PERKENALAN [ Part1]

284 23 0
                                    

[READERS POV]

Park Junhye membisu di birai katil.Bunyi tangisan jelas kedengaran berselang seli dengan esakan.

Pintu bilik dikuak dari luar .

" Park Junhye "

Si gadis pantas menoleh.

"Err nae Jeon Jungkook" * bow90°*

Jungkook tersenyum . " Panggil ja oppa. I'm your husband now"

Park Junhye menunduk malu. Yaa , DIA suami aku. Right now.

Jungkook bergerak mendekati Junhye.

" Junhye listen. Saya tak tahu apa tujuan Puan Park khawin kan awk dengan saya. Padahal saya tahu , awak tak kenal pun saya sepenuhnya."

Junhye memandang Jungkook

" Omma nakkan awak sebagai menantu " Jawab Junhye polos.

Jungkook terdiam sebentar sebelum ..
" HAHAHAHAAAHAHAAA " Suara Jungkook memenuhi segenap bilik.

" Are you kidding me Park Junhye ? "

Junhye menunduk.Ya , aku hanya bergurau Jungkook.

Jungkook mendekatkan wajahnya ke arah Junhye.Terlalu rapat sehinggakn hidung mereka bersentuhan.

Junhye terkedu , terkelu , terdiam , tergamam.Bunyi helaan nafas dari lelaki itu membuatkan degupan jantung nya tidak stabil.

" Saya tak nak tahu apa apa lagi alasan awak . From now on , awak isteri saya . Saya tak minta banyak , cukuplah sekadar awak taat , hormat saya as your husband . Araesso ? "

" N..nae "

" Good "

Jungkook menjarakkan jarak antara mereka. Dia bergerak ke arah pintu .

Junhye menghela nafas lega.

" Oh one more thing ! .. " Jungkook kembali berpusing menghadap Junhye.

" Nae ? " Junhye pangunggkan kepala memandang Jungkook.

" No secret between us. Saya tak suka orang menipu." Kata Jungkook tegas.

Junhye menelan air liur. Dengan terpaksa dia mengangguk faham.Dia memandang Jungkook sehingga kelibat lelaki itu hilang dari pandangan ..

                           ***

" So , macam mna Jungkook ? Dh berbincang ? " Soal Puan Jeon sebaik sahaja Jungkook melabuhkan duduk di meja makan.

" Erm dah omma . Tapi omma kena ingat. Jungkook terima dia sebab omma. Bukan sebab hati."

Jungkook meneguk jus oren di hadapanya.

Puan Jeon menghela nafas.

" Apa salahnya terima dia dengan ikhlas Jungkook ? Dia pun dipaksa sama mcm kamu. Jangan kamu nak salahkan dia atas perkahwinan ni "

" Jungkook tak salahkan dia . Cuma Jungkook kesian kan dia . Takut takut Jungkook tak dapat nak bagi kasih sayang dekat dia nanti"

Puan Jeon duduk berhadapan dengan Jungkook.

" Belajar cintakan dia . Omma tak nak rumah tangga anak omma tak bahagia"

" Erm .. " Jungkook bermain main dengan wap yang keluar menuruni gelas di hadapannya itu.

" Jungkook " Puan Jeon bersuara.

Senyap

"Jungkook"

Senyap lagi

" Yahh Jeon Jungkook ! " Suara Puan Jeon meninggi.

" Nae omma ! " Jungkook terus panggungkan kepalanya akibat terkejut dengan suara Puan Jeon.

" Aigoo Jungkook. Termenung apa hah ? "

" Mian , Jungkook ralit sikit "

" Jungkook .. "

" Ya omma "

" Lupakan Kim Hyeko "

" I can't . Jungkook ... tak boleh ... lupakan dia... "

Tanpa disedari , ada telinga yg mendengar perbualan Puan Jeon dan Jungkook .

" Kim Hyeko ? "

                            ***
              JiSeokJin watak jahat??
             MUAHAHAHAHAHAAAAAA
              kk author gilaa .

T R A G E D I + J J KWhere stories live. Discover now