Makeup katastrofen

168 7 0
                                    

Maddes perspektiv*

Nu hade vi lunch rast, i Danmark har man med sig sin egen mat, så jag åt mina goda pannkakor som jag älskar. Marcus hade gått hem han kände sig inte så bra. Innan han gick sa han förlåt. Det förvånade mig.  "Så Madde vi ska väll fortfarande hem till dig efter skolan?" Frågade Simon. "Självklart, ska vi inte fråga dem andra i klassen om dom vill följa med?" Frågade jag. "Jovisst, det blir kul att få lägga makeup o välja dina kläder." Sa han. Jag ställde mig upp på mitt bord, är ganska kort så behöver göra det om killarna ska lägga märke till mig. "Jag undrar vem som vill följa med mig hem idag efter skolan, vi kan spela lite fotboll eller FIFA. Simon ska lägga makeup på mig, så det får ni också gärna göra." Ropade jag ut i klassrummet. "Jag kommer" sa Peter, "samma här" sa Pontus. Det var bara Rune som inte kunde.

-Två timmar senare-
Nu gick vi alla hem till mig. Jag bor precis bredvid skolan så det tar bara en minut att komma hem. Martinus hade ringt Marcus för att fråga om det var ok att han följde med mig hem. Det var det. När vi kom in till mitt rum, som är hälften kill- hälften tjej rum. Ena halvan är fylld med monster o fotbolls affischer. Det andra är fylld med affischer från olika pojkband. Jag har en affisch med Marcus o Martinus. När jag såg den skyndade jag mig fram för att ta ned den. Jag hade ritat fula saker kring Marcus o hjärtan kring Martinus.
Jag tror inte Tinus han se den. "Vad ska vi göra först?" Frågade jag. "FIFA eller makeup?". "Makeup!" Skrek Simon. Han hade verkligen sett fram i mot att lägga makeup på mig.

"Ni ska bara lägga makeup på mig, jag kommer inte berätta vad det är eller hur man använder det, ok?" Sa jag. "Självklart, ska vi börja?" Sa Tinus. Han ville lägga min bas, foundation, concealer o blush. O Simon ville göra det andra, ögonskugga, eayliner o maskara. Det gick bra ända tills Tinus tog ögonskugga där det skulle vara blush. Så jag fick då blåa kinder. Simon trodde eayliner var ögonskugga. Så jag fick svarta ögonlock. Men det var roligt.

De andra killarna hade valt mina kläder-

Lite för lite om du frågar mig, men jag satte på mig det

¡Ay! Esta imagen no sigue nuestras pautas de contenido. Para continuar la publicación, intente quitarla o subir otra.

Lite för lite om du frågar mig, men jag satte på mig det. Det passade iallafall till mina blåa kinder. Kvällen gick snabbt, nu skulle dem gå hem o jag kunde äntligen sätta på mig ordentliga kläder, o va ordentligt sminkat.

Hoppas ni gillade det. Har faktiskt händ mig... det med sminket inte kläderna. Jaja, iallafall tack för att ni läser

Du är bara en jävla fet drama queen- MGDonde viven las historias. Descúbrelo ahora