Flynns p.o.v.
Eindelijk had Vito dan opgenomen. Hij zei dat het wel ging met hem maar vervolgens barstte hij in tranen uit. Hij zei dat hij me wel verder zou spreken op school. Dat was dus al wel een goed teken: hij kwam gewoon naar school. Toen ik eindelijk op school aankwam, zag ik hem verborgen in zijn vest aan een tafel zitten.
Ik liep naar hem toe en nam hem goed in me op. In het echt zag hij er nog erger uit dan op mijn schermpje. Olivia stond er trouwens maar stom bij te kijken en zei niets. Ik vraag me af of zij zich wel zo'n zorgen maakte. Maar goed, toen ik zo naar de gewonde Vito keek wilde ik hem kussen om hem te troosten, maar dat zou hem alleen maar meer overstuur maken. Vito heeft het namelijk niet zo op homo's gesteld. Vito zag er zo hopeloos uit en ik voelde me ook enorm slecht omdat ik niet wist hoe ik Vito kan helpen.
Naast dat had ik Olivia nog doordringend gezegd dat ze het filmpje dat ze gemaakt had tijdens het facetimen aan niemand moet laten zien, maar ik betwijfel of ze zich daaraan gehouden heeft. Olivia kan namelijk af en toe nogal een flapuit zijn.
Nu is het ondertussen alweer twee dagen later. Gelukkig beginnen de wonden en blauwe plekken van Vito al te genezen en te helen. Hij zag er, niet gemeen bedoeld of zo, echt niet uit, zo toegetakeld was hij. En toch nog vond ik hem ontzettend leuk ondanks zijn blauwe plekken. Fucking shitzooi. Waarom word ik nou verliefd op het vriendje van mijn zus en is hij ook nog eens een homofoob? Welkom in mijn miserabele leven!
Het is al heel lastig om op je beste vriend verliefd te zijn, maar dan is hij ook nog eens het vriendje van je zús en heeft hij het niet zo op homo's gesteld. Echt zo'n geweldig leven heb ik.
Dat is trouwens ook waarom ik nog in de kast zit; Vito. Ik ben bang dat als ik het aan iemand vertel, Olivia waarschijnlijk als eerste, dat diegene het dan meteen aan Vito doorvertelt en daardoor onze hele vriendschap in één klap voorbij is.
Man, op dit moment was ik liever aseksueel geweest dan homoseksueel. Als ik aseksueel was geweest was ik gewoon helemaal nooit op iemand verliefd geworden. Wat zou mijn leven dan veel makkelijker zijn.
Totaal iets anders: ik ben trouwens bang dat Vito er een keer slechter mee af gaat komen. Ik bedoel: als die vader al zo snel boos wordt om eigenlijk helemaal niets, vraag ik me af hoe hij zal reageren als Vito ECHT iets verkeerd doet. Als die vader hem al in elkaar slaat voor het vergeten van doorgeven waar Vito is, vraag ik me echt heel erg af wat hij zal doen als Vito bijvoorbeeld iets in het huis sloopt. Wie weet vermoordt die vader Vito op een dag.
Ook ben ik bang voor mezelf. Ik zal toch ooit uit de kast moeten komen. En dan ben ik weer bang voor Vito, want zal hij me iets aandoen of niet? Ik ben een van zijn beste vrienden, denk ik, maar dat betekent niet dat hij me niets aan gaat doen. Volgens mij was hij eerst ook beste vrienden met Kelvin, en die heeft hij daarna ook gepest en slaat hij nu ook wel eens in elkaar, weet ik. Dat vind ik een van de mindere dingen aan Vito: hij slaat mensen in elkaar voor hoe ze zijn. Hij snapt niet dat je aangetrokken tot iemand voelen geen keuze is. Net zoals bij mij het geval is. Ik koos er niet voor om verliefd te worden op Vito. Kon ik maar kiezen op wie ik verliefd werd, dan had ik een meisje gekozen.
Natuurlijk zie ik wel eens een meisje dat ik knap vind, maar iemand knap vinden en op iemand zijn is totaal verschillend. Wanneer ik een meisje knap vind, betekent dat dat ik haar zou willen zijn als ik een meisje zou moeten zijn. Verliefd zijn of worden op een meisje lukt me niet. Geloof me, ik heb het eerder geprobeerd. Liefde dwingen werkt niet, dus heb ik nog nooit echt verkering gehad. In groep vier heb ik een keer verkering gehad met een meisje. Dat duurde een weekje en je kunt nou niet echt zeggen dat je als kind van zeven ECHT verliefd was. Sterker nog, ik vind zelfs helemaal van niet.
JE LEEST
CLOSET / RUIN [bxb] (ON HOLD) || De 'Het Gayft Niet'-Serie
Romansa[Disclaimer: dit boek heeft twee titels omdat er twee hoofdpersonen zijn en ik kon niet kiezen welke titel ik moet gebruiken. "Closet" is de titel van Vito en "Ruin" is de titel van Flynn] Ja, ik ben een klootzak. Ja, ik ben snel jaloers. Ja, ik s...