The Real Nightmare For EXO Last Part

255 19 2
                                    

Selepas selamat pembedahan Jihyo dipindahkan ke wad persendirian yang diminta oleh suho..Selepas 2 hari Mark dan Bambam dtg melawat jihyo di hospital selepas mendapat berita jihyo dimasukkan ke hospital..

Mark&Bambam:Annyeonghaseyo 

Jihyo:annyeonghaseyo 

Suho:korang buat ape kt sini??korang dtg ni nk rampas Jihyo dripada aku lagi ke??*dlm nadar menyidir*

Mark:Hyung kite org nk mintak maaf memang kiteorg suka kt Jihyo tpi lepas apa yg dh jadi kt Jihyo dan Hyung semua kita org menyesal..kiteorg buat keputusan utk berhenti merampas jihyo daripada hyung..kitaorg mintak maaf..Hyung maafkan lh kiteorg..

Suho:hemm jgn risau lh hyung x marah atau berdendam pun dgn korang..klu hyung jadi korang pun hyung akan buat benda yg sama.. hyung maafkan korang berdua..

Mark&Bambam:jinjja hyung??!!gomowo hyung!!

Ahli Exo yg lain dtg melawat jihyo&suho..D.O membawa makanan kegemaran jihyo dgn suho ianya ialah sup rumpai laut..

Suho:mane chen,tao,luhan,chanyeol & baekhyun??

Kris:tdi dlm perjalanan ke sini diaorg ckp nk singgah ke kubur xiumin..

Suho:oh..

D.O:Jihyo saya ada buatkan makanan kegemaran awak dgn suho oppa..makan lh ya..

Kai:ke awak nk saya suapkan mesti romantic kan 

D.O:Jangan nk menggatal ek nanti suho marah baru tahu..

Kai:arraseo~hyung miane

Lay:Suho bila Jihyo blh balik rumah?

Suho:esok Jihyo dh blh balik..

Tao:Jinjja??!! yey!!! :D

Semua terkejut bila mendengar suara tao daripada belakang..

Chen:ish ko ni kan Tao klu ye pun nk terkejutkan diaorg pun ajak lh aku sekali 

Xiumin:Tah ko ni!!

Suho:suara tu...korang,korang dgr x ape yg aku dgr??ke aku yg tersalah dgr??

Lay:x lh kiteorg semua dgr..

Kris pusing ke belakang dan terus menjerit..

Kris:Arghhh aku nampak hantu xiumin tlg!!!

Xiumin:woi aku bukan hantu lh aku hidup lagi lh -_-

Semua belari kearah Xiumin dan terus memeluk xiumin..

Suho:tpi macam mane??

Xiumin:sebenarnya...

[Flash Back]

di dlm bilik ICU selepas sahaja xiumin selamat dia berkata pada doctor..

Xiumin:doctor blh x doctor tlg saya?

Doctor:tlg ape??

xiumin:blh x doctor ckp kt kawan2 saya di luar tu yg saya tidak dpt diselamatkan??

doctor:*terkejut*tpi kenapa??

Xiumin:sebenarnya ada org yg ingin membunuh saya dan ahli kumpula saya yg lain dan bila org tu tahu yg salah seorang ahli kami dh mati dia akan berhanti memburu kami buat sementara waktu..Jadi utk sementara waktu saya akan duduk dgn parents saya dan memberitahu mereka pekara yg sebenarnya..

Doctor:baiklah klu macam itu..

[End of the lash back]

Lay:habis macam mane chen blh jumpa hyung??

Chen:sebenarnya macam ni..ingat x bila korang ajak aku pergi taman hari tu??waktu kt taman hari tu aku ade nampak seorang lelaki yg wajahnya mirip sgt dgn xiumin hyung..tpi waktu tu aku x tahu lgi yg tu memang xiumin hyung..aku nampak lelaki tu masuk ke cafe yg selalu kite semua pergi beli cofee...jadi aku tnye la baekhyun&chanyeol klu diaorg nk air coffee ??lepastu diaorg ckp diaorg nk coffee aku pun terus je lh pergi than aku pergi lh jumpa lelaki yg muka dia sama dgn ximin hyung..waktu aku berdiri kt depan lelaki tu tiba2 laki tu terkejut terus je panggil nama aku waktu tu lh aku tahu yg tu xiumin hyung..than dia ceritakan lh semuanya kt aku..than dia nk aku bangkit semula menjadi chen yg dulu tu yg aku banggkit semula menjadi chen yg dahulu..

Sehun:tpi kenapa hyung x nk bgi tahu kiteorg??

Xiumin:hyung yg x nk dia bgi tahu korang semua..sebab klu dia bgi tahu nanti yeoshin tahu yg hyung hidup lagi dan terus memburu kite semua lagi..lagi pon sementara yeoshin x tahu yang hyung masih hidup,hyung buat siasatan tentang yeoshin..nama sebenar dia kim yeoshin..dia ni kita punya fan mulanya..tpi disebabkan dia telampau fannatic dkt kita semua..dia cuba bunuh kita semua sbb x nk fan yg lain dpt kita semua..bila dia dpt tahu yang jihyo duduk dgn kita dia nk bunuh jihyo sbb dia cemburu dan sbb jihyo dh menghalang rancangan dia nk bunuh kita dkt airport waktu jihyo cuba selamatkan hyung sewaktu kita pertama kali jumpa dia..yeoshin tahu apa yg kita semua buat dan dia blh dgr perbualan kita semua..

D.O:maksud hyung??macam mana hyung tahu yang yeoshin tu org jahat??macam mana hyung tahu dia tahu apa yg kita buat dan apa yg kita tgh bualkan?

Xiumin:sebenarnya hyung ada jumpa satu alat yg boleh mendenggar perbualan kite semua kt dlm rumah kita alat tu biasanya digunakan oleh pengintip dlm kebanyakkan cerita spy.hyung pon ada ternampak satu kemra dkt setiap tempat tersorok dkt rumah kita..jadi hyung rasa mesti ada yang tak kena..waktu tu la hyung tahu mesti ada sasaeng fan yg letak benda tu kt rumah kita..and hyung rasa sasaeng fan ceroboh masuk rumah kita waktu kita semua tak dek dkt rumah dan mengintip kita waktu kita dkt luar..tpi hyung x tahu lagi siape??

Chen:lepas je aku jumpa xiumin hyung aku terus bgi tahu dia sape sasaeng fan tu dia pun terkejut..than dia carikan alamat rumah yeoshin dan bgi kt aku sebab tu lh aku tahu kt mane rumah yeoshin...dia ckp lepas je yeoshin ditangkap aku kene ambik dia kt rumah parents dia..tu yg tdi aku ajak Tao,Luhan,Chanyeo ngan Baekhyun tdi tu sampai je kt rumah parents dia aku bgi la tau yg Jihyo masuk hospital sebab kene tikam dgn yeoshin dan yeoshin pulak dihadapkan ke makamah dan dihukum gantung sampai mati..

Kris:oh macam tu rupanya..wei xiumin ko tau x nanti Suho nk Khawin 

Xiumin:ha??!!betul ke dgn sape??!!

Kai:dgn sape lagi mesti lh dgn Jihyo 

Xiumin:oh jinjja??taniah suho!!aku gembira utk kau

Suho:hahaha terima kasih hyung..oh lagi satu bila masa korang berdua ni jadi mulut tempayan ek??

semua org gelak dgn hati yg riang...sebulan selepas jihyo keluar daripada hospital dia  pun berkahwin dgn Suho tpi jihyo bercadang untuk tetap tinggal  serumah dgn ahli EXO yg lain sebab exo adalah satu2nya keluarga yg jihyo dan suho ada..yeoshin pulak dihukum sampai mati akibat cubaan membunuh dan juga membunuh seorang penyanyi terkenal yg bernama PSY..Mereka semua pun hidup dgn gembira dan bahagia dan tiada lagi sasaeng fans yg cuba utk membunuh,menculik,mencederakan dan memisahkan mereka semua...

Tamat....

hope korang suka cerita ni..terima kasih sebab sudi membaca cerita ini..terima kasih juga kerana vote..hope korang enjoy membaca walaupun cerita ini mengarut...hehehehe 

The Real Nightmare For EXOWhere stories live. Discover now