jealous

6.6K 45 1
                                    

Seperti kebiasaan mereka semua , pagi pagi pergi ke sekolah dan bersarapan di kantin . Menjalani pembelajaran , menjaga koop dan sebagainyaa . Apabila rehat , seperti biasa mereka akan makan di kantin . Team perempuan dan lelaki akan makan di kantin  dan terus pergi bertugas menjaga koop . Selalunya mereka akan diberi rehat awal untuk makan di kantin dahulu kemudian baru la menjaga koop .

" heyyy gais " - sapa ainaa dan haz  yang  baru sampai ke kantin

" hey , kau gi mano ? " - tanya fatin

" aku kena pergi jumpa cikgu tadi . Aku tanya pasal matematik hehe " - kata ainaa

" owh la yeke ? Ha yela . Pergila beli makanan dulu . Line tengah clear tu kang budak kelas lain dah keluar " - cadang syaf

" hah yela kiteorang beli jap okay " - jawab haz sambil menarik lengan ainaa .

Tiba tiba seorang lelaki datang ke meja diorang ...

" Hey sayang ! Lama tak jumpa you . I rindu la kat you . Kenapa you tetiba tinggalkan i ? " - kata lelaki itu

" kau nak apa lagi hah ? Tak puas ke sakit kan hati aku ? "- kata syaf

" hey , i buat salah apa kat you ni sayang ? " tanya lelaki itu .

" eh , kau jangan nak buat buat tak tahu eh yang kau ni curang belakang aku " - kata syaf

" apa u merepek ni sayang ? " tanya lelaki itu .

" shut up ! don't call me sayang . Dah la gais jom blah . Sakit hati aku tengok muka mamat ni " kata syaf dengan perasaan yang agak marah  .

Soleh hanya memerhati dari jauh lelaki itu dan tetiba terbit rasa cemburu di hati soleh melihat lelaki itu dengan syaf .

Yah , lelaki itu namanya eqmal . Eqmal adalah ex syaf ( bekas teman lelaki ) . Hubungan mereka telah terjalin selama 6 bulan . Hubungan mereka berakhir disebabkan eqmal yang curang dan tidur di hotel bersama perempuan yang membawa malang . Selain itu, eqmal telah menipu syaf kerana dia memberitahu syaf yang dia akan ke singapura untuk melancong bersama keluarganya tetapi sebaliknya yang terjadi . Eqmal tidur dengan perempuan ? Apakah yang terjadi dengan perempuan itu sekarang ? .

Setelah tamat sesi pembelajaran , mereka pulang ke rumah menaiki motor masing masing . Sesampainya di rumah ...

" uih lawanya awek ni . Aku nak tackle dia boleh tak ? Ni kalau dapat ni , happy gila hati aku " kata waqi kepada adiknya nabil yang sedang scroll ig nama ainaa( perempuan idaman hatinya, tetapi menafikan perasaan itu )

Waqi merupakan abang kepada nabil . Dia sudah tanat pembelajarannya di sekolah menengah . Beza umurnya setahun dengan nabil . Dia sedang berada di kolej untuk menyambung pembelajarannya .

" HAHAHHAHAHAHHA , kau nak perempuan ni ? Eh tak payahla bang . Perangai dia macam perempuan sundal tahu ? . Tak payah la bang . " kata nabil sengaja memburukkan ainaa walhal dalam hatinya terbit rasa cemburu kerana abangnya ingin mengambil ainaa darinya . Eh bukan mengambil but merampas .

" hahahhah , dah tu asal kau stalk dia ? " - kata waqi

" sebab aku nak kenakan dia balik . Dia suka sakitkan hati aku kat sekolah . Dia selalu kenakan team aku do " - kata nabil menafikan perasaannya .

" hahahha kau janganla benci benci sekarang . Nanti lama lama jadi cinta tau " - waqi

" hahahhaha yela bang sayang oi " kata nabil sengaja menyindir sambil menaikkan anak mata hitamnya  .

Dalam hati nabil berkata kalau cinta pon apasalahnya tetapi dia cepat cepat menafikannya .

Semasa hari sabtu , fatin pergi ke pantai untuk me'release' tensionnya bersama keluarga . Ye Pantai Morib yang sangat cantik , indah dan tenang  . Sangat sesuai untuk orang yang stres . Sesampainya di sana dia terjumpa kawan baik lelaki yang paling rapat dengannya . Sangat rapat seperti boyfriend tetapi hanya kawan sahaja . Lagi pon lelaki itu sudah taken . Hahahha .

Keluarga fatin booking chalet di tepi pantai .  Sementara itu fatin keluar untuk mengambil angin dan menghirup udara yang segar . Keluarga fatin tidak mengikut untuk keluar kerana penat dan berehat di dalam chalet .

" haihhhhh segarnyaa udara kat sini " - sambil mengdepakan kedua tangannya di tengah tengah laman orang lalu lalang .

" kan best kalau aku dapat release tension dengan geng aku . Pak heaven " - kata fatin sambil memejamkan matanya  .

Fatin pergi ke tepi laut untuk berjalan atas air yang cetek . Tetiba dia terlanggar seorang lelaki yang sangat dikenali oleh fatin . Ya , kawan lelaki yang paling rapat dengannya itu . Namanya Naufal

" eh , sorry i tak perasan ada orang kat sini . " - kata naufal yang sememangnya tidak perasan ada orang kerana dia berjalan mengundur ke belakang .

" eh , naufal ? " - tanya fatin sambil membuka cermin mata hitamnya

" eh fatin , wah dah lama tak jumpaaa . Aku rindu la kat kau . Dari sekolah rendah kan kita tak jumpa ? Kau macam mana sekarang ? Aku tengok makin lawa do kau sekarang . Kau datang ngan siapa ni ? - soal naufal bertulu soalan darinya  

" eh kau ni rindu pon agaklaa . Hahaha jangan laju sangat soalannya . Biar aku jawab satu satu . Hahahha actually aku rindu kat kau jugak . Ingat tak dulu kita selalu menggila an kat kelas " - kata fatin .

" tula haih . Rindu zaman sekolah rendah dulu . Semua orang ingat kita ni pasangan couple kan ? " - naufal

" hahahha mana tak nya , 24 jam berkepit duduk pon sebelah sebelah . Ingat tak diorang bahan kita , di mana ada fatin , di situ ada naufal . HAHAHHAHAHA . RINDU DO " - kata fatin sambil menyepak air di tepi laut bersama naufal  .

Mereka pon berjalan bersama sama di tepi laut dan sekali sekala menyepak air . Selepas itu , mereka membeli aiskrim untuk menghilangkan rasa dahaga . Sementara itu , anas sedang memerhati fatin dari jauh . Anas berkata dalam hatinya....

" tu pakwe dia ke ? Hm "- kata anas dalam hati dan terbit perasaan cemburu didalam hatinya .


Haz pergi bercuti bersama keluarga . Kiranya family day la . Adalah dalam 7 keluarga yang turut serta dalam family day itu  . Mereka bercuti di Lost World of Tambun . Haz sunggu rapat dengan saudara lelakinya yang bernama Ajmie . Mereka pantang berjumpa  . Kalau dah jumpa , memang melekat la hahahha . Ajmie ni hensem orangnya memang ramai peminat . Sedap mata memandang .

" ajmieeeeeeee !!!! Aku rindu kau padahal baru jumpa time raya aritu kan ? " haz

" haah do aku rindu kau gila babi do " - sambil memeluk haz .

Keluarga mereka hanya memerhati dan menggeleng kepala melihat karenah anak anak buahnya itu . Semasa di taman tema air tersebut , mereka sentiasa berkepit .  menaiki crazy slide bersama , makan bersama . Sekali sekala ajmie akan memeluk haz dan mencium haz seperti pasangan couple . Bagi parents diorang peluk dan cium antara saudara adalah small matter . Perkara biasa . Maybe keluarga mereka semua jenis sosial sikit   .

Hazirah tidak perasan yang salman ada tidak jauh antara dia dengan ajmie .
Salman hanya memerhati haz dari jauh dan terbit rasa cemburu . Salman juga seperti anas memikirkan yang ajmie adalah boyfriend haz tetapi sebaliknya . Salman berasa sangat kecewa . Dia tidak tahu kenapa dia jealous walhal dia sangat benci haz kalau di sekolah . Mungkin perasaan benci sudah bertukar .

" haih melepas la aku " kata salman dalam hati .





demi cinta merekaWhere stories live. Discover now