695 45 2
                                    

,,Áno tati, budem doma, nie neboj nikde nepôjdem, hej, áno oci, aj ja teba" zruším hovor a hneď vytáčam číslo mojej najlepšej kamarátky. 

,,....Dnes sa podarilo zatknúť dvoch členov mafie. Obidvaja sú bratia Evansovci. Ich otec, Zack Evans je stále na slobode. Ďalšie nové informácie vám čoskoro poskytneme. A teraz Ryan, predávam ti slovo....." 

,,Blbosti" zamrmlem si popod nos a prepnem televízor na MTV. Keď počujem známu melódiu pesničky, začnem krútiť bokmi smerom do kuchyne. Do pohára si napustím vodu a snažím sa zavolať Tare ešte raz, nuž stále nezdvíha. Pozriem sa na digitálne hodiny, na ktorých je čas 18:21. Veď mi sľúbila, že o 18:00 tu bude a potom pôjdeme na párty. Pomaly sa opriem o kuchynskú linku a pozerám cez okno. Zvláštne, že už je dosť tma o takomto čase. 

Niečo vonku zašuští a ja sa myknem. Fajn, bola to len susedová mačka. Ale, keď to šušťanie neprestane podídem bližšie k oknu. Srdce mi bije pomaly, ale tep sa zvýši, keď vyskočí fialovo-vlasá hlava mojej kamarátky. Zhíknem a pohár pustím na zem, ktorý sa hneď rozbije. Zvonku počujem iba hlasný smiech. Toto vážne nebolo vtipné. Pozriem sa na ňu z nenávistným pohľadom a idem jej otvoriť dvere.

,,Mala si sa vidieť! Bože! Takú vystrašenú som ťa dlho nevidela!" smeje sa moja kamarátka na mne. ,,Ha-Ha veľmi vtipné." zamračím sa a idem späť do kuchyne poupratovať sklo z pohára. 

,,Fajn, fajn prepáč. Dnešok si užijeme Rose!" zakričí a odhryzne si z jablka, ktoré bolo v miske. ,,Počula som, že tam bude aj Dean. Musíš si obliecť niečo sexy a hneď si ťa všimne!" povedala a zvodne sa na mňa usmiala.

Zdvíhala som sklo a ukladala som ho pomaly do mojej dlane. ,, Au!" zasyčím a utekám hodiť do koša sklo, ktoré je teraz bordovej farby. ,,Si v poriadku?" opýta sa ma Tara a ja prikývnem. 

,,Vážne mi prepáč, za to vystrašenie ťa." povedala ospravedlňujúco a nedojedené jablko položila na linku. ,,Poď ideme z teba spraviť sexy dračicu!" povedala. Takto sme volali moju  susedu, ktorá ma asi tak 45 rokov a oblieka sa lepšie ako ja. 20 ročný muži sú jej úlovok každú noc.

,,Prosím, len mi tak nehovor. A vážne tam bude Dean?" opýtala som sa pochybovačne a moje líca istotne nabrali rúžový odtieň.

,,Prosím ťa! Dean Lacowski je na každej párty! Otec ťa teda pustil?" opýtala sa ma a ja som znervóznela. Dobre vedela, že môj otec je policajt a má prehnanú starostlivosť o mňa. Keď som mohla mať takých 15 rokov, hovoril mi o únosoch, a aby som v noci sama nikam nešla. Ale klamať jej bude v tomto prípade lepší nápad.

,,Jasné, vravel nech si to užijem" usmiala som sa a vbehla som do svojej izby na poschodí.

..........

,,Mikie príde pre nás za 5 minút a nečum stále do toho zrkadla! Vyzeráš úžasne. Dean bude tento večer iba tvoj." zasmiala sa a začala si obúvať svoje čierne lodičky. Ja som mala síce krásne čierne šaty, ale dala som si conversky, pretože v lodičkách neviem chodiť. 

Otvorili sme dvere a ja som poslednýkrát pozrela na hodiny. 19:54. Musím sa vrátiť skôr, než o 3:00 ráno, pretože sa otec vtedy vracia domov z nočnej. Zamkla som dvere a kľúče som si dala do mojej malej kabelky, kde mám aj telefón a doklady. 

Po ulici sa zrazu spustili slová Eminema a hneď som vedela, že Mikie je tu. Zaparkoval pred náš dom a my sme sa nadšene rozbehli k autu. Mickie šoféroval a vzadu bol ešte jeden človek, no cez čierne sklo som ho nemohla vidieť. Mickie vystúpil a hneď sa mu Tara hodila okolo krku. Áno Mickie a Tara tvoria pár už druhý rok a ja im to veľmi prajem. Tara si sadla dopredu a ja som si musela sadnúť vedľa toho čudáka, ktorého neviem identifikovať. Poslednýkrát som sa pozrela na dom a niečo mi hovorilo, že robím veľkú chybu.

,,Rose ideš?" opýta sa Tara a ja bez odozvi nastúpim na zadné sedadlo. 

,,Och skoro by som zabudol, Dean toto je Rose a Rose toto je Dean." predstavil nás môj kamarát a mne začalo srdce biť o trochu rýchlejšie. Keď som sa pozrela do tých azúrových očí a blond vlasov, chcela som, aby som sa vedľa neho prebúdzala každé ráno. Nastavil mi ruku a usmial sa na mňa.

,,Dean" povedal.

S trasúcimi rukami som mu podala tú svoju studenú, len dúfam, že si nevšimne, že sa trasiem ako osika! 

,,R-Rose" zakokcem a začervenám sa.

............

,,Chceš niečo na pitie?" započujem jemný hlas pri mojom uchu a na krku sa mi zježia chĺpky. ,,Ja nepijem, keď tak colu," povedala som mu na čo mi daroval jeden s najkrajších úsmevov, ktoré som videla a hneď odchádza cez dav tancujúcich ľudí pre môj a jeho nápoj. Už sme tu asi 2-3 hodiny a ja sa nudím. Tara s Mickom tancovali a potom niekam odišli, Dean bol preč s nejakými babami a známymi a ja som tu zostala sama. Mala som zostať doma. Pozrela som sa na hodiny a zistila som, že je asi pól jednej. Počkám na Deana a oznámim mu, že už pôjdem. 

Pozerám na hodiny a po 15-tich minutách to vzdávam. Postavím sa a idem strmav cez dav ľudí. Pri vchodových dverách tohto klubu uvidím, ako Dean vyšiel z dievčenských záchodov z nejakou blondínkou. Vlasy má roztrapatené a zips na nohaviciach rozopnutý. S otvorenými ústami pozerám naňho. Bože čo za kreténa sa mi páči? 

Akoby cítil môj pohľad a pozrie sa mojím smerom. Iba nad ním pokrútim hlavou a vystúpim z klubu. Načiahnem sa do kabelky pre telefón a píšem SMS mojej kamarátke:

Ahoj Tara, veľmi pekné, že si ma tam nechala. Už idem domov, nudím sa. Vidíme sa v pondelok v škole. Dobrú. 

Stlačím odoslať a mobil si znova dám do kabelky. Fajn, čaká ma asi tak 15 minútová prechádzka domov. Prečo som si ja sprostá nezobrala aj sluchádka? Pôjdem určite cez park, je to tam osvetlené a je to bližšie. 

..........

Keď už som na našej ulici rozbehnem sa k naším vchodovým dverám. Bože som taká uťahaná a ubolená. Pri dverách zastavím a začnem sa hrabať v mojej kabelke. Kde mám sakra kľúče? Zoberiem si telefón do ruky a svietim si s ním. Zrazu mi vypadne z rúk a ako sa preň zohýbam niekto ma chytí za trup a ústa mi pokryje vreckovkou, nasiaknutou nejakou látkou. Snažím sa kričať a kopať, ale je to márne. Po líciach mi začnú tiecť slzy a za pár sekúnd nevidím nič iné, iba tmu..

Mala som ťa poslúchnuť oci.

Prvá časť je here!  Dúfam, že sa vám páči aj keď je to úplne iné než píšem. Každý koment a vote ma poteší. Ak by vás niečo zaujímalo kľudne píšte. 

- with love, Ammi

Štokholmský syndrómWhere stories live. Discover now