"A zene rendeltetése belső világunk jobb megismerése, felvirágozása és kiteljesedése. A népek legendái isteni eredetűnek tartják. S ahol az emberi megismerés határait érjük, ott a zene még túlmutat rajtuk, olyan világba, melyet megismerni nem, csak sejteni lehet."
(Kodály Zoltán)Talán nincs olyan ember, aki ne szeretne valamilyen fajta zenét. Szükségünk van a zenére. Akkor is, ha szomorúak vagyunk, akkor is, ha vidámak, akkor is, ha mérgesek, csalódottak, kiábrándultak, szerelmesek. Mindig. És minden állapotban találunk olyan dallamot, ami adott percben segít nekünk: még boldogabbá tesz, felszabadít, megnyugtat, felvidít, bebizonyítja, hogy nem csak mi vagyunk hihetetlenül szerencsétlenek, esetleg csak "biztos támaszként" ott áll mögöttünk.
Nekem A ZENE (így, csupa nagybetűvel) a magyar népzene. Persze hallgatok mást is: főleg popot, de mostanában néha komolyzenét is. Amihez azonban mindig van kedvem és hangulatom, az a népzene. A legegyszerűbbnek tűnő, mindenki által ismert dallamok (mint például a Hej Dunáról fúj a szél) is lenyűgöznek, leginkább viszont a kis erdélyi falvak zenéjét szeretem.
Igen, tudom, rettenetesen antiszociális dolog a buszra felszállva azonnal bedugni a fülembe a fülhallgatót, de ha egyszer szükségem van rá?! Egyrészt, mert- mondhatni- a zenének élek, másrészt meg azért, mivel általában, mire hazaindulok, nagyon elfáradok, és szükségem van egy kis nyugira. Hazaérve úgyis megint tanulni kell, meg kicsit segíteni, mert nem ér mindent anyára hagyni. Szóval közhelyesen: zene be, világ ki.
Még jobb, amikor saját magad zenélsz. Én például három hangszerrel is próbálkozom, és hamarosan egy negyedik is várható. Ja, hogy a próbléma az, hogy lemaradtál a hangszertanulásról? Zongorázni sosem késő. Például. Nyilván nem lesz belőled virtuóz (bár mondjuk ki tudja), de nagyon hamar van vele kapcsolatban sikerélményed.
Akinek van kedve és ideje, hallgasson bele a következő dallamokba! Az első igazi, valódi, autentikus népzene. A másik kettő viszont már nem, bár azon alapulnak.
1. Ördöngösfüzes - vááá, a legkirályabb kis erdélyi falucska...
2. Annak, aki inkább a könnyűzenét kedveli. Persze a füzesi ritka nem maradhatott ki belőle...
3. Ha esetleg valaki érdeklődik a komolyzene iránt is...
ESTÁS LEYENDO
Üzenem neked: Jól vagyok! 11.
No Ficción@Hollosy kezdeményezése. Csak és kizárólag olyan dolgok, amik boldoggá tesznek. Mert igenis vannak az életben ilyenek. 2016. 12. 23.: #48 in Igaz történet, hűha 2017. 04. 26.: #46 in Igaz történet 2017. 11. 18. #41 in Igaz történet 2017. 11. 19. #37...