Guru bahasa melayu pon masuk ke kelas . Ya Azlin bt. Aziz nama diberi . Beliau ditugaskan umtuk mengajar 5 bestari dalam subjek pjk dan bahasa melayu . Well , cikgu ni ajar team perempuan dari dulu lagi . So , kira kautim la . Kalau dengan lelaki hm idontknow hehe .
" okaylaaa semua dah tahu nama saya kan ? " - tanya cikgu azlin .
" ofcoursela dah tahu hehe . Cikgu paling hotszzzz kat sekolah kot " - kata anas sambil menekankan perkataan hotsszz dalam keadaan separuh memuji .
" haah cikgu paling gempakzzz beb " - kata salman . Manakala soleh dan nabil hanya gelak memerhatikan kerenah bestfreindforevernya . LOL !!
" eh kamu semua ni ada ada je . Ye cikgu tahu cikgu hotsszz " - jawab cikgu sambil menekan perkataan hotsszz cuba meniru gaya sebutan anas tadi sengaja membangga diri
Team lelaki ketawa terbahak bahak apabila cikgu azlin meniru gaya anas .
Selepas itu , cikgu ingin melantik ajk koop (koperasi) untuk menjaga dan mengawasi koop . Dia ingin memilih seorang yang jujur dan amanah dalam hal berjual beli .
Team lelaki dan perempuan berebut inginkan jawatan tersebut ." cikgu !!! Bagi team kitaorang jaga cikgu " - jerit haz
" ahh takyah cikgu , diaorang kaki bongak cikgu " - kata salman sengaja ingin menyakitkan hati haz
Akhirnya cikgu memilih fatin untuk menyandang jawatan tersebut . Dan cikgu bagi kepercayaan untuk memilih lagi tujuh orang ahli koop yang lain . Seperti yang dirancang , fatin akan memilih team mereka . Tetapi baki lagi 4 orang ni nak letak siapa ??
" weh koranggggg !!!! " jerit fatin dari meja guru .
" hahh asal " - jerit syafiqaa
" haaa asal do jerit lak kau " - ainaa n haz
" sini jap . Haa ni tengok ni . Aku pilih korang jadi ajk koop . Lagi 4 orang ni nak letak siapa ? " - tanya fatin
" alaa nak letak siapa eh ? Susah ah cemni . Dak kelas ni dah la tah pape . Takleh kautim langsung . " kata ainaa yg sangat menyampah dengan kelas 5 Bestari .
" haa weh fatin , aku tahuu !!! " - kata syaf
Hazirah dari tadi senyum memerhati gelagat syafiqa yang sedang berbisik sesuatu di telinga fatin seperti sudah tahu untuk memilih siapa lagi 4 orang untuk jadi ajk koop .
" haaa yesssss !!! Plan boekkk " - jerit fatin
Fatin terus mengisi nama 4 orang pelajar yang dapat menyandang jawatan tersebut . Fatin, ainaa , haz n syafiqa terus kembali ke tempat duduknya semula sambil memberi senyuman yang penuh dengan muslihat kepada team lelaki .
Syafiqa memberi cadangan untuk memilih team lelaki yang sering menyakitkan hati team perempuan . Nasib cukup cukup 4 orang .
" okay , apa kata kita pilih team lelaki yang selalu kacau kita tu jadi ajk yang lagi empat orang ni nak ? Nanti boleh la kita kenakan diorang . Biar padan muka diorang !! Perangai macam gampanggggg !!! . " - ni yang syafiqa bisik dekat fatin tadi .
" owh , that's good idea ! Yeah kita boleh kenakan diorang . Aku geram je ngan diorang tu " - kata haz riang
Akhirnyaa merekaa berlapan laa yang menyandang jawatan . Even saling bermusuhan .
" okaylaaa saya umumkan senarai pelajar yang akan menyandang jawatan sebagai ajk koop . Yang pertama fatin nabilah , ainaa inani , nur hazirah , syafiqa elysha , anas zakwan , muhd nabil , salman , dan soleh . Awak semua mesti melaksanakan tugas dengan penuh bertanggungjawab okay . Saya bagi kepercayaan kat awak semua ni " - tegas cikgu azlin
Team lelaki semua diam terkaku . Pelik . Pelbagai soalan yang bermain di fikiran mereka .
" kenapa diorang pilih kita ? " tanya nabil separuh tidak percaya apa yg didengari
" haah kan ? Asal eh ? " - soleh pelik
" bukan diorang benci kita ke ? Kenapa pilih kita ? Ke benci lama lama jadi cinta ? " - tanya salman mengada
" aku rasa diorang ada muslihat ni . Kita kena hati hati . Tapi kalau benci jadi cinta pon apasalahnya " - jawab anas selamba badak .
Mereka semua kaget
" awak boleh start bukak koop esok okay ? Esok saya akan serah kan bekas duit dan kunci kepada fatin dan syafiqa . Dan yang memulangnya adalah ainaa dan haz . Saya nak pelajar lelaki kemas semua barang kat koop . Saya tengok dah berhabuk tu . Kamus kat belakang tu dah bersepah hah . Sakit pulak hati saya ni . Saya nak awak bertanggunjawab eh - ulang cikgu azlin tegas .
" baik laa cikgu " jawab mereka berlapan serentak .
YOU ARE READING
demi cinta mereka
Любовные романыkisah cinta sebuah kumpulan perempuan dengan kumpulan lelaki yang terdiri empat orang setiap group . kisah cinta ini bermula dari sekolah menengah lagi . " kita kena sentiasa cari pasal dengan geng diorang , supaya kita dapat perhatian daripada dio...