Lotte World
Nahee, Jimin dan dua kembar itu pun masuk setelah membayar tiket. Mata si kembar tu dah bersinar tatkala nampak pelbagai jenis mainan.
"Mama nak tuuu" Jihee menarik baju Nahee seraya tangannya menunjuk ke arah sebuah gerai yang menjual gula-gula kapas.
"Mina pun nakk" rengek seorang lagi.
"Okay tunggu jap, papa pergi beli. Duduk kat kerusi tu dulu ne?" Kata Jimin lalu pergi ke gerai itu manakala Nahee bersama kembar itu duduk di bangku.
"Nanti nak main apa?" Tanya Nahee. Si kembar mula berfikir.
"Merry go round!"
"Kereta langgar!"
"Roller coaster!"
Nahee terkejut kerana tiba-tiba suara garau menyapa dari belakang.
Di tolehnya kebelakang dan tudia, Jungkook dan wifenya dan Taehyung bersama wifenya.
"Omo korang pun datang?!" Nahee bangun lalu memeluk Yeora iaitu wife Jungkook dan Hyelin iaitu wife Taehyung.
"Ne mestilah. Ni pun kebetulan" kata Yeora.
"Anak-anak korang mane?" Mereka berlima duduk di bangku itu.
"Ada dekat rumah mak aku. Dorang nak pergi sana so aku ngan wife aku ada la spend time" kata Taehyung
"Anak aku pergi tandas tadi dengan sorang lagi. Ha tu dia" Yeora menunjuk ke arah seorang budak perempuan dan seorang remaja lelaki yang sedang berjalan menuju ke sini.
Anak-anak Taehyung bernama Kim Taera dan Kim Taeyeong manakala Jungkook dan Yeora pula Jeon Jungrae dan Jeon Hyunkook. Jeon Hyunkook adalah anak angkat mereka yang sudah berusia 15 tahun.
"Auntie Nahee!" Jungrae memeluk erat Nahee. Nahee membalas pelukannya.
"Ne annyeong. Annyeong Hyunkook. Besar dah kau" Hyunkook tersengih. Dia mengambil tempat di sebelah Jungkook.
"Eo, anak-anak kau mana?" Hyelin memandang ke belakang Nahee, mencari Jihee dan Mina.
"Aku nampak dorang pergi kat Jimin tadi. Tu ha panjang umur"
Kelihatan Jimin dan si kembar berjalan menuju ke arah mereka.
"Uncle Taetae!! Uncle Jungkook!" Si kembar mula berlari ke arah mereka. Ya, mereka berdua ni sangat rapat dengan Jungkook dan Taehyung.
"Hey, besar dah. Lama tak jumpa" kata Jungkook sambil menggosok kepala Jihee.
"Jungrae bogoshipeo" mereka berdua memeluk Jungrae dengan erat.
"Amboi berjejak kasih nampak" kata Yeora. Mereka bertiga hanya tersengih.
"Ma, pa, bila nak pergi main?" Tanya Hyunkook.
"Rasanya dah boleh pergi dah. Hyun nak main apa?" Tanya Jungkook.
"Rollercoaster" mata Hyunkook bersinar bila kata rollercoaster.
"Okay jom! Tapi Jihee, Mina dengan Jungrae tak boleh naik la hm." Kata Jimin sambil memandang anak-anaknya.
"Pergi je, kitaorang nak pergi merry go round tu" Para lelaki mengangguk lalu mula menapak ke tempat roller coaster. Manakala para kanak-kanak dan wanita pula menuju ke merry go round.
-
Seoul Mental Hospital
"Yah lepaskan aku!!" Jeritan seirang gadis hanya diendahkan oleh jururawat di situ.
"Aku tak gila la bodoh!!" Jerit gadis itu lagi sambil tergelak.
"Jimin aku punya! Jimin, Bona punua! Tak guna kau Nahee! Ahahahahahaha" ya, dia adalah Bona. Mentalnya sudah teruk.
Dang!
"Senyap sikit boleh tak?" Jururawat itu terus menengking Bona.
Bona hanya endahkan sahaja. Jururawat itu berlalu dari situ.
"Jimin..Jimin.. Nanti aye dah keluar kita kahwin ye" ucapnya sambil memandang gambar yang dilukis olehnya.
Lukisan itu adalah lukisan dirinya dan Jimin sedang memakai baju perkahwinan. Bona tergelak lagi dan kemudian menangis.
Continue
YOU ARE READING
[C] Romantic: Pure Love • Park Jimin
Fanfiction❝ Kisah sekawan yang sudah berkawan sejak berumur 6 tahun, dipaksa kahwin dalam usia 17 tahun ❞ ©Hyunwonwoo__ Highest ranking: #333 in Fanfiction 26 Dec 2016