Sudah beberapa hari berlalu dan kini... tibalah hari yang bakal mengubah hidup Nahee. Wartawan-wartawan sudah mula membanjiri. Di bilik persalinan...
Nahee: *nervous*
Sejeong: Just rileks Nahee. Rileks..
Nahee: Tak boleh la unnie, nervous gila.
Sejeong: Okay genggam tangan unnie kuat-kuat. Bagi hilang nervous tu.
Nahee:*pegang tangan Sejeong*
Sejeong: //Mak aih budak ni. Mau kebas tangan aku nanti//
Tiba-tiba pintu bilik persalinan itu terbuka.
Nahee: Nara!!!!! *lari*
Nara: Wow wow rilek. Kau dah la pakai heels kang jatuh mau nye tersembam.
Nahee: Hehe. Mian. Tak cakap nak datang pun! *tumbuk bahu Nara*
Nara: Sakit lah lahnat *gosok bahu* by the way, saje je. Surprise kate ko. Hehe. Sejeong! Wassup! *angkat tangan*
Sejeong: Yow! *angkat tangan*
Nara: Tak sangka kau dah nak kahwin dol. Sape hasben kau? Hensem tak? Tinggi pendek? Ade iras k-
Nahee: Banyak betul soalan kau. Kalau aku kata name dia confirm kau dah tahu camne.
Nara: Siapa? Pakcik kebun sekolah kau?
Nahee: Bukanlah babun! Park Jimin tu.
Nara: Seriously?! Jjinja?!!!!!
Sejeong: Uit slow sikit volume. Unnie keluar jap.
Nara: Arasseo.. Serius ke weh? Park Simen tu?
Nahee: Iye. Kau datang ngan sape? Auntie Park ke?
Nara: Yup. Dengan abang tiri aku.
Nahee: Ouh.. Hense-
Pn Kim: Nahee? Dah siap? Eo annyeong Nara! Mana omma kamu?
Nahee: Ha? Oh dah dah.
Nara: Annyeong auntie. Omma ade dekat bawah. Dengan abang.
Pn Kim: Ouh.. Okay. Jom Nahee. Semua dah tunggu tu.
Nahee: Ne.. Weh nervous duhh..
Nara: Rilek. Tenangkan diri kau. Dah jom.
Nara memegang tangan Nahee dan diikuti oleh Pn Kim. Sesampai sahaja di bawah, kau beralih kepada appa kau pula. Nara sudah pun menuju ke tempat duduknya, bersebelahan dengan abang dia, Ken.
Nahee berjalan beriringan dengan ayahnya. Tetamu-tetamu semua memandangnya. Tak lupa juga Jimin. Matanya tak berkelip melihat kawannya itu.
Selepas itu, dia diserahkan kepada Jimin dan Tn Kim berlalu ke tempat duduk.
Paderi menyatakan beberapa ikrar kepada mereka berdua. Mingyi di belakang sudah terlentok di sebelah Wonwoo. Aii Seventeen plus Bangtan pun dtg ye.
Paderi: Adakah kamu, Park Jimin menerima Kim Nahee sebagai isteri kamu?
Jimin: Ya terima.
Paderi: Kim Nahee, adakah kamu menerima Park Jimin sebagai suami kamu?
Nahee: N-ne, saya t-terima.
Paderi: Saya isytiharkan kamu berdua suami dan isteri.
Jimin mengambil cincin yang di hulurkan oleh Taehyung di sebelahnya lalu disarungkan kepada Nahee. Nahee juga begitu.
Paderi: Sekarang kamu boleh cium pengantin.
Jimin memalingkan mukanya ke arah Nahee. Nahee gementar. Digenggam erat tangan Jimin.
Jimin: Jangan risau, aku akan jaga kau sepenuh hayat aku.
Dan kemudian, bibir mereka berdua dicantumkan.
To Be Continue
손화민 : Lee Nara
17 tahunNara merupakan cousin terapat Nahee. Perangai 2×5 je dengan Nahee, gila-gila. Kematian ommanya memang memberi impak yang besar baginya. Dia mempunyai seorang abang tiri, iaitu Lee Ken.
ㅡ
Goodluck for pt3 candidates tomorrow! All the best. And, tonight! Bangtan comeback! Teruja lel 😂 homework langsung tak sentuh 😂
YOU ARE READING
[C] Romantic: Pure Love • Park Jimin
Fanfiction❝ Kisah sekawan yang sudah berkawan sejak berumur 6 tahun, dipaksa kahwin dalam usia 17 tahun ❞ ©Hyunwonwoo__ Highest ranking: #333 in Fanfiction 26 Dec 2016