PART 18

28 1 7
                                    

♣  Waktu Rehat  ♣

|  YeonHwa Pov |



Aku memandang Haneul yang berjalan disebelah ku dengan wajah yang muram. 

Aku terus memeluk bahu nya sambil tersenyum.

" Haneul, janganlah sedih lagi. Aku tak suka tengok kau macam ni. Don't badmood lah! "   Aku Cuba memujuk Haneul sambil menggosok perlahan bahu nya.

Haneul hanya diam.

Aku meramas rambut ku sambil memandang Haneul dengan Senyuman hambar.

" Err...Haneul....janganlah macam ni... "   Aku mencucuk pinggang Haneul sambil tersengih.

Namun tiada reaksi dari Haneul.

Apa masalah Dia ni doh ?!!!

Kang Aku tengking makin merajuk pulak!


Ada yang makan kaki ni nanti!

Sabar YeonHwa sabar!  Pergi beli ais Lima plastic!


" YEONHWA NOONA ?!!!! "  

Aku terus menoleh kebelakang.

Ouh, Budak tiga ketul ni ke.

Kelihatan Jimin, Taehyung Dan Jungkook berjalan kearah ku dengan mulut yang ternganga luas.

Aku hanya menggeleng.

" Kenapa terkejut sangat ?? Pelik kenapa Noona ada Kat sini ?? "   Soalku sambil memandang mereka dari atas hingga bawah.

Mereka mengangguk.

" Noona masih cantik lah! " 

" Kan! Noona kekal cantik macam tahun lepas! "

" Errr no comment. "

Aku memandang Jungkook dengan tajam.

Dia hanya tersengih bagaikan kerang wangi.

" Kajja Kita pergi rehat! "  Jimin terus berlari kearah Haneul Dan menggenggam tangan Haneul dengan erat Dan berjalan bersama - sama ke Kantin.

Taehyung Dan Jungkook ingin berjalan pergi Tetapi Aku pantas menarik blazer mereka.

" Kenapa Noona ?? " soal mereka pelik.

" Jimin ada apa apa dengan Haneul ke ?? Rapat semacam je. "   Soalku pelik.

" Noona. Jeles ke ?? "   soal Taehyung membuatkan Aku menjadi fire semula.

Aku terus tunjal kepala Taehyung.

" Noona tak lesbian ok! Entah entah kamu pun gay agaknya! "  balasku sambil tersenyum sinis.

Taehyung tersenyum.

" Kalau Taehyung gay, boyfriend Taehyung mesti Jungkookie! "   balas Taehyung dengan gembira.

Manakala Jungkook hanya melayan sahaja.

Aku hanya menggeleng Dan terus berjalan meninggalkan Mereka berdua.

Budak Zaman sekarang tak pernah berubah!

Cehhh...



Skip.


| End YeonHwa Pov |



♠  Di Kantin  ♠

• Meja makan Bts •

|  Author Pov |


Haneul terus duduk disebelah Jimin sambil tersenyum.

Jimin hanya memujuk Haneul dengan menggunakan kecomelan nya sahaja.

" Noona, what you want to eat today ?? "   soal Jimin dengan loghat English nya.

Dia cakap English sebab Haneul kekadang cakap English dengan Dia.

Haneul tersenyum.

" Can I eat you ?? "    bergetar  tulang rusuk Jimin Apabila mendengar kata kata Haneul itu.

" Err... "   Jimin terkedu sebentar.

Papp!!!

Kepala Haneul dicepuk oleh YeonHwa yang kebetulan terdengar kata-kata Haneul tadi.

Haneul menggosok kepalanya sambil tersengih.

" Kau nak mati ke ?? Dah lama hidup ?? Pijak Kang baru tahu! Gatal betul! Dengan Budak pun jadi kan! "   marah YeonHwa sambil memandang Haneul dengan tajam.

Haneul tersengih memandang Jimin.

" Jimin, boleh tolong belikan Noona Kimchi tak ?? "   YeonHwa memandang Jimin.

Jimin mengangguk.

" Noona nak kimchi jugak. "   balas Haneul.

Jimin mengangguk Dan terus pergi.

Bts memandang Haneul dengan pandangan yang sukar ditafsirkan.

" Sejak bila Noona byuntae ?? "   soal Jungkook dengan nada pelik.

YeonHwa menggeleng.

" Dia ni sebenarnya memang byuntae! Cuma Dia cover je! Takut kena marah kan! "   serkap YeonHwa membuatkan Haneul tersengih.

" Dah tukar topik! Budak bawah umur tak boleh cakap pasal benda tuh! "    sampuk Jin sambil Cuba menukar tajuk.

"  Noona! Kata nak pergi bilik disiplin ?? Dah pergi ke belum ?? "  soal Taehyung.

Haneul menepuk dahi nya.

" Alamak! Nasi lemak! Noona lupa pulak! "     balas Haneul sambil menggeleng.

Bts Dan YeonHwa hanya menggeleng.

" Makanan dah sampai! "  Jimin meletakkan dua bungkus Kimchi Dan sebungkus roti dihadapan Haneul Dan YeonHwa.

" Kamsahamnida. "   balas Haneul Dan YeonHwa serentak.

Jimin mengangguk Dan terus membuka roti nya Dan mula makan.

" Jimin, lupakan ye apa yang Noona cakap tadi. Noona gurau je. "  

Jimin hanya mengangguk.

" Jangan layan Dia Jimin. Gatal! "   Sampuk YeonHwa lalu nenjelir lidah dekat Haneul.

Haneul hanya mencebik.


Kelihatan YeonJoo berjalan kearah Kantin sekolah.

Semua Mata fokus memandangnya.

YeonHwa tidak lepas memerhati YeonJoo itu.

"  Haneul, Aku nak kau ambil semula jawatan tu. Aku tak Kira, Aku nak ku jugak. No one else. "   pesan YeonHwa.

Haneul mengangguk manakala Bts turut mengangguk bagi setuju dengan kata-kata YeonHwa.


" I'm try. "  balas Haneul Dan menyambung makan.

Jimin tersenyum memandang Haneul yang makan penuh selera.

" Noona comel! Geramnya aku! Bila Noona nak terima cinta Aku ehh ?? "  Bisik Jimin dalam hati.

Suga yang perasan kelakuan Jimin itu hanya menggeleng.

" Budak tak matang lagi.. biarlah Dia.."   bisik Suga dalam hati.

Skip


|  End Author Pov |







               ♥BERSAMBUNG ♥

Prefect, I Love You! |Jimin Bts FF| ( Complete )Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin