin."dedi bağırarak daha doğrusu eski kirvesiydi.Sorunsa kirve ile bir çeşit akrabalığın oluştuğunun düşünülmesiydi.Bu yüzden iki aile arasında kız alımı olmazdı. Ama işte sonuç; Kan davasından sonra her şey karışmıştı.Şimdi kan bedeli olarak kızını istemişlerdi.

"Hayır kim olduğunu bilmediğim biriyle evlenmeyeceğim.Ne yani tek kurban ben miyim!"Yüzüne inen tokatla susmak zorunda kaldığında herkes şaşkındı.

"Sus ve yarım saat içinde hazır ol!"

Herkes odadan çıktığında yanağındaki sızıyla kalakalmıştı Cemre.Gözünden süzülen yaşlar durmaksızın akarken yatağına oturdu.Babası annesine ne kadar iyiyse çocuklarına karşı hep katı olmuştu.Bu yüzden değil miydi? zaten tüm ağlayışlarının sebebi...Gözyaşları eşliğinde bavulunu hazırladığında yanağındaki kırmızılık geçmemişti.Peki şimdi ne olacaktı?Hep böyle mi devam edecekti?Mutluluk ve huzur hep mi uzak olacaktı sol yanından?
***
        (Kadir'den)

"Keko(Baba) senin dediğin kulağın duyuyo mu?Ben öyle biriyle evlenmem."

"Kuremin(Oğlum)  abinin ,amcanın kanını yerde mi koyacaksın?Eskiden dostuk ama onları toprağa koymadan önce idi.Şimdi karar ver
kuremin abinin amcanın kanının bedelini alacaksın yoksa yerde mi koyacaksın?"

"Peki keko(Baba).Peki."

Konuşmalarının bitmesinin ardından sağ kolu yanına gelerek.
"Kadir ağam misafirleriniz gelmiştir."

"Hanım ağanı getir diğerlerini geri gönder Salih."dedi Kadir ağa oturduğu sedirden hiç ayaklanmadan.

"Peki ağam."dedi.Kızı görmese de kapıdaki kadının kızı için feryatları konağı inletirken duymamayı seçti.İçeri ürkek adımlarla gelen kızı gördüğünde alayla genişçe gülümseyerek baktı kızın ürkek adımlarına.
"Hoşgeldin gelin ağam.Beyaz gelinlikle gelemedin ama beyaz kefenle çıkarcaz emin olabilirsin."dedi kirli sakallı yüzündeki sert mizacına inat alayla gülümsedi.

"...."Cemre susup konuşmazken Kadir ağa çalışan orta yaşlı kadını çağırıp
"Benim odama götürün abdestini alsın.İmam nikahı için hoca gelecek.Üzerine baş örtüsü verin.Kapıyı kilitleyip çıkabilirsin."

"Peki ağam."dedi orta yaşlardaki kadın kolundan tutup götürürken.Resmi nikahının olmayacağını o an anlamıştı.

İşte her şey şimdi başlıyordu.Cemre'nin daha doğrusu buralardaki adıyla Şerivan'ın aklında tek bir cümle yankılanıyordu.'Suncemın çiye'(Suçum neydi!)

Cemre(Şerivan)  Babasının annesine olan sevgisiyle büyümesine rağmen daima babası tarafından sevilmeyen asi kızımız.On yedisini bitirip 18'e girdiği gün evlenmek zorunda kalır.
Kadir ise civar köylerdeki ağalarca da tanınan aşiret lideri babasının yerine geçmesiyle ortaya çıkan kan davasında kaybettiği ailesinin intikamının peşinde 25 yaşındaki bir genç.Hayatlarını kesiştiren ise kan parası yerine alınan kızdı.

Töre(Ferman)Kitabının devamı gibi gözükse de ayrı bir hikayedir başlamak için ilk kitabı okumaya gerek yoktur.
Umarım tanıtımı beğenip kitaba devam edersiniz.Beğenen kardeşlerimin de VOTE ve YORUMLARIYLA yanımda olduğunu bilmek isterim.Umarım beni kırmazsınız.Allah'a(Cc)emanet olun.

Şerivan #wattys2017Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin