[Di Hospital]
Jihyo,Suho,Kai & Chanyeol tgh tunggu doctor keluar daripada bilik bedah selepas itu Kris,D.O,Chen,Lay,Sehun,Luhan,Tao & Xiumin belari ke arah korang,Suho,Kai & Chanyeol..
Xiumin:Chanyeol-ahh macam mana dgn Baekhyun??Doctor ckp apa??*tgk Chanyeol yg sedang menangis*
Chanyeol sedang menangis sebab kawan baik dia tgh bertarung nyawa di dalam bilik bedah...
Chanyeol:Hyung :'( kiteorang x tahu lagi doctor tak keluar lagi dari bilik bedah saya harap Baekhyun selamat :'( *peluk xiumin*
Dalam masa beberapa puluh minit tiba-tiba pintu bilik bedah terbukak dan doctor keluar dari bilik bedah..
D.O:Doctor macam mana dgn Baekhyun?
Doctor:Nampaknya dia kehilangan banyak darah jenis O jadi kami perlukan beberapa orang untuk dermakan darah kepada dia..
Suho:Doctor perlukan berapa org untuk menderma darah O ??
Doctor:saya perlukan 3 org yg berdarah O kerana darah kawan kamu betul-betul tinggal sedikit..
Suho:sapa darah O dekat sini?
Kris:saya..
Sehun:saya..
Luhan:saya...
Kris:Doctor demi kawan kami ambiklah darah kami :/
Doctor:Baiklah kamu semua ini memang ada semangat setia kawan baiklah sekarang ikut saya...
Sehun:Luhan hyung saya takut tapi saya tetap nk derma darah saya untuk baekhyun hyung..
Luhan:jgn risau demi baehyun jgn takut..
selepas menderma darah doctor menyuruh mereka bertiga berehat..
Semantara itu jihyo dan ahli exo yg lain masih di depan bilik pembedahan..Chanyeol pula masih menangis mengenang nasib Baekhyun yang sedang menjalani pembedahan..
Chen:Dah la tu Chanyeol jgn la mengis lagi apa kata sekarang ni korang pergi balik rumah mandi lepas tu dtg balik sini bawak baju sekali malam ni kita akan tidur kt sini tunggu baekhyun selesai jalani pembedahan lepas tu teman dia sampai dia bangun biar aku,xiumin,lay dgn tao yg duduk sini tunggu baekhyun..Suho hyung bawak D.O,kai,Kris hyung,Luhan hyung,sehun,Chanyeol dgn Jihyo balik nanti kalau ada apa-apa perkembangan pasal baekhyun aku call hyung..
Suho:bagus cadangan kau chan dh la korang jom kite pergi kesian kris hyung,luhan hyung dgn sehun diaorg baru je derma darah utk baekhyun jom kita balik..nanti malam nanti kita dtg balik..
Jihyo:Oppa hati-hati tau..
Chen:ok jgn risau..
lepas je diaorg balik chen suruh xiumin dgn tao pergi beli makanan..lepas tu diaorang pun pergi beli makanan balik je dari beli makanan diaorg pergi makan sama-sama...lepastu dalam masa 3 jam pintu bilik bedah pun terbuka dan diaorang nampak doctor keluar dari bilik bedah itu diaorg pun terus belari mendapatkan doctor itu..
Lay:jadi doctor macam mana dgn kawan saya Baekhyun??
Doctor:kawan kamu selamat kamu jgn risau sekarang apa kata kamu semua pergi berehat di dalam bilik yg disediakan utk menemani pesakit...
Xiumin:Terima kasih doctor terima kasih :')
Doctor:jgn berterima kasih pada saya berterima kasih lah pada kawan-kawan kamu yg telah mendermakan darah kepada kawan kamu.. Baiklah kalau x dek apa-apa lagi saya pergi dulu..
Chen:baik aku call suho hyung ckp yg Baekhyun selamat :D *call suho*
Suho:apa?betulka??baiklah kiteorang dtg sekarang :) ....
D.O:kenapa hyung?
Suho:semua siap kite pergi hospital chen ckp Baekhyun selamat jom kite pergi..
Chanyeol:betul ke hyung???korang semua cpt siap :D
bersambung..
YOU ARE READING
The Real Nightmare For EXO
FanfictionHero:EXO HEROIN:Song Jihyo(korang) Sasaeng fan (The killer):kim yeoshin Kawan Baik $uho:EXO,Mark,Bambam &ahli Got7 yg lain Watak tambahan:Mark&Bambam Sinopsis: Ahli kumpulan exo berada di airport untuk pergi membuat konsert di Malaysia tetapi nasib...