Debuushhh!!!!
Meera melompat ke katil sambil meniarap." waaa letihnya harini "
Rengek Meera setelah penat di Cafe ibunya siang tadi. Penat pun Meera berasa sangat bahagia. Sudah lama dia tak merasa sebahagia ini.Meera membuka kaca matanya lantas mencapai tuala untuk mandi.Setelah beberapa minit, seusai mandi , Meera memakai baju pyjama purple.Rambutnya yang panjang paras pinggang itu masih basah sedikit di hujung nya.Sedang Meera membelek belek wajahnya di cermin fikiran nya bermain tentang seseorang. Dia tengah buat apa ya? Dah makan belum eh? Dah mandi ka dia? Mesti dia letih kan, kesian dia.
Soalan demi soalan menyelubungi di fikiran Meera.
Lantas Meera berlari ke tingkap dan membuka untuk melihat rumah Daniel, rumah mereka bertentangan sahaja dan bilik Meera berhadapan dengan rumah Daniel.Meera mencari cari kelibat Daniel, " ishh mana dia ni tak nampak batang hidung nya lagi nihh, takkan dah pengsan kott"
Sekejap dan Meera menangkap satu kelibat yang tengah berjalan dengan hanya berseluar pendek ." auchhh so sexy " .
Daniel yang sedari tadi terasa drinya diperhati dan toleh ke tingkapnya dan alangkah terkedu nya dia dilihat oleh seorang makhluk yang cukup cantik menawan ini, " hui orang di sana tengok apa tu"?
Terbeliak biji mata Meera melihat Daniel di sebalik tingkap itu, Daniel yang sedang menyisip rambutnya.Meera seperti tidak boleh
mengalih pandangan matanya dari melihat Daniel.Terasa seperti seolah olah melihat pemandangan yang cukup menarik.Meera yang tersedar dari lamunan tadi terkejut.
" eh awak, kau.....dani...ehh.... aaa......tak tengok apa pun, kalau yer pun pakai la baju tu dulu"" ohh hehehe, jup eh awak tunggu tau jangan lari"
Lalu Daniel pantas menyarungkan singlet. Okay laa tuu baju jugak kan." awak! awak! , kita turun lah awak , saya tak dengar kalau kita cakap macam ni nak kena jerit jerit nanti habis suara saya nanti awak pulak yang susah kan hehe"
" okay lah wait "
Jawab Meera lantas mencapai kaca matanya lalu turun ke bawah.Selang beberapa minit, mereka sudah pun turun dan setibanya di park, Meera hanya diam membisu. Daniel saja yang pot pet pot pet...
" aaaa....ermm..awak"?
Meera bersuara." yaa saya"
" terima kasih sebab sudi tolong keluarga saya, dan saya minta maaf sebab selalu berkasar dengan awak, suka kata dekat awak blablablablabla......"
Daniel cuma memerhatikan Meera yang sedang bercakap dihadapan nya , cantik walaupun berbaju pyjama namun begitu cantik sekali.Apa sahaja yang dikenakan pada tubuhnya memang akan kelihatan menarik pada pandangan mata.Lama Daniel memerhatikan dirinya.
Hish dia ni... asyik tengok aku saja.
Omel Meera."awak dengar tak ni"!
" ya saya dengar awak, eh awak farhan tadi tu sapa ea? boyfriend ea"?
" tak ada maknanya lah boyfriend , tu kawan saya , kitorang kenal masa mula mula masuk kolej dulu"
" ohh i see "
Lega hati Daniel mendengar yang Farhan tu bukan boyfriend Meera." awak "
" yaa "
" eerrr awak"
" ya sayang ehh.."
" ermm saya.."
" yaaaaa "
" kenapa awak pindah sini eh"?
" sebab saya ada sebab yang saya sendiri tak tahu sebab nya hehehe"
Jawab Daniel gurau." awak ni main main lah "
" saja nak berubah angin pulak "
Daniel berdalih dan hanya mampu menjawab itu tetapi ada maksud yang lain sebab dia berpindah di Istanbul ini dan dia tidak boleh beritahu Meera kenapa dia pindah di sini dan akan sampai masa nya nanti Meera akan tahu mungkin satu hari nanti dan mungkin esok tiada lagi.Meera hanya mengiakan saja jawapan Daniel.
" yelah tu berubah angin kan "" eh yelah , awak nih kenapa tu"?
Daniel memerhatikan Meera yang dari tadi berpeluk tubuh." saya sejuk awak"
Lalu Daniel membuka jaket nya dan menyarungkan ke badan Meera.
" thank you"
" awak memang susah nak senyum kan, sekali awak senyum habis meletup jantung saya awak tahu, kenapa la awak simpan senyuman awak yang manis tu kan, kalau hari hari awak senyum boleh kencing manis saya nanti hehehe"
Pecah ketawa Meera mendengar celoteh mengarut dari Daniel. Daniel tak habis habis memerhatikan Meera dengan pandangan yang ada maksud lain yang kurang pasti.
" saya susah nak senyum sebab saya banyak masalah, awak pun tahu kan"
" ya saya tahu dan saya faham meera , sebab tu saya tolong cafe ibu awak sebab saya tahu dengan cara tu jer awak akan kembali tersenyum kan"
Tanya Daniel sambil merenung dalam mata milik Meera." dan saya buat semua ni sebab awak meera"
Gumam hati kecil Daniel." thank you dani"
Meera yang sedari tadi sudah pun tersenyum bahagia dan hampir menitiskan butir mutiara." berapa kali awak nak ucap thank you ni , saya ikhlas meera dah dah jangan nak pening kepala fikir, now awak dah happy kan, awak happy saya pun happy so maksudnya kita, we are happy family right"
" errrrrrrr family"?
Meera membuat muka blur." ehh ehh"
Daniel menggaru kepala nya yang tidak gatal." farhan tu handsome kan"
Daniel mencetuskan kesunyian di antara mereka." emm memang lah handsome, tapi dia kasanova, playboy, suka main main, kadang kadang saya pun tak faham dengan dia, dia kaya anak datok tapi still nak pergi kolej lagi and bila saya tanya kenapa dia menyusahkan diri dia datang ke kolej di jawabnya sebab ada saya dan nak temankan saya laa apalaa, kadang kadang saya tak faham dengan farhan ni "
Terang Meera kepada Daniel." ohh i see, saya teringin nak berkawan dengan farhan "
" really? esuk kita hang out dengan farhan ea, "
" alright baby "
Meera menjeling Daniel ditepinya kerana memanggilnya baby.
" jum balik lah, letih siang tadi pun tak habis lagi tau "
" yelah yelah, meh naik atas bahu saya"
" eh awak ni jangan nak gedik sangat "
Meera yang berlari tinggalkan Daniel.Daniel mengejar Meera, ohh indahnya malam ini ada drama sesi kejar mengejar pulak.*****
vote and comments ❤
✌
KAMU SEDANG MEMBACA
TERIMA KASIH MR.CANCER
LosoweMeera Pajira seorang gadis yang selalu bebal untuk hidup melalui hari hari yang semakin pudar ini kerana adanya nenek nya yang selalu membenci , memaki , menghina ibu nya dan adik nya. Farhan Mikael, kawan Meera semenjak di bangku di kolej lagi. Fa...