♥Ohh katil! Why are you so empuk today? Aku nak buat homework. Tapi kau menggoda aku... Why katil,why?
Ok aku start mengarut. Mata aku dah jadi berat gila ni. Nak buat homework ke tidak? Nak buat ke idok?
Alaa lek ah esok sabtu. Baik aku main fon then tidur. Hahahah hebatnya plan aku.
Aku belek fon aku. Fuhh smart casing fon ni. Macam tuan dia hahahah
Sorry part ni memang membongok sikit.
Instagram : _lilyana has requested to follow you
Instagram : _lilyana liked your photo 8
Wahh bagus-bagus! Genap 300 follower aku. So,aku accept follow request tu then tido. Dah tu nak buat apa lagi kan?
On da next dayyyy..
"Dam bangun bodoh!!!"
"Weyy bodoh bangunlah!!"
Aku buka mata aku perlahan-lahan. Siapa la yang baik hati sangat kejut aku guna nama bodoh ni?
Aku pandang tuan empunya suara tu. Zakwan tak guna.
"Patutlah mid exam aku failed. Kau membodohkan aku dari aku bangun sampai aku tidur. Cubalah panggil aku pandai ke? Huhuhu."
Muka toya dia still kekal macam tu je.
"Hei bodoh, bangun-bangun je kau dah buat ceramah. Mimpi apa?"Oh Zakwan ku sayang, kenapa kau ni jenis tak makan saman eh?
Aku jeling je mamat tu.
On that afternoooon....
Aku jalan terhinjut-hinjut je pergi Dewan Makan a.k.a DM. Kenapa aku jalan macam tu? Hah.. Akulah orang yang paling bersemangat main futsal tadi sebab aku seorang je yang asyik tergolek bagai nak rak. K fine aku noob.
Aku ambik makanan yang terhidang dan pergi kat meja budak-budak team futsal aku. Then makanlah... Takkan nak menari kot?
Aku tengok team futsal aku. Semuanya tengah busy makan sambil main fon. And yang paling penting, mereka semua pro main futsal. Ermm, so i was thinking that aku kena ikut cara mereka kalau nak jadi pro. YEAH...
MAKAN SAMBIL MAIN FON HELL YEAH
Aku tengok fon aku ada notification from Instagram (again..).
Instagram message: lilyana; hai
Orang balas hai mestilah kita balas hai jugak kan?
adamhigh: hai
lilyana : abg kenal saya tak?
Okay start ni author nak shortformkan nama diorang ni. lilyana jadi L. adamhigh jadi A. Paham? K
Sambung cerita...
Siapakah?
A: err tak kenal la
A: tak ingat
L: saya junior abg kat smksi
Junior? Smksi?
Oh ya,sekolah lama aku...
A: maaflah tak ingat
Kenapa ayat aku formal tetiba?
L: ahh tak kisahlah abg kenal saya ke tidak
L: saya nak terus terang
L: muka abg mcm org korea yang saya minat
L: nama dia Niel dari kumpulan Teen Top
Tersedak aku baca mesej nih. Muka aku macam orang korea. Buto?
A: eh mana ada macam org korea. Koyak adalah.
L: hahahah
lilyana sent a photo
L: look carefullyAku tenung gambar tu. Hampeh. Muka macam ni jenis yang dia minat? Apa nak jadi la budak zaman sekarang.
Yang paling penting, aku lagi handsome.
A: eh mana ada sama...
Memang la tak sama sebab aku lagi handsome semekom
L: ermm saya minat gila dengan Niel. So bila saya nampak abang dekat sekolah, saya jadi histeria.
L
: disebabkan saya minat Niel, jadi saya minat abg jugaklahKalau nak minat aku pasal Niel tu, baik takyah. Nampak sangat tak ikhlas.
Aku tutup fon aku tu dan pergi basuh tangan.
Nak tau tak? Ni first time aku ada peminat. So, aku rasa macam teruja sikit. Heheheheh. Tapi aku taknak dikecewakan. Mungkin budak tu nak prank aku ke...? Aku taulah muka aku tak handsome tapi aku ada perasaan kay...
Tiba-tiba ada makhluk ciptaan Allah menegur aku dengan jayanya.
"Weyh babi,kau nak main futsal tak?" Tadi bodoh, sekarang makhluk comel warna pink pulak dia nak panggil. Introducing, Iman, kawan aku jugak sekali dengan Zakwan.
Aku pandang Iman dengan wajah innocent aku yang dibuat- buat. " Cubalah panggil aku dengan nama yang sedap sikit..."
Iman jeling aku. Cehh jeling macam pondan, fikir aku takut?
"Then, kau nak aku panggil kau kucing? Tak ke pelik?" Iman membahas.
Betul jugak si Iman ni. Tapi kan...
" kenapa kau nak panggil nama haiwan pulak shiall? Kau boleh je panggil nama aku yang indah bak orangnya. Cehh"
Iman buat muka toya dia tu." Meraban. Cepatlah kau nak pegi futsal tak? Next month kita ada game. "
Aku menjegilkan mata aku yang tak berapa nak besar. " Game? Mana kau tahu ni?"
"Kau tak tengok whatsapp ke? Coach Kamal dah roger..."
Aku terus raba poket aku, mencari fon aku. Wait, poketku kosong!
Aku pandang Iman dengan muka panik.
"Dah kenapa?" tanya Iman, pelik.
"Ada orang mencopet fon aku!" Aku berlari terkedek-kedek masuk DM balik.
Note from the author:
Ni cerita malay first saya. So saya harap pembaca boleh vote dan comment selepas membaca. Terima kasih!And setiap bab saya akan selitkan gambar yang tak membosankan. Doomo arigatou gozaimasu!♥
YOU ARE READING
Little Girl
Teen FictionHanli Liyana. Banyak yang kau dah lalui. Broken family, kawan tikam belakang, fitnah, sexual harrassment. Apa lagi yang kau tak kena? Arak, rokok, dadah. Apa lagi yang kau tak cuba? Banyak mana pun orang buat, kau masih pilih untuk percaya. Apa sal...