Dah 1 tahun sunmi menghilangkan diri... mark tak tahu nak cari dia kat mne lagi...
(MARK POV)
Mane awk menghilang sunmi... saya rindukan awak...Sunmi: dah 1 tahun aku dekat sini... aku masih tak dapat lupakan dia...
Sunmi tinggal dengan sha di jeju island.. sha ni kawan sunmi tapi jarang jumpa sbb dia tinggal di jeju...
Sha: kau tahu tak sebab apa kau tak boleh lupakan dia?? Sebab kau masih sayangkan dia sunmi.. kau masih cintakan dia...
Sunmi: tak.. tak mungkin aku cintakan dia lagi.. aku dah buang dia jauh2 dlm hidup aku..
Sha: kau jgn tipu diri kau sunmi...
Sunmi: ( hanya diam )
Sha: kau fikirlah dalam2 sunmi... aku tak paksa kau...
S.K.I.P
Mark dah kerja di syarikat ayahnya...
Mum: mark.. i want talk with you... i want you getting married with yura...
Mark: mum please i don't want... yura tak sesuai dgn mark... lagi pun mark nak fokus dgn karier mark sebagai bussiness man yg berjaya like dad...
Mum: ok mum boleh terima alasan mark... but if mum say you would married with yura... you must listen to me... araseo...
Mark: (mark breakfast tanpa menghiraukan bebelan maknya)
Mum: are you listen or not mark ??
Mark: yes mum i listen... ok bye..
Mum: bye... promise..
Mark: cepat2 mark masuk kereta...
(Pejabat)
Mark: I want the proposal on my table tomorrow... (dgn tegas mark memberi arahan)
Pekerja: ok boss...
S.K.I.P
Jr: mark jom lunch...
Mark: ouh boleh gak ... jom
Jr: aku nak tanya kau sikit mark..
Mark: ape dia??
Jr: kau tak teringin ke nak kahwin??
Tersedak mark dengar soalan dari Jr ...
Mark: woo soalan kau ni dah macam mak aku dah... memang lah teringin but aku tunggu seseorng yang aku sayang balik...
Jr: mark move on lah... mungkin dia ade lelaki lain kat sana...
Mark: dia tak kan cari lelaki lain selain aku... Araseo...
Jr: terpulang pada kau...
Sha: sunmi aku nak bagi tahu kau... aku nak balik seoul... kau nak ikut??
Sunmi: kau nak buat ape pergi sana balik??
Sha: yelah.. aku kan dah lama duduk dekat sini.. aku nak jugak merantau dekat seoul tu... kau nak ikut ke tak nak?? Lagi dua hari aku pergi...
Sunmi: nanti aku fikir2 kan...
Sha: bagi tahu aku cepat.. kalau tak kau tinggal..
Sunmi: malam nnt aku bagi tahu kau... ok shaaaaaa
Sha: ermmm yelah...
(malam)
Sha: macam mane kau nak ikut aku??
Sunmi: ermm aku ikut lah...
Sha: bagus...
2 hari kemudian...
Sha dan sunmi sampai di incheon airport...
Sha: sunmi aku pergi toilet dulu..
Sunmi: ok.. aku tunggu kau dekat luar airport...
Sha: ok..
20 minit kemudian...
Sha: ok jom...
Sunmi: lambatnya kau sha... kenapa kau tak tidur kat toilet je terus...
Sha: alah sorry lah.. aku beli handbag ni lepas aku gi toilet... nampak cantik tu yg aku beli...
Sunmi: kau ni sempat lagi shopping..
Sha: well you know me...
Sunmi: ( pandang sha dengan penuh kemarahan) memang aku kenal kau pun...
Sha: kiter amik taxi..
Sunmi dan sha ambil taxi...
Sunmi: kiter pergi rumah lama aku lah...
Sha: ok babe...
Sampai rumah sunmi..
Sha: wah cantik rumah kau sunmi..
Sunmi: biasa je sha.. rumah kedai..
Lepas sha dan sunmi sampai di rumah.. mereka berdua kepenatan dan tertidur di sofa..
Sha: yah sunmi bangun lah.. dah petang dah.. jom kiter keluar beli barang dapur...
Sunmi: ermmm kejap lah.. 5 minit
Sha: cepat aku tunggu kat luar...
Sunmi: ermm 👌
S.K.I.P
Sunmi dan sha selesai beli barang dapur.. mereka berdua pergi makan malam..
Sha: aigoo sedapnya teokbokki ni...
Sunmi: sedapkan.. (sunmi pandang sha)
Tiba2 makanan yang sunmi pegang jatuh..
Sunmi: oh my god... makanan aku.. (sunmi ambik makanan yang terjatuh tu)
?? : cik saya mintak maaf..
Sunmi: it's okay..
Sunmi bangun dan tengok orng tu adalah mark..
Mark: awak sunmi kan.. awk kenal saya?? Saya mark..
Sunmi: tak.. saya tak kenal awak..(sunmi berasa gementar apabila berhadapan dengan orng yang dia dah lama tak jumpa)
Mark cuba telefon sunmi dan handphone yang di pegang oleh sunmi berdering..
Mark: awk punya phone berbunyi.. betul lah awak sunmi.. (Mark peluk sunmi)
Sunmi: tak.. saya bukan sunmi.. minta maaf awak salah orang.. jom sha
Sunmi menarik tangan sha dan pergi.. mark ikut sunmi dari belakang tanpa diketahui oleh sunmi..
(MARK POV)
Memang betul awak sunmi.. kenapa sunmi buat mark mcm ni?? Mark rindukan sunmi yang dulu..
Mark cintakan sunmi..To be continue...