percutian vs pertemuan

8.4K 52 2
                                    

Tepat jam 5:00 pagi , nada deringan lagu yg bertajuk we dont talk anymore by charlie puth yang di set malam tadi berdering menyebab kan mereka semua terbangun dari tidur . Kebetulan ahli perempuan semua tidur di rumah syaf dek kerana ingin menyiapkan tugasan berkumpulan yg diberi pada hari khamis lepas dan kena dihantar lagi dua minggu . Jadi mereka sepakat untuk berbincang dan menyiapkannya di rumah syafiqa sekali gus kerana hari ini mereka akan bercuti ke pantai moribbbb !!! Takut akan lewat ke sana , mereka mengambil keputusan untuk tidur di salah satu rumah antara mereka . Rumah syaf menjadi sasaran kerana ibubapa syaf tiada di rumah . Well , biasala kalau ada mak bapak semua cover acah baik . Belakang macam shyton . Ye dok ? Hahahha .

" ermm dah kol berapa ni ? " - kata haz sambil menggosok matanya yg masih ngantuk .

Semua masih menggeliat ngantuk . Mana tidaknya mereka semua tidur lambat kerana membuat " party " malam tadi . Berkaroeke semua . Actually dalam rumah je okay .

" dah kol 5 la doh . Jomla bangun . Solat sama sama " - kata fatin .

Walaupun mereka jenis yang sosial , solat lima waktu mereka dijaga dengan sempurna . Alhamdulillah .

Mereka bergegas solat berjemaah bersama sama berimamkan haz . Fatin , ainaa dan syaf menjadi makmum di belakang . Setelah usai solat berjemaah , mereka semua terus bersiap menukar pakaian dan makan . Mereka mengenakan makeup yg nipis agar muka nampak segar . Memakai sedikit perfume enchauter paris bagi menambah keyakinan diri . Selepas itu mereka terus bersarapan roti bakar yg telah dibuat oleh fatin . Cukupla sekadar mengalas perut .

" okay gais , dah pack semua barang ? " - tanya ainaa

" haa dah . " - fatin

" weh , check balik . Ada tertinggal pape tak ? " - kata haz mengingatkan

" haa passport " - syaf

" ya allah , passport apanya oi ? Hahahha . Kita nak gi pantai morib bukan amerika syarikat ." - fatin kepada syaf

" eh haahlaa . Sorry aku lupa " - syaf

" sempat lagi kau buat lawak eh syaf " - kata ainaa

" ya allah aku serious la . " - syaf

" haa dahla . Gais , jom gerak . Aku drive dulu kan ? " - kata fatin

" ofcoursela sayang " - kata haz mengada

Mereka pon masuk ke dalam kereta . Syaf duduk di seat bahagian sebelah pemandu manakala ainaa dan haz di bahagian belakang . Semasa dalam perjalanan , mereka men'throwback' semula kisah silam dan lama mereka yang telah menjadi kenangan . Ada kenangan manis , ada kenangan pahit . Mereka tidak sangka tahun ini adalah tahun akhir mereka di sekolah menengah . Sungguh cepat masa berlalu . Mereka berharap hubungan persahatan ini tidak akan terputus sampai bila bila walaupon mempunyai tanggungjawab masing masing nanti . Tup tup dah sampai di pantai morib . Leka bercerita kisah silam sampai tak perasan dah sampai depan chalet di pantai morib . Sangat cantik dan indah permandangan di sini . Tenang dan damai .

" wehhhhhhhhhh !!!!! Cantiknyaaaaaaa !!! " - kata haz sambil berlari ke arah laut kerana baru pertama kali sampai ke morib .

" haaa kan ? Tu la sebab aku bawa korang gi sini . Kita boleh tenangkan fikiran kat sini . Pemandangan dia sangat sangat cantik haih bestnyaaa ." -fatin

" haih bestnya do kat sini . Angin dia yaAllah best sangat " - kata syaf sambil skirtnya terbang dibuai angin .

" haih . Akhirnya kita dapat spend time sama sama kat sini kan " - kata ainaa sambil membuka spec hitamnya .

Mereka berjalan mengelilingi laut bersama sama . Menyepak air di tepi laut . Sekali sekala berlari anak bersama sama sambil memegang tangan berharap hubungan persahabatan tidak akan terputus sampai bila bila . Aamiin

demi cinta merekaWhere stories live. Discover now