02 - Flynn

1.1K 85 70
                                    

*Ruin - Shawn Mendes*

Flynns p.o.v.

Op de bank ben ik druk bezig met mijn mobiel. Ik scroll door een of ander random Instagram-profiel. Het is een jongen bij ons op school, hij heeft me net een volgverzoek gestuurd en ik heb hem maar geaccepteerd. De jongen ziet er best wel oké uit, maar ik denk dat het een beetje een klootzak is.

De deurbel schrikt me op. Ik kijk verbaasd naar de tussendeur en sta dan op om de voordeur open te doen. Als ik de deur open, komt Vito, Olivia's vriendje, tevoorschijn. Mijn ogen scannen hem een keer terwijl ik hem begroet.
"Hey,"
   "Hoi, hoe'ist?" Vraagt hij.
"Gaat wel, met jou?"
   "Mooi. Bij mij kan het altijd erger," antwoordt Vito. Ik leun tegen de deurpost en kijk hem bedenkelijk aan.
"Is er iets?" Vraag ik.
   "Beetje ruzie met mijn ouders," antwoordt Vito maar zegt verder niets.
"Aha, kom maar binnen, hoor. Olivia zit op haar kamer," zeg ik en loop weer terug naar de woonkamer.

   "Wacht, ik wilde eigenlijk weer een keer met jou hangen," zegt Vito terwijl ik de voordeur achter me dicht hoor gaan. Ik stop met lopen en draai me verbaasd om.
Ja, Vito en ik zijn vrienden, maar meestal is hij hier voor Olivia. Zij is immers zijn vriendinnetje. En als Vito hier dan is met mij, is Olivia er meestal bij.
"Uh, oké. Geen Olivia?" Vraag ik fronsend. Vito knikt. Shit! "Nou, dan gaan we naar mijn kamer," zeg ik en we lopen de trap op naar mijn slaapkamer. We gaan zitten op de bank die daar staat en praten wat. Na een tijdje gaat de kamerdeur open. Olivia staat er.

"Hey, ik hoorde dat je hier was. Wat doe je hier?" Zegt ze en drukt een kusje op Vito's lippen. Een glimlach komt op zijn gezicht. Mijn gezicht betrekt.
   "Ik had weer een keer zin om met Flynn te hangen, want het is al een tijdje terug dat ik dat had gedaan," zegt Vito. Olivia kijkt een keer naar me om en ik zet een nep glimlachje op.
"Ik zal jullie wel met rust laten," zegt ze en geeft hem nog een laatste kus. Mijn humeur is niet al te best meer.

Eigenlijk leef ik ook met een enorme struggle: ik ben verliefd op Vito. Ten eerste heeft hij met mijn zus, dus daar maak ik al helemaal nooit meer kans. Ten tweede is Vito een homofoob en slaat hij homo's in elkaar. Ik ga hem dus echt nooit kunnen vertellen wat er allemaal met mijn gevoelens aan de hand is.

   "Dank je, ik zie je morgen," zegt Vito en dan verdwijnt Olivia de kamer uit. Vito wendt zich weer tot mij.

Fuck, ik heb echt een probleem. Kijk nou naar Vito, hij is stapel op Olivia. En hij is absoluut niet stapel op homo's. Ik denk ook niet dat hij zo super dol is op mij. Ik kijk hem zwijgend in zijn grijze ogen. 

"Waar gaat de ruzie met je ouders over?" Vraag ik dan om de stilte te verbreken. Ik zie hem nadenken.
   "Ik wil het liever niet zeggen..." Zegt hij zacht en richt zijn ogen naar de grond.
"Oké.." Zeg ik. Er is zoiets als privacy.
Weer is het even stil.

"Zullen we gamen?" Vraag ik dan.
   "Is goed," antwoordt Vito. Ik start de PS4 op en geeft een controller aan Vito.
"Wat wil je spelen?" Vraag ik en kijk om naar hem. Dan richt ik me weer naar de games die in de kast liggen. Vito antwoordt niet.
"Hé," Zeg ik en Vito schrikt op.
   "Sorry?" Vraagt hij.
"Weet je zeker dat alles goed is?" Vraag ik dan, waarop Vito snel knikt. Ik vraag me af of hij wel zo zeker is van zijn zaak. "Ik vroeg welke game je wilde spelen,"
   "Oh, maakt mij niet uit, doe maar wat," antwoordt hij.

   Ik start maar een potje COD op. We doen een paar potjes tegen elkaar maar ook een paar met elkaar ik een team. Hierna doen we een paar potjes FIFA totdat Vito's mobiel overgaat. Hij haalt de mobiel uit zijn broekzak en neemt op. Ik zag nog net 'papa' op zijn display staan.

"Vito, waar ben jij in hemelsnaam?!" Kan ik zijn stem nog kei goed horen zonder dat zijn mobiel op de luidspreker staat. Ik kijk Vito verbaasd aan. Zijn vader weet wel hoe hij hard moet praten.
   "Rustig, ik ben bij Flynn," zegt Vito echter kalm.
"Wie the fuck is Flynn nou weer?!" Hij klinkt echt boos. Kan hij niet kalm doen?
   "Kalm aan, pap, ik ben bij Flynn en Olivia, maar ik kom wel naar huis want ik hoor het al wel weer," zegt Vito en hangt op. Ik kijk hem licht geschrokken aan.
"Wordt jouw vader altijd zo snel kwaad?" Vraag ik. Hij werd al boos omdat zijn zoon, die volgens mij al 17 is, niet thuis is. Stel je voor dat hij iets doet wat echt fout is. Stil kijkt Vito me even aan. Zijn vader klinkt echt eng.

CLOSET / RUIN [bxb] (ON HOLD) || De 'Het Gayft Niet'-Serie Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu