#18

34 3 0
                                    

1. Crocodilii nu isi pot scoate limba din gura.

2. La sah, numarul deschiderilor este de 170.000.000.000.000.000.000.000.000.000.

3. In vechiul Babilon socrii mici erau obligati sa-i aprovizioneze, zilnic pe tinerii casatoriti cu mied (vin de miere). De aici provine celebra luna de miere, cunoscuta azi.

4. In prezent sunt opt submarine nucleare scufundate numai in Oceanul Atlantic si Oceanul Arctic, doua submarine americane si sase rusesti. Oamenii de stiinta si oceanografii nu pot prezice ce se va intampla atunci cand aceste submarine vor rugini suficient de mult incat plutoniul sa inceapa sa fie eliberat in apa insa se tem de exploziile nucleare posibile.

5. In 1444, orasul fortificat Basel era pe cale sa fie atacat. In afara acestuia se aflau dusmanii iar unii dintre ei s-au infiltrat in oras. Paznicii i-au prins pe unii dintre asediatori si au aflat ca atacul trebuia sa inceapa la pranz. O santinela a dat cu o ora inapoi ceasul din piata, astfel atacatorii s-au infiltrat in oras cu o ora mai devreme, fara sa fie ajutati de cei de afara fiind arestati cu totii.

6. Sunt stele de 600.000 ori mai stralucitoare ca steau noastra.

7. Soarele nostru se indreapata cu 20 km/s spre un punct in directia constelatiei Hercules.

8. Gazele dintr-o pata solara sunt cu 1.650°C mai reci decat zonele inconjuratoare de pe Soare.

9. Apollo era in mitologia greaca zeu si romana zeu a luminii soarelui, al muzicienilor si poetilor. Soarele ca obiect se numea in mitologia greaca Helios

10. Soarele consuma prin procesul de fuziune in fiecare secunda 600 de milioane de tone de hidrogen, pe care le transforma in aproximativ 595 milioane de tone de heliu.

Stiati Ca...Unde poveștirile trăiesc. Descoperă acum