b e n c i t a p i s u k a

17.1K 79 7
                                    

" weh jom kita duduk kat bahagian sana " kata fatin sambil menuding jari telunjuknya ke arah kumpulan yang berada di belakang .

" haah jom laa weh , bawah kipas lak tu . Memang cun laa . Port baik sial " kata syafiqa dengan beriya .

Ainaa dan haz hanya men"follow" . Act diorang tak kesah pon duduk mana .
Tiba tiba team lelaki tadi datang dan dengan pantas nya meletakkan bag dahulu di tempat yang telah di cop oleh team Nibong Tebel .

" woi ! kau ni apahal ? . Team aku cop sini dulu kan ? Apa masalah korang ? " bentak fatin

" well , siapa cepat dia dapat " kata salah sorang team lelaki itu dengan selamba .

Okaylaa .
Nama ahli team perempuan
*fatin
*ainaa
*syafiqa
*haz
Nama ahli team lelaki
*anas
*nabil
*soleh
*salman

Selepas itu , geng perempuan berasa bengang dan marah . Membuak buak rasa marah mereka berempat . Kemudian , mereka pon mengalah dan memilih untuk duduk di kumpulan sebelah . Mereka hanya berlagak selamba walaupon hati sedang meyumpah seranah geng lelaki .

Sedang leka berbual , tiba tiba seorang perempuan yang agak berumur berpakaian baju kurung dengan tudung sarungnya yang terlekat nametag yang bertulis Zubaidah datang masuk ke kelas 5 bestari . Umurnya dalam lingkungan 30-an .

" assalammualaikum murid murid " kata cikgu zubaidah sambil memerhati pelajar barunya yang sedang berdiri untuk menjawab salam

" waalaikumussalam cikgu " jawab pelajar kelas 5 Bestari

" baik lah . Duduk murid murid . Memandangkan hari ni hari pertama persekolahan pada tahun 2016 , saya ingin mengadakan sesi perkenalan antara satu sama lain boleh ? Ye saya tahu kamu semua telah mengenali saya terlebih dahulu , tetapi saya tidak mengenali kamu . Jadi perkenalan harini saya mahu awak yang mulakan " - kata cikgu zubaidah sambil menuding jarinya ke arah fatin . Disebabkan fatin duduk di bahagian paling hujung dan paling tepi mungkin .

Walaupon fatin agak malu , tetapi dia akur dengan suruhan gurunyaa itu . Dia pon berdiri dan memperkenalkan dirinya .

" saya nak awak bagitahu nama , tempat tinggal , hobi dan cita cita awak " - cikgu zubaidah .

" nama saya fatin nabilah bt mustafa . Saya tinggal di nilai perdana . Hobi saya menyanyi dan bermain basikal . Cita cita saya ialah saya redho jela nak jadi apa apa . Saya tak kesah "

" habistu kalau kau jadi cleaner ? Jadi pengangkut sampah ? Kau redho jugak ke ? - kata salman separuh mengejek .

Team lelaki yg selalu menyakitkan hati terus gelak terbahak bahak . Tetiba salah seorang team lelaki itu berkata

" kau jadi bini aku jelaa " - kata anas .

Anas sebenarnya tidak berniat untuk berkata begitu . Tetapi dia terlepas . Dia sendiri tidak tahu kenapa dia cakap macam tu . Tetibe salman menyampuk ...

" woi kau nak ke kat dia ? They are part of our enemy team kot . " - kata salman saja hendak menyakitkan hati fatin .

Fatin hanya memberi jelingan yang padu kepada mereka semua . Mereka semua tersengih . Seterusnya tiba la giliran ainaa , salah seorang daripada team fatin untuk memperkenalkan diri .

" nama saya nur ainaa inani bt rohman . Saya tinggal kat nilai perdana jugak sama dengan fatin . Hobi saya membaca . Cita cita saya nak jadi bakery " - kata ainaa dengan penuh konfiden

" haih lawa jugak kau ni . Kalau aku dapat kau , aku takkan lepaskan kau " - kata nabil di dalam hati . Disebabkan ego , dia tidak mahu berterus terang . Biar la dia sorang yg mengetahuinya .

Tiba giliran haz

" nama saya nur hazirah bt norhalim . Saya tinggal di kg kondok . Hobi saya ialah menonton drama korea . Saya bercita cita ingin menjadi pensyarah " - kata haz

Tetiba hati salman mengatakan yang dia sudah terpesona dengan haz . Tetapi dia cepat cepat menafikannya .

Seterusnya giliran syaf .

" nama saya nur syafiqa elysya bt amirudin . Saya tinggal kat kg pulau . Saya suka bermain bola tampar . Cita cita saya ingin menjadi isteri kepada soleh " - kata syafiqa sambil menutup mulutnyaa .

" ya allah macam mana aku boleh terlepas ni ? Ey bangang betul la mulut ni " kata syafiqa sambil menampar mulutnya sendiri .

Sementara itu geng lelaki diam terkedu memandang syafiqa . Hahahaha . Selepas itu giliran orang lain pula untuk memperkenalkan diri sehinggalah giliran orang terakhir .

"Okaylaa murid murid . Nama saya zubaidah bt seman . Panggil saya cikgu bedah pon boleh . Umur saya 39 tahun . Saya tinggal di desa indah . Saya taken okay . Eh means dah berkahwin la . Hahahha .

Tapi sejujurnya walupon umur cikgu 39 , tetapi mukanya seperti 20-an . Jadi tidak hairanlaa pelajar kelas 5 bestari akan selalu mengusiknya .

Hey guys !! Haa okay tak cerita ni ? Kalau nak tahu apa akan jadi , vote ramai ramai okay 😘😘

demi cinta merekaWhere stories live. Discover now