Aku melihat cermin dan membetulkan tudung bawal aku untuk last time. Ya, aku dan tudung bawal tak boleh dipisahkan. HIDUP TUDUNG BAWAL!
Okay sekarang ni dah pukul 11.55 pagi dan aku dah siap sedia duduk kat ruang tamu. By the way en, aku baru je terfikir ni....
Si budak Lee ni tau ke rumah aku kat mana?
11.59 pagi...
Tingtong!
Loceng rumah aku berbunyi. Aku cepat-cepat tinjau kat luar dan ya, itu dia Daniel Lee. MACAM MANA DIA TAU RUMAH AKU SIA?
Aku segera ambil beg sandang aku, kunci rumah dan phone aku terus keluar rumah. Oh nampaknya Lee tempah teksi.
Sebaik saja aku masuk teksi tu dan tengok Lee kat sebelah aku, aku menjerit tapi berbisik kat dia (paham paham jela).
"Macam mana kau tau alamat aku sia?!"
Daniel menjawab sambil sengih,"rahsialah..."
Aku nak tanya lagi tapi dia tekup mulut aku and cakap,"nanti kita borak ye."
Selama 30 minit nak pegi mall mana ntah dia nak bawak aku ni, aku diam je dengan kening nak bercantum fikir camne dia tau alamat aku.
Okay sejujurnya aku tertidur dalam teksi sampailah Daniel kejut aku. "Bangun. Dah sampai dah."
Aku dengan mamainya keluar dari teksi dan tengok sekeliling. Sampai ke Sunway Piramid dia culik aku. Patutlah lama bebenor perjalanan.
"Best tido? Comel je aku tengok kau tido. Aku siap ambik gambar lagi," Daniel mengeluarkan fon dia dan tunjuk gambar aku tidur. Tapi dia cepat-cepat simpan fon dia balik sebab dia tau aku nak rampas fon dia.
MANA TAKNYA? MUKA AKU MACAM MONYET MERAJUK TAK DAPAT AWEK.
"Ish anak Lee ni!" Aku marah bila dia gelakkan aku. "Ha cakaplah macam mana kau tau alamat aku?" tanyaku.
Daniel menjeling kat aku. Kita pergi makan dulu, then aku bagitau, okay?"
"Alaa asal lak?"
Daniel ketawa je. Tak kisahkan soalan aku. Gila agaknya cina celop ni.
Kami berdua jalan sampailah dihadapan kedai Nando's. (Ok Sunway Piramid ada Nandos ke sebab author selalu pegi Sumway Lagoon je. Kalau pegi piramid selalu main ice skate je so tak taulah ada nandos ke tak lol).
"Ha, kita makan kat sini ye. Aku tau kau memang suka makan Nando's." kata Daniel sambil menarik tangan aku masuk ke dalam.
"Mana kau tau aku suka Nando's?" soalku.
Daniel membalas,"teka je."
Selesai order makanan, Daniel cakap, " ha lepas ni kau nak pegi ice skating tak?"
"Aku tak pandai do nak skate ni."
Daniel sengih," aku kan ada. Aku pegang kau."
"Euw taknak."
Author : weh aku panggil Daniel ni Lee jela. Panjang bebenor nama dia. Ye aku tau aku fucked up.
Lee mengeluh sambil tarik tangan aku ketempat ice skate setelah selesai bayar. "JOMMMMM"
Aku pun ikut jelah dengan perasaan redha. Dah bayar, pakai kasut semua, kami berdua masuk ke gelanggang ice skate tu.
Aku masuk-masuk je terus nak terbaring. Ahah sial betul. Nasib baik cina bukit ni cepat-cepat peluk pinggang aku. Walaupun aku tau benda ni tak disengajakan tapi aku still marah.
Ye, aku tolak dia.
Akhirnya aku terduduk atas ais tu. Padan muka aku.
Lee, dengan muka risau dia tu cepat-cepat angkat aku balik. Yela, crush sendiri jatuh, siapa je tak risau.
"Weh kau ok tak?"
Aku senyum terpaksa. "Ye aku ok je ni. Bahagia."
Lee tergelak dan tarik tangan aku. Dia ajar aku cara nak skate. Lepas 30 minit baru aku paham lol.
2 jam kemudian...
Aku dengan Lee dah keluar dari tempat skate tu. Sebab? Kami nak tengok wayang pulak. Cerita apa? Jangan tanya. Hotel? Trivago.
Kami berdua duduk kat seat tu. Nampaknya cerita ni bosan gila patutlah tak ramai.
Lee yang dari tadi pegang lembut tangan aku. I don't know man. Dia semacam obses dengan tangan aku.
Disebabkan rasa bosan, aku nak ajak dia borak.
Aku lepaskan tangan aku dari pegangan dia and peluk tubuh. "Kau tak cerita lagi macam mana kau tau alamat aku."
Lee terkejut dan garu-garu belakang kepalanya. "Aku nak cerita tapi nanti mesti kau anggap aku creepy."
"Gapo dio?" Maaf sis nak try loghat.
Lee pegang tangan aku balik. "Actually, aku dah lama minat kau. Like tahun lepas. Ada seorang member kau ni asyik borak dengan aku. Then kau ada sekali. So macam cinta pandang pertama la ecehhh."
"So, minggu lepas, aku dah tekad nak confess dekat kau. Aku follow ah belakang kau time kau nak balik tu. Tapi kau jalan laju sangat serupa orang paranoid. Unintentionally, aku tau rumah kau..."
Aku hanya balas, "ohh..." Aku sambung tengok movie tu balik.
"Lily..." Panggil Lee dengan suara lembut.
"Yes?"
Lee tiba-tiba dekatkan muka and cium bibir aku lama.
Dia akhirnya lepaskan ciuman. "Be mine?"
Aku speechless.
~
Keluar dari wayang tu aku senyap je. Yela speechless lagi. First kiss aku dah diambil. Muka longkang camni pun ada org nak lol.
"Are you okay...?" soal Lee. Yelah, lama gila do aku senyap. Soalan dia pun aku tak jawab lagi. Kami berdua masuk balik dalam teksi dan balik rumah.
"I'm okay. Just terkejut," kata aku memecahkan suasana yang awkward tu.
Lee gosok-gosok belakang kepala dia lagi. "Sorry.. Aku pun tak agak yang aku akan buat camtu."
Aku berpeluk tubuh dan pandang luar tingkap. "Mesti bukan first time kan?"
Lee besarkan mata dia. "EYY FITNAH. Mana ada... Kau first..."
"Serious?"
"Sumpah!" Lee angkat tangan kanannya dan buat gaya bersumpah.
"Hmm okay."
YOU ARE READING
Little Girl
Roman pour AdolescentsHanli Liyana. Banyak yang kau dah lalui. Broken family, kawan tikam belakang, fitnah, sexual harrassment. Apa lagi yang kau tak kena? Arak, rokok, dadah. Apa lagi yang kau tak cuba? Banyak mana pun orang buat, kau masih pilih untuk percaya. Apa sal...