"Aerin,sayang ireona,"Chanyeol menepuk-nepuk peha anak perempuannya.
Aerin merengek kecil. Tergelak kecil dibuatnya Chanyeol. Comel.
"Ireona,sayang. Nanti appa taknak ajak Aerin pergi taman,"Chanyeol mula pancing minat Aerin yang gemar ke taman.
"Nae. Aerin bangun ni. Nanti kita pergi taman tau,"kata Aerin dengan pelat.
"Ye,sayang. Pergi mandi tau. Appa nak siapkan breakfast. Then kita pergi jogging dekat taman,ye?"
"Yeay!"
---
"Aerin,janganlah laju sangat berlari. Nanti hilang,appa tak tahu,"Jerit Chanyeol.
Secara automatik Aerin berhenti. Dia tersengih memandang Chanyeol.
"Mianhae,appa. Lain kali Aerin tak buat lagi," Ucap Aerin.
"Anni. Aerin tak buat salah pun. Tapi lain kali jangan buat lagi. Bahaya tau. Kajja kita peegi makan. Aunty Jung Ri dah tunggu kita," Chanyeol mendukung Aerin.
Aerin memuncungkun mulutnya. Chanyeol tarik mulut Aerin itu.
"Appo,"Kata Aerin. Sakit.
"Kenapa buat muka macam tu?" Soal Chanyeol.
"Perlu ke aunty Jungri ada? Tak best lah dia ada," Aerin geram.
Chanyeol hanya abaikan soalan itu. Dia tahu bahawa Aerin memang tidak suka Jungri.
---
"You,bukalah mulut. I nak suap ni," Kata Jungri sambil menyuakan makanan kepada Chanyeol. Gediks.
Chanyeol hanya akur. Dia membuka mulut. Aerin yang perhati akan appanya itu,menjeling. Menyampah. Desis hati kecil Aerin.
Chanyeol tahu anaknya pasti tidak suka dengan perlakuannya.
"I nak pergi toilet kejap. You jaga anak I kejap tau," pesan Jungri.
"Nae. I akan jaga dia macam anak I sendiri," kata Jungri. Sedangkan dalam hatinya,pelbagai penyumpahan diberikan kepada Aerin yang menyusahkan dia itu.
Chanyeol mula mengorak langkah ke tandas.
"Asallah kau ikut eh budak kecik? Menyusahkan aku tau. Aku nak mesra dengan Chanyeol pun tak boleh," Jungri bersuara.
"Aunty dah kenapa?" Soal Aerin. Tak puas hati ni.
"Kau patut sedar. Yang kau bukan anak kandung Chanyeol. Anak kutipan je,"kata Jung ri.
Riak muka Aerin berubah.
"Jungri!" Jerkah Chanyeol.
"Chanyeol-ahh,bila you ada kat sini?" Tanya Jungri dengan takut.
"What did you said to my daughter?" Chanyeol mula dingin dengan yeojachingu nya.
"Am I right,right?" Kata Jungri.
"Now,kita dah tak ada apa-apa relay. Kita putus,"Chanyeol berkata. Nasob tempat mereka tersorok sedikit. Tidaklah orang lain nampak pergaduhan mereka.
---
Malam itu,Chanyeol sibuk memeriksa ibox e-mail. Tiba-tiba dia mengeluh.
"Haih,takkan aku nak tinggalkan Aerin dengan appa dan omma,"Ujar Chanyeol.
"Mianhae,sayang. Apla terpaksa pergi Singapore,"Chanyeol membelai rambut Aerin yang sedang tidur itu.
Chanyeol mencempung Aerin masuk ke dalam bilik. Dia meletakkan Aerin di atas katil lalu menarik comforter sehingga paras pinggang Aerin. Dia mencium dahi anak perempuannya.
"Jaljayo,Aerin"
---
"Aerin-ahh. Appa pergi 5 hari je,okay? Nanti appa belikan mainan untuk Aerin,nae?" Pujuk Chanyeol.
Aerin dari tandi lagi monyok apabila dapat tahu bahawa Chanyeol terpaksa pergi ke Singapura buat beberapa hari.
"Nae. Tapi appa janji tau,"Aerin membuat pinky promise. Chanyeol membalas.
"Appa pergi dulu tau. Annyeong," Chanyeol mencium pipi Aerin.
"Nae. Hati-hati tau. Sampai kat sana jangan lupa call Aerin,"pesan si kecil.
"Ye sayang. Dengar cakap heolmeonhi dan harabeoji,arrase?" Ujar lelaki tubuh lampai itu.
Aerin angguk.
"Last,kisseu?"
Aerin mencium pipi Chanyeol.
"Bye,appa"
Tbc
Maaf kan patik. Part ni agak bosan😭I'm cry becoz of this
YOU ARE READING
Appa! | Chanyeol
Fanfiction"Appa,siapa omma Aerin?" "Appa,kenapa ikan berenang?" "Appa,appa letih ke?" "Appa,saranghae" Nak tahu kisah Chanyeol dengan anak perempuannya? Mari ikuti kisah ini.