Pulau Jeju
Kini, Jimin dan Nahee sudahpun sampai di Pulau Jeju. Dorang berdua terus pergi ke hotel yang omma Nahee dah booking.
Sementara Jimin dekat kaunter, Nahee ambil kesempatan untuk pergi ke luar hotel, tengok permandangan laut. Dia menghirup udara segar kat situ.
Yela, kat Seoul banyak pencemaran udara macam mana nak hirup. Alamatnya mati la kau dengan asap kereta yang banyak tu.
Jimin: Awak~ Jom. Dah dapat kunci.
Dia dan Nahee terus ke bilik yang berada di tingkat 14.
-
Bukak je bilik tu, katil dah siap dengan bunga-bunga mawar merah berbentuk hati.
Mereka berdua terus mengemas segala barang dan kemudian mandi and then baru la tidur kerana kepenatan.
-
Jimin got no jams~ Jimin got no jams~
Jimin mematikan alarm phonenya itu. Dia dapat ringtone tu pon dari Namjoon. Dikerling jam handphonenya.
8:35 a.m
Dia letak balik phonenya itu dan berkira-kira mahu tidur balik. Dia meraba tempat sebelahnya. Kosong.
Jimin bangun dan matanya melilau mencari isteri kesayangannya. Tiba-tiba dia ternampak Nahee di balkoni bilik. Sedang menghirup udara segar.
Jimin bangun perlahan-lahan lalu memeluk belakang Nahee.
Nahee: Maaf orang busuk tak boleh peluk saya.
Jimin: Biarlah.
Rambut Nahee mengerbang ala-ala Dilwale gitu kerana ditiup angin. Jimin terus ambil getah rambut dan diikatnya rambut Nahee.
Nahee: Pergi la mandi. Lepastu pergi breakfast.
Jimin: Mandikan? *puppy eye*
Nahee: Pala banana kau.
Jimin: Amboi. Iyelah *masuk bilik air*
-
Selesai breakfast, mereka berdua terus berjalan-jalan. Mereka pergi ke Aquaria.
Selesai membeli tiket, mereka berdua terus masuk dan melihat ikan-ikan yang ada.
Nahee: Yang ni macam Chim *tunjuk ikan buntal*
Jimin: Halah taula pipi Chim gebu.
Nahee: Eii perasan.
Jimin: Ha yang ni macam awak *tunjuk belut*
Nahee: Apahal pulak?
Jimin: Sebab dulu awak selalu buat body rolls *wink* *lari*
Nahee: Yah! *kejar* *terlanggar orang* Omo! Mianhaeyo!
XX: Eh sokey, saya yang tak nampak tadi.
Nahee: Okay. Lagi sekali, mianhae *tunduk, sambung kejar Jimin*
XX: Yeppuda... *tersenyum*
YY: Oppa! Cepatlah omma panggil!
XX: Iye iye
-
Mereka berdua terus berjalan sehingga petang. Nahee mengambil phonenya lalu di check notification Instagram nya.
Nahee.s2
Jeju-do♡ 💬 ↱
----------------
20,706 likesNahee.s2 Jeju-do ❀
356 comments
Junhyera Have fun!
Daeling.lee 😍😍
Kth.alien Pergi Jeju tak ajak!
Nahee.s2 @Kth.alien Padan muka 😛Nahee menyimpan semula handphonenya. Tatkala dia nak pandang depan, ada aiskrim muncul. Dipandangnya Jimin yang tersengih tu.
Jimin: Kusyuk sangat main phone sampai tak sedar orang pergi beli aiskrim ye.
Nahee: Sorry la.. Magnum! *ambik* *bukak plastik and makan*
Jimin duduk di sebelah Nahee dan memakan aiskrimnya juga. Mereka berdua duduk menghadap laut yang luas disertakan dengan matahari yang ingin terbenam.
Dia memandang Nahee disebelah. Terus je dia gelengkan kepalanya tatkala tengok hidung Nahee ade aiskrim.
Jimin: Nahee-yah..
Nahee: Ne? *pandang Jimin*
Jimin: *lap aiskrim guna tangan* Comot.
Nahee: Jjinja? Aigoo *malu*
Jimin: Elelele malu.
Nahee: Senyap lah!
Tatkala mereka berdua bergembira, ada seseorang yang memerhatikan mereka berdua.
Continue
YOU ARE READING
[C] Romantic: Pure Love • Park Jimin
Fanfiction❝ Kisah sekawan yang sudah berkawan sejak berumur 6 tahun, dipaksa kahwin dalam usia 17 tahun ❞ ©Hyunwonwoo__ Highest ranking: #333 in Fanfiction 26 Dec 2016