The Real Nightmare For EXO part 9

204 22 0
                                    

[Di luar bilik ICU]
Selepas 2 jam pintu bilik ICU terbuka..semua ahli Exo berlari ke arah doctor kecuali Baekhyun kerana Baekhyun dilarang untuk bergerak kerana kecederaannya..Org yg nampak sgt risau ialah Chen...
Chen:Doctor macam mana keadaan xiumin hyung??
Doctor:maafkan kami, kami telah cuba sedaya upaya tapi nampaknya dia x blh tahan lama..racun itu telah pun masuk ke dalam jantung persakit..dan nampaknya persakit sudah pergi utk selama-lamanya...*perasaan kesal*
Chen terus terjatuh apabila mendengar berita yg disampaikan oleh doctor berkenaan xiumin..Chen terus menangis dan meraung memanggil nama xiumin..tapi bukan chen sahaja yg menangis tapi semua ahli exo yg lain juga menangis jihyi juga menangis bila tahu yg xiumin dh x ada.. baekhyun sorang sahaja yang x menangis sebab dia x tahu lagi berita pasal xiumin..Akhirnya hyung diaorg dh tinggalkan diaorg buat selama-lamanya.. 
Lay:Chen-ahh sabar lh kitaorg pun sedih jugak :'(
Chanyeol:Jom kita semua pergi bagi tahu baekhyn pasal berita ni :'(
Kris,chanyeol,chen, jihyo,D.O dan lay pon berjalan menuju ke wad baekhyun..D.O dan Lay berjalan sambil memapah Chen berjalan ke wad Baekhyun..
Baekhyun:Kris hyung macam mane dgn keadaan Xiumin hyunng??Kenapa chen menangis??Jgn ckp dkt saya yg..yg..yg..xiumin hyung dh..dh..dh..x dek..
Baekhyun bercakap secara tergagap-gagap bila melihat kris yg sudah mengangguk dan melihat chen yg menangis dgn teruk sekali tiba-tiba air mata dia mengalir dgn laju sekali...
[Sementara itu di luar bilik x jauh dari wad baekhyun]
Yeoshin:hahahah satu dh mati tinggal 12 lagi termasuk perempuan tu hahahahaha!!!
Sewaktu jihyo keluar dari bilik baekhyun jihyo terdengar apa yg yeoshin ckp tpi jihyo x tahu apa nama perempuan tu tapi jihyo nampak muka perempuan tu..jihyo pun mengekori perempuan tu balik ke rumah perempuan tu sampai je ke rumah perempuan tu Jihyo nampak tanda nama yg terletak di rumah perempuan tu tertulis nama Kim Yeo Shin...  Jihyo pun terus balik ke dorm exo sebab x nk yeoshin tahu yg dia mengekori yeonshin..
[Di dorm Exo]
Suho:Jihyo awak pergi mana tadi!!awak tahu x saya tgh risau ni??!!
Jihyo:oppa sorry lh tdi saya mengekori perempuan yg dh cederakan baekhyun oppa n yg dh bunuh xiumin oppa...
Suho:betul ke ni??Siapa perempuan tu??macam mana awak tahu dia yang dah cederakan xiumin hyung n baekhyun??
Jihyo:nama dia Kim Yeo Shin..
Suho:*terkejut*betul ke nama dia yeoshin??
Jihyou:yup kenapa oppa kenal ke dia??
Suho:korang sini kejap Jihyo ada sesuatu yg nk bgi tahu korang bawak chen sekali!!!
D.O:kenapa ni??apa yg Jihyo nk bgi tahu kitaorg??
bersambung...

The Real Nightmare For EXOWhere stories live. Discover now