Kinze

136 5 1
                                    

Maddes perspektiv*

"Så vad tycker du om Danmark Tinus?" Frågade jag Tinus när vi stod o stekte pannkakor. "Danmark är fint, jag gillar människorna där.." sa han o log mot mig. Jag kunde märka att jag rodnade, varför rådman du Madde? Skärp dig. Jag tittade ner på min han, nej inte nu tänkte jag. Min hand började få svarta tecknet igen.

 Min hand började få svarta tecknet igen

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Det var ängla-märket.
Jag måste nog förklara en sak. Jag är något som kallas för kinze, det betyder magisk varelse. Simon är också det. Vi har speciella krafter. Jag kan kontrollera o läsa andras tankar. Och jag kan kontrollera vem man blir kär i. Simon kan kontrollera dem 4 elementen. Min mamma kontrollerar växter, Simons mamma , min mammas kusin kontrollerar djur. Så hemma hoss oss äter vi nästan inte grönsaker o hemma hos Simon äter dem nästan inte kött. Men för ett år sedan hände en sak. Jag träffade en ukinze, dem gör allt för att förinta oss kinze. Jag överlevde men blev förbannad. Förbanningen kallas "you lose" för att den förbannade alltid kommer förlora vad den bryr sig mest om.
Tillbaka till verkligheten

Jag tittade långsamt upp o mötte Tinus blick. Han hade inte märkt något som tur var. "Jag kommer strax tillbaka" sa jag innan jag skyndade mig till Simon. Jag höll upp min hand o viskade. "Det händer igen." "Kom". Viskade han tillbaka till mig. Han gick fram till sin väska o tog upp ett silverarmband. Det var det förtrollade armbandet , det gör så att förbanningar blir väntande. Nu undrar ni säkert varför jag inte har det på mig. Man kan högst ha det på sig en stund. Annars svimmar du... o det är inte kul.

Jag tog på mig armbandet o tittade på min hand. Marker försvann. Jag gick tillbaka till Tinus som stekte den sista pannkakan. "Går det bra?" Frågade han mig. "Det går finfint". Svarade jag. Hon döljer något, men jag vill inte snoka. Kunde jag "höra" Tinus tänka. Jag log mot honom innan jag dukade fram allt som behövdes.

~Efter frukosten~
Mitt huvud började göra ont så jag gick hem.

~hemma~
"Hej gumman hur gick det på festen?" "Det gick bra om man bortser från att märket kom på min hand, men ingen märkte" sa jag. "Plus Simon hade armbandet med sig", la jag snabbt till. "Är du ok?" Frågade hon. "Yes, jag går ner o ringer Mette" sa jag. Mette är min kusin. Vi står varandra nära, hennes kraft är att kontrollera teknik. Väldigt coolt om du frågar mig.

Jag gick in i mitt rum o tog upp en bok under sängen. Det är en magisk "telefon", du säger vem du vill ringa till o den ringer till den andra kinzen som har en sådan bok. "Hej Mette," sa jag glatt. "Hej Madde." Svarade hon. Jag berättade om allt som häng den sista veckan. Vi pratar varje lördag. Det är riskabelt att använda för många magiska föremål. För ju flera magiska föremål du använder ju lättare är det för ukinze

Hej hoppas ni gillade kapitlet. Vem tycker ni Madde ska bli ihop med Marcus eller Martinus?

Du är bara en jävla fet drama queen- MGWhere stories live. Discover now