Perspectief Amal:
Ik draaide me om naar de spiegel en controleerde nog 1 keer mijn outfit.
Ik droeg een spijkerblousje dat ik in mijn leren geplooide enkelrok had gestopt. Daarbij een bordeaux rode hoofdoek. En daaronder bordeaux rode pumps en een zwarte panty. Het was eind Oktober en al best koud. Ik keurde mezelf goed. Daarna pakte ik mijn CV en rende, voor zover het kan met hakken aan, de trap af. Beneden groette ik mijn vader en bracht zijn ontbijt naar de keuken. Daarna maakte ik de tafel voor hem schoon en bracht hem een pot heette thee, opdat hij niet zelf naar de keuken hoefde te lopen. Ik kuste zijn voorhoofd en nadat hij me succes had gewenst liep ik naar de deur. Ik zuchtte en sloeg de autodeur dicht. Trots als een pauw bekeek ik mijn auto. Ik reed een Audi A4. En ookal verdiende mijn vader genoeg om 'm zelf voor me te betalen ik wilde het zelf doen. Ik heb er 2 jaar voor gewerkt en gespaard. Mijn trots was dus terecht. Ik voerde de locatie in, in de navigatie en starte de auto.
Hooftstraat 24 te Amsterdam.2 Weken geleden had ik gesolliciteerd voor de functie juridisch adviseur. Vandaag mocht ik op gesprek komen. Toen ik mijn vriendin Youssra hiervan op de hoogte stelde keek ze me met grote ogen aan. "Dat is het kantoor van Adam al Bashiri!" Had ze geschrokken geroepen. Ik had me verbaast afgevraagd wie die Adam dan wel mocht zijn. Zijn naam kwam me ergens wel bekent voor. "Hij schijnt super droog en koud te zijn." Vervolgde ze haar verhaal. Nu was het mijn beurt om geschrokken te kijken. Toen ze mijn blik zag lachte ze en voegde eraan toe: " Maar het schijnt dat alle vrouwen aan zijn voeten liggen. Ze zeggen dat hij een van de aller knapste Marokkanen ooit is."
Een beetje twijfelend keek ik haar aan.
"Misschien kan ik beter ergens anders solliciteren." Zei ik onzeker. Terwijl ik al door andere brieven rommelda. "HaHa dat dacht ik niet. Jij gaat mooi solliciteren bij Adam. Zo'n kans krijg je nooit meer. Er zijn maar weinig mensen die bij hem op gesprek mogen komen. Wees blij dat jij er 1 van bent."Ik stopte mijn auto voor het immens grote bedrijf. Even dacht ik dat ik verkeerd zat. Maar toen ik het naambordje met: Al Bashiri advocaten." zag hangen wist ik dat ik goed zat. Met trillende handen stapte ik binnen. Ik melde me bij de receptie en werd verzocht even te wachten. Na een kleine 10 minuten werd ik door een andere jonge vrouw geroepen. Ze was spontaan en vrolijk en van mijn leeftijd. Ze vertelde me dat ze Sara heette en Adam's secretaresse was.
Toen we voor de deur van zijn kantoor stonden zei ze: " Hier moet je zijn. Mijn neef kan soms best hard zijn. Maar als je geduldig en beleeft blijft krijg jij deze baan zeker. Succes Amal!" Ze knipoogde nog en liep daarna terug door de grote gang. Ik klopte en wachtte op antwoord. Een diepe beheerste stem riep: "Binnen"
Ik haalde diep adem, fluisterde:" Bismillah" en opende de deur...Salaam dames. Zoals jullie kunnen zien is Nouar veranderd in Amal. (Nouar ben Yusef, vanaf nu dus Amal ben Yusef, is het meisje dat in het vorige hoofdstuk zou komen solliciteren.) Sorry hiervoor. Blijf stemmen en reageren. Love you all❤️ Slaap lekker!
JE LEEST
Destino
RomanceDit verhaal is geïnspireerd op een verhaal op Marokko.nl. Het is dus niet volledig mijn eigen verbeelding! Het verhaal gaat over Adam Al Bashiri. Een succesvolle zakenman. Hij heeft voor niks anders oog dan voor zijn werk. Tenminste dat denkt hij...