Bona situation
Bona menggenggam erat surat khabar yang dibacanya. Satu tajuk kecil di hadapan akhbar membuatkan dia berombak marah.
Srett
Tn Kim: Kim Bona! Kenapa koyakkan surat khabar?
Bona: Ha? A-ani. Tiba-tiba rasa nak koyakkan surat khabar. Hee
Ayah Bona hanya menggeleng lalu masuk ke dalam pejabatnya. Bona menghela nafas.
Bona: Aku kena buat sesuatu. Aku tak boleh biarkan Jimin diambil!
Kemudian dia gelak. Pembantu rumah yang lain gerun melihatnya.
• • •
Seusai bersarapan, Jimin dan Nahee duduk di tepi pantai. Di tangan Jimin terdapat secawan... ramen --"
Nahee: Kau ni! Jangan arh makan banyak. Tandas jauh. Terberak kau kat sini aku tak tahu.
Jimin: Aciee~~ Risau kat aku ye? Alololo sweetnya isteri titew sorang ni. *hirup ramen*
Nahee: Gi mati sana. Aku dah gali kubur untuk kau.
Jimin: Aipp. Seorang isteri tak boleh lawan cakap suami ya.
Nahee: Fine..... *pandang laut*pejam mata*nikmati angin*
Jimin memandang sikit ke arah Nahee. Dia tersenyum. Baginya Nahee terlalu lawa masa tu. Dengan rambut berterbangan seperti iklan sunsilk.
Nahee: Aku tak sangka..
Jimin: Tak sangka ape?
Nahee: Yang aku akan kahwin awal. Lagi-lagi dengan kau, mamat pendek.
Jimin: Ehem. Maybe di antara member Bangtan, aku paling pendek. Tapi dengan kau? Aku yang menang hoho
Nahee: Eii yelah kau menang.
Jimin bangun lalu membuang mangkuk ramen ke dalam tong sampah berdekatan.
Nahee turut bangun tapi dia tersalah langkah, dia hilang imbangan. Jimin sedari tentang itu cepat-cepat pegang Nahee. Tapi malangnya, dia juga hilang imbangan lalu terjatuh di atas pasir.
Jimin: Aduhh...
Mereka berdua terpandang antara satu sama lain. Mata bertemu mata.
Mingyu: Uiii unnie! Hyung! Nak berdrama sila dalam bilik ya!!
Jerit Mingyu dari atas. Nahee menjeling Mingyu. Mingyu hanya buat muka tak tahu dan terus berjalan dengan Xiumin.
Jimin: Sayang.. boleh bangun tak? Sakit..
Nahee: Ehh weh sorry. *bangun*
Jimin: *duduk* Nasib la sixpack aku ade lagi.
Nahee: Eleh poyo. Dah la jom. *tarik Jimin*
Jimin: Yah yah sabar!
• • •
[Dua minggu kemudian]
To Be Continue
Tahu terlampau pendek. Tengah mood exam. Mianhae semua. Please read my other fanfic that is 7 Prince.
YOU ARE READING
[C] Romantic: Pure Love • Park Jimin
Fanfiction❝ Kisah sekawan yang sudah berkawan sejak berumur 6 tahun, dipaksa kahwin dalam usia 17 tahun ❞ ©Hyunwonwoo__ Highest ranking: #333 in Fanfiction 26 Dec 2016