Lee tertidur dalam teksi, sambil pegang tangan aku dengan dua-dua belah tangan dia. Cute.
Oh by the way aku memang dah tegur abang Niel tu tapi serupa tak dapat sambutan je.
Sampai je depan rumah aku. Kami berdua turun. Aku pandang dia, dia pandang aku.
"Kau taknak balik ke?" Soalku padda Lee.
Lee sengih. "Nak balik la ni. Tapi nak tengok muka kau puas-puas dulu."
Aku rolled eyes. "Kau balik naik apa ni? Kenapa teksi tu tak tunggu?"
Lee garu kepala lagi. "Actually duit aku dah abis so aku balik jalan kaki je ah."
"Tapi dah malam ni" kataku.
"Sokay!! Aku kan lelaki."
Macam dalam drama. Hujan pun tetiba turun lebat. Aku tarik dia masuk dalam kawasan rumah aku yang berbumbung.
Elok lak nak hujan time ni en.
Kalau jiran nampak, mati aku.
Tiba-tiba aku nampak jiran sebelah rumah macam nak keluar rumah. Cepat-cepat aku tarik Lee masuk dalam rumah.
Muka Lee memerah. Alahai jantan miang ni.
"Family kau takde ke?" Soal Lee.
Aku duduk atas sofa dan on kan tv. "Parents aku takde. Kakak aku pegi honeymoon sebulan."
Muka Lee makin memerah. Dah pahal.
Lee duduk sebelah aku kat sofa. Hujan diluar makin lebat.
Lee tiba-tiba peluk pinggang aku.
"Lee, apa ni?"
Lee pandang mata aku dengan pandangan sayu. "Aku sayang kau. Aku suka kau dah lama."
Satu lagi ciuman. Kali ni sekali dengan lidah. Aku dah mula rasa terawangan-awangan. Tangan kanan Lee mula bergerak ke badan aku.
Aku cepat-cepat tolak badan Lee.
"Lee what the f*ck?"
Muka Lee pun seakan terkejut dengan apa yang dia buat. "Sorry tak sengaja..."
Guruh berdentum di luar. Dah masuk 12 malam.
"Sokay... Geez, this is so awkward." Aku cakap sambil gelak-gelak awkward.
Aku cakap lagi. "Dah pukul 12 ni. Parents kau tak marah ke kau tak balik?"
Lee tertunduk. "Aku nak cerita ni takut kau judge aku nak minta simpati lak. Tapi memang nak mintak simpati pun."
"Okay... cerita je ah"
Dia menarik nafas. "Actually, family aku banyak sangat bergaduh. Mak aku ni bini nombor 2 bapak aku. Bapak aku ni ada masa dia baik ada masa dia jahat. Dia jahat bila dia tak bagi duit nafkah. Tu jela. Then mak aku ni jenis tak ambik kisah hal anak. Adik aku duduk rumah makcik aku. Aku ni pun jarang-jarang balik rumah. Sebab nanti aku jadi mangsa kene marah lol. Kadang-kadang aku kerja, duduk rumah member..."
"...so... boleh tak aku nak stay sini untuk satu malam je?"
Aku terkejut, sikit. "Fine. But jangan bagitau sesiapa pun. Tau!"
"Okay janji!!"
Memandangkan aku lapar, aku ajak dia makan. "Kau nak makan apa?" Aku jenguk-jenguk dalam fridge. Ada nugget dalam freezer hell yeah.
Lee pun acah-acah membantu jenguk almari pulak. "Spagheti pun boleh en? Okay jom tengok Chef Lee memasak!"
Dia pun goreng nugget and masak spagheti. Tak impressive pun (taknak mengaku).
Sementara Lee masak tu aku pegilah mandi dulu.
Turun je bawah balik, makanan semua dah siap hidah depan tv. Aku balut kepala aku dengan towel dan cari Lee.
Lee keluar dari dapur selepas basuh periuk dia guna tadi.
Aku tepuk tangan. "Wahh hebatlah chef Lee kita ni!!"
Lee sengih. "Jom makan."
Sambil makan tu kami banyak berbual, tengok movie, baring atas sofa. Dah rasa ada chemistry ye kekawan.
Aku gigit nugget besar tu dan biarkan tergantung sebab aku nak tukar movie lain pulak.
Tiba-tiba, Lee dekatkan muka dan gigit nugget kat mulut aku.
Awkward silence...
Lee senyum bahagia dan aku cepat-cepat tukar movie. Kami berdua duduk atas sofa dengan tangan Lee wrapping pinggang aku.
Aku rimas dengan towel lat kepala ni. So aku tanggalkan je.
Aku pandang Lee. Dia truly amazed dengan rambut aku. "Cantik..."
Aku rolled eyes.
Aku tolak muka dia supaya dia fokus kat cerita tu.
Lima minit kemudian...
Aku rasa muka Lee dekat leher aku. Dia cium and bau leher aku.
"L-Lee..?"
Dia terus mencium bibir aku dengan dalam.
YOU ARE READING
Little Girl
Teen FictionHanli Liyana. Banyak yang kau dah lalui. Broken family, kawan tikam belakang, fitnah, sexual harrassment. Apa lagi yang kau tak kena? Arak, rokok, dadah. Apa lagi yang kau tak cuba? Banyak mana pun orang buat, kau masih pilih untuk percaya. Apa sal...