Interjú

482 40 2
                                    


Először is elmondanám. Az interjút NEM én fordítottam le. deeborbas -nak köszönhető ez a remek fordítás.




SHAWN MENDES INTERJÚJA A MILÁNÓI L'UOMO VOGUE-AL!

"Sűrű, barna haj, sötét szemek, egy nyitott, kedves mosoly, és egy akusztikus gitár mindig a karja alatt. A mindössze 18 éves Shawn Mendes, Kanadából, Torontóból máris a nemzetközi popszakma új arca, világszerte rajongók által imádva.
A New York-i Madison Square Gardenbe, minden zenei műfaj legendás templomába, szóló jegyek 5 perc alatt fogytak el.

"Ennek a speciális alkímiának köszönhetően közvetlenül kapcsolódom a rajongóimhoz, akiknek mindenért hálás vagyok." - meséli nekünk New Yorkból.

Aztán, persze ott a hangja - meglehetősen intenzív - a dalainak ritmusa, egyszerűek, de szuper fülbemászó dallamok. Egyszer-kétszer hallod a rádióban, este már a zuhany alatt énekled.
Például a Stitches, az áttörő kislemez az első albumáról, a Handwrittenről, mely múlt évben debütált, és a nyarat a toplisták élén töltötte, heteken át. Négyszer lett platinum.

"A dalszövegek; magamtól írom őket, néha a legközelebbi barátaim segítségét kérem. A szerelemről írok, az igaziról, mely örömet ad, mégis összezavar, de írok a keserű szerelmről, mely után "öltésekre" (stitches=öltések) van szükséged."

2016. szeptember 22-e újabb mérföldkő volt Shawn karrierjében; kiadta második albumát, az Illuminatet, melyet Jaka Gosling mutatott be, csakúgy, mint Ed Sheeran remekeit. Kritikák szerint a második album bonyolultabb, megállapítja, hogy csak egy szalmaláng vagy, vagy hivatott is vagy-e valamire.
Aggódik-e Shawn?

"Nem igazán. Tudom, hogy az album másodikként fontos, de annyira fókuszáltam és boldog voltam, hogy újabb lemezzel állhatok elő, hogy minden feszültséget hátrahagytam. Szeretek úgy gondolni az Illuminate-re, mint a Handwritten idősebb, felnőtt változatára. Egy évvel idősebb, a tapasztalat is több."

Valóban, alig pár órával a debütálása után az új album - mely sokkal introspektívebb, lassabb, jobban kidolgozott, kicsit bluesosabb számokból áll (pl.: Understand) - az ITunes lista legtetejére kúszott 60 országban.
Nem meglepő, hogy ez a rendkívül tehetséges fiú, figyelembe véve olyan magazinok által, mint a Forbes vagy a New York Times, a bolygó legbefolyásosabb tinédzserének tartják, és első a Billboard Social 50-es listáján is, mint a leghíresebb előadó a szociális média világában, ilyen messzire jutott.
Ő testesíti meg a modernkori utat a sikerhez.

"Amikor 13 voltam, imádtam, hogy rengeteg társam énekelt és akusztikus gitáron játszott, szóval én is elkezdtem videókat felvenni híres számok feldolgozásairól, és felraktam őket az internetre."

De a Youtube már akkor tele volt - honfitársa, Justin Bieber is jelen volt itt - szóval Shawn a Vine mellett döntött, ahol a videóknak rövideknek kell lenniük, mindössze 6 másodpercesek, de önmagából a legjobbat kihozva kellett belesűrítenie, egy egyszerű, szinte alapvető módon.
Aztán az egyik korai feltöltése elérte a 10 ezer likeot egy éjjel alatt, Shawn pedig hamar ütötte a 4 millió követőt.
Egyik felvétele különleges volt, egy fiatal tehetségeket kutató férfi, Andrew Gertler megítélése szerint Shawn beleillett a Forbes "30 30 év alatti" listájába. Felajánlott neki egy albumkészítési lehetőséget az Island Records-sal, így született a Handwritten.
Persze az otthoni videózás után a fanok ezrei előtt való éneklés nem lehetett egyszerű.

"Az első pár alkalommal nagyon ideges voltam. Még mindig az vagyok amikor színpadra lépek, habár, ma már sokkal felkészültebb és magabiztosabb vagyok. Hogyan győzöm le a feszültséget? Mindig a nagymamám receptje alapján készült manuka mézzel készítem fel a hangom a koncertekre. Aztán megtisztítom az elmém és csak a zenére koncentrálok."

Következő évben az első világkörüli turnéjára indul, hogy promózza az albumát; 44 dátum, köztük egy Milánóban, május 6-án a Mediolanum Forum-ban.

"Szeretem Milánót. És nem csak ezt mondom. Egy olyan város, amely nagyszerű, eufórikus érzést ad. Nem tudom megmagyarázni miért, de egy különleges energiát érzek ott."

Három ikonikus, jelenkori előadó van akik inspirálják a zenei hangzását, de példaképként is szolgálnak Shawn számára: John Mayer, különösön a Continuum albuma, Ed Sheeran és Bruno Mars.
De mi a legmeglepőbb amikor Shawnnal a szinte felkavaró egyszerűségéről beszélünk?

"A kedvenc könyvem? Nem olvasok sokat, nincs rá időm. De erre nem vagyok büszke, többet szeretnék olvasni, ez egy ígéret amit magamnak tettem, úgy gondolom az olvasás fontos."

Meglepettnek tűnik a saját sikerével kapcsolatban, amelyet szeretne teljesen megtapasztalni, anélkül, hogy hagyná elszállni magát a hírnévtől.

" Az egyik legfontosabb dolog amit Taylor Swift-től tanultam a turnénk alatt, az az, hogy a siker egyik szintje sem engedi meg neked azt, hogy leállj a kemény munkával. Én úgy maradok 'egészséges', hogy emlékeztetem magam arra, hogy szenvedéllyel éneklek, azért, hogy jól érezzem magam. Azért csinálok zenét, mert szeretem, de a lábaimat a földön akarom tartani. A szüleim (angol anya és portugál apa), és a 12 (a/n: Aaliyah már 13, gondolom akkor 12 volt még) éves húgom büszkék arra, ami velem történik, de nem változott meg a viselkedésük körülöttem. Ugyan ez igaz a régi barátaimra, akik voltak és maradtak is az egész világom. Velük ünnepeltem a 18. születésnapomat is, augusztus 8-án."

A lányok... Mendes beismerte, senki különleges sincs most az életében. De ha jönne is, azt szeretné, hogy a lánynak jó humora és erős személyisége legyen, - magyarázza a fiú nevetve.
Már csak egy kérdésünk van; milyen zenéket találhatunk meg Shawn saját lejátszási listáján? Mit ajánl nekünk?

"Mindenképp csekkoljátok
Jon Bellion 'The Human Condition' című számát, nagyon egyedülálló a hangzása, még ha kicsit hip hopos is. Aztán
Siatól és Kendrick Lamartól a 'The Greatest',
'Gravity' John Mayertől, és az
'It's Strange' a Louis the Child-tól. Drake és Rihanna közöse, a 'Too Good'. És a 'Same Drugs' Chance The Rappertől. Jó zenehallgatást!"



Koszonom,hogy elolvastátok,de legfőképpen köszideeborbas, hogy lefordîtottad.

Magcon Guidebook {HUN}Donde viven las historias. Descúbrelo ahora