♥Tajuk bab ini takde kena mengena dengan benda yang menghentam atau accident ye. Nak tau kenapa author letak tajuk ni? Silalah baca ya!Aku berbaring di ruang tamu rumah aku. Tak hiraukan adik perempuan aku yang berumur 12 tahun sedang memasak dekat dapur. Kalaulah mak bapak aku tau dia memasak, akulah orang yang kena marah,bukan dia.
Motif aku cakap benda ni? Hahaha... Aku tak larang adik aku buat hal dia sebab aku takde mood. Biasalah orang patah hati.
Nak nangis,? Lelaki mana boleh nangis.Tapi orang kata, orang yang taknak nangis ni ego. Tapi ada ke orang nak buat tajuk berita 'Adam Seorang Yang Ego'? Takde kan?
Ok aku merapu lagi.
Kan best kalau ada orang datang dan duduk dekat sebelah aku dan cakap," Adam, what's wrong? Kenapa moody?"
HARAPAN.
Tiba-tiba,adik perempuan datang dan duduk kat sebelah aku dan cakap...
...
...
"Abang, lapar..."
Adik lelaki aku yang berumur 15 tahun, sambil main psp dia tu pun mencelah. "Ha ah. Sama lah."
Hampeh tol.
Aku mengeluh. Nasib ah. Mak ayah keluar.Kakak-kakak semua dah kahwin.Aku berkata dengan redha," korang nak makan apa?"
"Mmm apa eh?" kata adik perempuanku.
Adik lelaki aku pula," kebab?"
"Kebaboooosh!" Mereka berdua tiba-tiba menjerit perkataan itu lalu ketawa mengilai.
Apa nak jadilah dengan adik-adik aku ni. Takpelah,abang redha.
Aku keluar rumah dengan redha. Aku pakai selipar dengan redha. Aku berjalan dengan redha. Aku turun lif dengan redha.
Yang tak redhanya aku baru teringat...
MANA NAK CARI KEBAB MEMALAM BUTA NI WEY!?
Tak redha dah.
Ku relakan diri dengan menaiki motor ini demi mencari sesuap kebab untuk adik-adikku. Huhuhu...
Pasaraya Ong Tai Kim ada jual kot...
Dak2 Setapak,KL je tau dimanakah Ong Tai Kim tersebut.
Aku bawalah motor aku ni pergi Ong Tai Kim pada pukul 10.59 malam ni. Kenapa aku tak cakap pukul 11 je? Hopefully buka lagi.
Skipu~
Selesai membeli kebab. Aku pon menunggang motor ni balik rumah.
Aku lalu kat satu lorong gelap ni. Aku lalu situ bukan saja-saja, sebab ni jalan short-cut kbye.
Tiba-tiba, aku nampak sekumpulan budak perempuan, pakai baju berhoodie, sedang berlari melepasi motor aku. Aku tak dapat nak tengok muka mereka dengan jelas sebab mereka pakai hood dan keadaan gelap. Then,buat apa aku nak tengok muka diorang?
Kisah apa. Aku pon meneruskan perjalanan aku melalui lorong gelap itu. Kalau mak bapak aku tau aku lalu lorong gelap semata-mata nak ambil short-cut, aku dah ada batu nisan kot.
Kenapa aku selalu mengarut eh? Tell me whyyy??
Suddenly,
Aku nampak benda yang bergerak, yang pasti bukan kucing sebab badan benda ni lagi besar. Benda tu seriously nampak menyeramkan gila nak mati. Dan dengan bangangnya aku tekan brek.Ya, aku sedar, aku bangang.
Dengan bangangnya lagi, aku bukak lampu.
Bangang abadi.
YOU ARE READING
Little Girl
Teen FictionHanli Liyana. Banyak yang kau dah lalui. Broken family, kawan tikam belakang, fitnah, sexual harrassment. Apa lagi yang kau tak kena? Arak, rokok, dadah. Apa lagi yang kau tak cuba? Banyak mana pun orang buat, kau masih pilih untuk percaya. Apa sal...