Appa,Bogoshipoyo

317 29 1
                                    

"Yeobeoseyo,Aerin-shii? Waeyeo,sayang?" Tanya Chanyeol dalam panggilan bersama anaknya itu.

"Appa,rindu," adu Aerin.

"Nado,sweetie. Sabar,okay? Appa pergi kejap je. Nanti appa balik lah," Kata Chanyeol lembut. Dia tahu bahawa anaknya itu tak boleh langsung berpisah dengannya.

"Nanti appa balik,appa bawak sayang pergi jalan-jalan,okay?" Pujuk Chanyeol.

"Nae,appa. Promise me?"

"Nae. I'm promise. Tidur okay? Dah lewat ni. Annyeong. Gudnite Aerin," ucap Chanyeol.

"Gudnite,appa. Muah," kedengaran Aerin yang membuat bunyi ciuman itu membuatkan Chanyeol tergelak.

Mereka mematikan panggilan.
.
.
.

"Bangun,aegi. Matahari dah terbit,sayang," ucap Puan Park lembut. Dia menyelak langsir sejurus itu cahaya matahari terkena tepat pada Aerin.

Aerin menggeliat. Puan Park menepuk-nepuk punggung si kecil itu berkali-kali.

"Bangun,sayang. Nanti appa balik. Taknaklah macam ni,okay? Nanti appa balik tengok-tengok Aerin tak bangun lagi," Puan Park mula mengumpan Aerin dengan memetik gelaran Chanyeol sebagai appa itu.

Aerin bangun dari tidurnya.

"Heolmeonhi, appa balik harini ke?" Tanya Aerin dengan suara yang masih yenggelam timbul.

"Ya,sayang. Dah bangun,mandi. Kita sarapan sama-sama,okay?"

Aerin angguk. Dia berlari anak-anak masuk ke dalam bilik mandi.
.
.
.

Aerin duduk sambil bermain anak patungnya. Bunyi suara dari televisyen lansung tidak menarik perhatian Aerin.

Knock knock..

"Aerin sayang,ada orang datang ke?" Tanya Puan Park seraya keluar dari dapur.

"Nae,heolmeonhi. Aerin tak sampai nak bukalah,"kata kanak-kanak kecil itu dengan mempamerkan barisan giginya.

Puan Park menggosok kepala Aerin. Dia pergi ke arah pintu untuk membukanya. Aerin setia mengikut Puan Park.

"Sayang!" Teriak seorang lelaki yang segak mengenakan tshirt Polo dibadannya.

"Appa!" Giliran Aerin pula menjerit. Puan Park tersenyum. Senyuman bahagia. Dia tahu, Chanyeol terlalu sayangkan anak angkatnya itu.

Chanyeol mendepakan tangan bagi Aerin untuk memeluknya. Aerin berlari ke arah Chanyeol,lalu dia memeluk Aerin.

"Appa,bogoshipoyo," adu Aerin. Chanyeol melepaskan pelukan.

"Nado,sayang,"kata Chanyeol sambil mengalihkan rambut anaknya yang menutup separuh muka itu.

"Yeol, taknak masuk dulu ke? Lunch sekali?" Tanya Puan Park yang sedari tadi menjadi pemerhati.

"Gwenchana,omma. Yeol ingat nak ajak Aerin makan dekat luar,"kata Chanyeol sambil mendukung anaknya itu.

"Baiklah. Bawa kereta elok-elok,"pesan Puan Park kepada anak lelakinya itu.
.
.
.

"Appa,appa nak bawak Aerin makan dekat mana?" Tanya Aerin yang berada disebelah tempat pemandu itu.

"Tempat biasa,sayang. Kenapa?" Tanya Chanyeol.

"Aunty Jungri tak ada kan?" Tanya Aerin bagi mendapat kepastian. Chanyeol melepaskan ketawa kecil. Aerin memuncungkan mulut tanda merajuk kerana Chanyeol ketawakannya.

"Tak ada,sayang. Jangan risau,okay? Appa dah tak ada apa-apa dah dengan dia. Trust me," kata Chanyeol sambil mengangkat sebelah tangannya seperti berikrar.

"I trusy you,appa,"kata Aerin sambil tersengih.

Tbc

Sorry. Saya dah lama tak update. Enjoy!

Appa! | ChanyeolWhere stories live. Discover now