bab10

183 4 1
                                    

At Farhan Home.

" kau kena tolong aku dani, aku cintakan meera, serius aku tak main main, aku dah sayang kan meera and i really love her i love her, i love her dani"

" aku boleh tolong kau, kau tunggu jer meera call kau , one two three.... "

tuuttt.... tuuuttt....

Jangkaan Daniel benar, telefun Farhan benar benar berbunyi. Farhan dan Daniel saling berpandangan dan tanpa menunggu Farhan terus menjawab dan menyentuh skrin hijau.

" hello"

" hello farhan, aku nak cakap something "

" ohh yaa, aku pun nak cakap something ni, so kat mana?"

" cafe white, don't be late"

" alright baby, see you"

Panggilan pun terhenti, Farhan sudah melompat ke arah Daniel.

"meera nak jumpa aku dude, you can believe it, macam tahu tahu jer kan, oh my god "

Daniel membiarkan sahaja Farhan dengan perangai excited nya, dalam hati Daniel ada terselit sesuatu yang kurang pasti. Tidak tahu mahu berkata apa apa, kosong.

**********

Setibanya Meera di Cafe White, Meera mencari kelibat Farhan.Dan Meera segera berlari ke arahnya dan melabuhkan punggung nya di atas kerusi berhadapan dengan Farhan.

" okay so, ladies first"

Meera melihat sekeliling, Meja yang diduduki nya itu dihiasi dengan bunga ros merah dan ada beberapa pemain violence di situ.Meera tidak pedulikan semua itu dan terus bercakap. One Two Three....

" i love daniel"

Bagaikan di hempap gajah setelah gajah bangun dihempap pula badak terasa di hati Farhan. Bagaikan panah menjalar masuk ke dalam hati Farhan dan menusuk terus lalu berdarah.Perlahan lahan Farhan menjawab.

" you love daniel, ha...ha...you love daniel"

Farhan sedaya upaya membuat muka ceria dan gagah kan dirinya supaya sentiasa senyum di hadapan Meera agar tidak di ketahui Meera yang dalam hatinya sudah bagaikan angin ribut taufan yang melanda.

" yes i love him, i really love him, tu sebab aku nak bagitahu kau and aku nak pergi bagitahu dia ni, kau rasa patut ka aku bagitahu dia, aku rasa nervous sangat nih"

Farhan melihat satu satu wajah Meera.Tidak pernah Meera segembira ini dan wajahnya sangat ceria jauh sekali berbanding dahulu.Cahaya mata Meera juga bersinar sinar menunjukkan gadis itu sedang dilamun cinta.

" okay, i got to go farhan, see you bunga ni aku ambil eh nak kasi dani, i love you"

Meera segera bangun dan terus mencium lembut pipi Farhan dan segera beredar dari Cafe itu.

I Love You To Meera. Namun hanya mampu berkata di dalam hati sahaja.
Farhan hanya menghantar kelibat dengan ekoran mata dan terus hilang dari pandangan matanya.

Farhan segera mencapai telefon bimbitnya dan mendail number Daniel.Tidak sampai beberapa deringan panggilan disambut.

" helo dani, ni aku, aku...."

Farhan menceritakan satu persatu tanpa satu pun yang tetinggal pada Daniel.

" okay bro, aku tahu nak buat apa, don't worry"

********

Meera sudah terpacak di depan rumah pintu Daniel. Daniel membuka pintu tersebut.

" err hai "

TERIMA KASIH MR.CANCER Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang