bab 3

22.7K 465 6
                                    

Aku sudah pun tukar tempat kerja,dulu hanya di wad pembedahan, sekarang aku dipindahkan wad Vip. Aku seronok sangat,sebab aku dapat rapat dengan Tasha. Tapi yang buat aku tak suka adalah sifat doktor Alif. Ada sahaja dia membuliku. Tak cukup tu,si Tasha pulak selalu mintak cover dia bila dia masuk lambat,or tak dapat kerja waktu waktu shift malam.

Hubungan aku dengan doktor Sakinah pun makin rampat. Rupanya doktor Sakinah sudah pun bertunang. Tunang doktor Sakinah pun bukan sebarangan. Tak silap aku tunang nya itu adalah seorang jutawan muda. Namanya Harith. Hanya itu sahaja yang aku tahu. Tapi untung lah doktor Sakinah dapat calon suami yang kaya dan handsome pulak tu. Jelesnyaaaaa

---------------------------------------------------------

"Tasha malam ni kau tak oncall ke?"tanyaku.

"Entahlah. Tengok dululah. But kau boleh cover aku lagi tak?"soal Tasha.

Ishh Minah ni buat aku makin lama, makin meluat dengan dia. Nasib kawan.

"Kau ni Agak Agak lah,aku pun ada life"Tasha mencebik.

Tasha hanya diam sahaja. Maybe dia terasa dengan cara percakapan aku.

Selepas,aku dan tasha mendiamkan diri,tiba tiba doktor Alif datang dengan ingin membuat pengumuman.

"Guys... kumpul kesini jap."arah doktor Alif.
Aihhhh, aku tengok doktor Alif ni handsome jer,baik,sweet,sejak aku dipindahkan ke wad ini,lagi bersemangat aku untuk bekerja. Sweet? euwww dah suka buli orang,menyampah pulak bila puji si doktor Alif. 

"Ok macam ni lah,I nak bagitahu you all,minggu depan kita ada majlis untuk hospital elizabeth yang ke-29 tahun.
So I hope you guys boleh datang. Sebarang info ada dekat papan kenyataan. Sebelum I lupa,majlis kali ni tema couples." Semua jururawat sudah bersorak gembira,kecuali aku.

Couple???
Aku mana ada couple. Ishhh nilah akibatnya,kalau teringin sangat nak masuk hospital swasta.  Hah pandan muka kau Lysa!

-----------------------------------------------------------

"Lysa kau pergi tak pasal event majlis tu?" Soal tasha.

"Majlis mana pulak ni..."jawabku malas.

"Yang pasal sambutan hospital elizabeth tu." Aku hanya mengangguk sahaja.

"Pergi tak?"soal Tasha lagi.

"Entah,tengok lah "jawabku.

"Ni mesti kes tak de couple ni,betul tak. Aku cadang kau pergi jer dengan naufal."

"Naufal??"jawabki series.

"Yes. Itu dia dah datang." Aku hanya melihat sahaja jari runcing milik Tasha tuju ke arah Naufal. Naufal sedang menuju ke meja kami.

"Hy girls,asal muka macam ayam berak kapur. Soal Naufal.

"Kau baik diam,sebelum aku kasi ayam tu, suruh berak kat muka kau." Balasku geram.

"Chill lysa,joke jer lah "Naufal cuba untung tenangkan aku.

"Actually, muka dia macam berak kapur,sebab nanti next week tak ada siapa nak teman dia nak pergi event hospital ini." Terang Tasha .

Tasha ni,tak boleh cover sikit kalau cakap. Dah lah Naufal tahu. Malu aku.

"Alaaaa,yang awak cemberut macam tu buat apa? Saya kan ada."pelawa Naufal.

Aku Agak sedikit teruja,maybe first time kot lelaki sanggup ajak aku, untuk temam dia. So sweet Naufal.

"Yeahhh,ada pun kawan. Thanks Naufal. " balas ku ceria.

---------------------------------------------------------

Hy guys,sorry kalau late update.  Cause banyak sangat assignment. 

Btw I need your support. Please vote and comment for continue chapter.

Jangan lupa sekali tolong promote kan. Hehehe

Aku Isteri DiaWhere stories live. Discover now