Part 4 : Survive

17 0 0
                                    

Gerhana Bulan yang ditunggu-tunggu akhirnya menjelang tiba juga.

Sharon diheret ke atas istana usang. Sharon dipuja oleh ahli yang akan menjalankan korban malam itu.

Sharon diikat dan dikurung di dalam sangkar kayu. Debaran di hati semakin kencang. Jantung mengepam darah terlalu laju sehingga membuatkan sharon hampir tercungap-cungap. cemas!

"rileks.. Rilekss.. Rilekss" sharon bermonolog sambil memegang dadanya yang turun naik.

'i'll survive! No matter what! Damn you!' sambil mendongak melihat tajam ke langit seolah-olah melihat kepada yang membuatkan hidupnya merana. (aku penulis, aku tersenyum. kau pembaca, kau ingin tahu. kau sharon. just go with the flow.)

Dengan harapan setinggi langit, biar sharon buktikan siapa sebenarnya dia. Matanya terpejam..

Matahari semakin kelihatan di belakang bulan yang sedang berada pada size yang besar. Sedang bergerak melingkari orbit berputar mengikut sunnah alam.

Bersahut-sahutan lolongan anjing dan serigala. Begitu juga semua ahli yang berkumpul mengelilingi sangkar sharon. Sambil menyebut-nyebut nama BARBATOS.

"salam dipuja kau tuhanku.. segala daya kau milikku, sejuta pilihan kau pilihan ku, satukanlah hati kita" madah pujangga yang di laung2 kan.

Lord veronica berdiri dari duduknya. Kiri dan kanan, Agares, Bael dan Paimon.

"The day has come! Thanks to our Barbatos. Korban telah ada ditangan kita. Sacrifice must be done tonight! I believe his work and his sacrifice must be honored here tonight.!" Lord veronica bersuara lantang. Sambil tangannya terbentang mendepa.

Dua orang penjaga sangkar itu menarik sharon ke atas altar yang disediakan untuk pengorbanan.

Sharon meronta-ronta untuk dilepaskan.

'This is the only opportunity'

Sharon memberontak. Dia menolak Emder sehingga terjelopak jatuh ke belakang. Lantas menarik keluar pisau lipat yang diberikan oleh Agares dan menghalakan kepada pengawal tadi.

"dont come closer!" bentak sharon.

Api kemarahan membara dimatanya,  semua ahli yang menjalankan korban terkejut dengan perlakuan sharon. Matanya sudah bertukar dari cahaya kelemahan kepada sinar keberanian. Sifatnya berubah 180 darjah. Dari lemah kepada seorang yang kuat.

"i come here with the greatest power to burn this world. My lord, doesn't allowed me to become your sacrifice.!"

Belum habis sharon berkata-kata, Emder penjaga sangkar berlari menerkam Sharon. Serentak itu juga sharon mengelak pusing dengan penuh seni sambil tangan kirinya menerpa belakang Emder lalu tangan kanannya menghunus sentaja di perut penjaga itu. Serta merta darah membuak keluar. Walau hanya luka kecil tapi darah mengalir deras sehingga terpancut dari luka. Bagaikan air mencurah-curah di tangki yang penuh. Emder terus terbaring lemah.

"Sharon!!" jerit Lord veronica smbil menunding jari telunjuk "i'll kill you!" sambung Lord Veronica.

sharon berpaling dan berlari sekuat tenaga sehingga kehujung atap istana. Lalu melompat sejauh yang boleh, melompat dari atas istana yang tinggi.  tidak ada sebarang rasa takut di dalam hatinya melainkan keyakinan. 

Lord veronica berlari ke arah sharon sambil menjerit spell magic "Tur Naur!!" dan menunding jari ke arah sharon. Serta merta bebola api kemerahan muncul dari hujung hari telunjuknya dan memembak mengejar sharon. (Tur Nauh adalah spell magic dari empire eleven yang sudah terhapus 100 tahun lalu)

Malang sekali bebola itu tidak sempat membakar sharon kerana dia terlebih dahulu  mendarat di tanah. pendaratan yang seni.Sambil berpaling ke arah Lord Veronica dan tersenyum sinis.

"Bodoh!. Chase her! keparat!!" Lord veronica kelihatan sangat marah kepada sharon kerana menghancurkan upacara korban pada malam itu. Semua urat saraf di mukanya timbul. hingga membuatkan kulit mukanya merekah sedikit.

Berlarian 3 orang pahlawannya menuruni anak tangga untuk mengejar sharon.

"i want her alive!"
Rasa tercabar semakin membahang di dalam hatinya. Setelah sekian lama tidak ada yang membangkitkan kemarahannya, akhirnya sharon mengejutkan sumpah seranah di dalam hati Lord Veronica yang telah lama tidur.

Sharon berlari sekuat hati ke dalam the cursed jungle.

Merentas MakrifatWhere stories live. Discover now