BINGO [ PART 7 ]

287 24 4
                                    

[ READERS POV ]

" Eh kenapa ni ? " Ujar Jungkook perlahan . Tiba-tiba aja blackoff menyebabkan Jungkook berasa pelik . Jarang kawasan ini tak ada elektrik .
Manakala Junhye masih diam sambil memegang bibirnya yang sudah ' dinodai ' oleh Jungkook . First kiss weyh . Aku ulang .. FIRST KISS !!

" Junhye ? " Jungkook memanggil isterinya kerana tiada tindak balas mahupun suara dari gadis itu .

" Err yaa ? "

" Awak okay tak ? "

" Err .. okay cuma .. tak nampak apa apa sekarang nih "

Tawa Jungkook bergema di vila mewah itu .

" Memangla tak nampak sbb blackoff sayang oi ! " Ujar Jungkook dengan sisa tawa yang masih ada .

Junhye menepuk dahinya perlahan . Pabo kau Junhye , dah sah2 la tak nampak haishh ! Nasib baik gelap , Jungkook tak akan nampak mukanya yang dah merah padam ni menahan malu .

" Jungkook "

" Ya Junhye "

" Boleh bangun tak ? Awak beratla .. " Junhye menggigit bibir bawahnya .

" Ohh , mianhae " Jungkook yang baru tersedar pantas bangun dari badan Junhye .

" Jom naik atas . " Ajak Jungkook .

" Huh ? Susah la nak jalan dalam gelap macam ni . "

" Tak apa . Saya dh biasa dengan selok belok vila ni . Pegang tangan saya "

Junhye menggerakkan tangannya mencari-cari tangan Jungkook . Haa dapat !

Perlahan-lahan mereka berjalan beriringan menaiki tangga naik ke tingkat atas . Tombol pintu bilik dipulas Jungkook . Jungkook kemudiannya berjalan ke arah pintu sliding lalu membukanya agar cahaya bulan dari luar boleh menerangi ruang bilik tersebut .

Dia berpusing memandang Junhye .

" Marila duduk sini . " Ajak Jungkook .
Junhye mengangguk lalu bergerak mendekati Jungkook yang sudah melabuhkan duduk di kerusi yang sedia ada di balkoni vila itu .

Junhye menarik nafas menghirup udara segar yang datang dari laut dihadapan mereka . Nyaman !

" Sorry la . Tak sangka pulak nak blackoff malam ni . Selalunya tak jadi macam ni . " Jungkook membuka bicara tanpa memandang Junhye .

" Tak apa . Saya tak kisah pun " Balas Junhye perlahan .

Senyap .

1 saat

2 saat

3 saat

4 saat

5 saat

6 saat

Okay memang tak ada modal nak sembang sekarang !

Junhye terdengar Jungkook mengeluh .

" Junhye "

" Ya ? "

" Saya nak tahu latar belakang awak boleh ? "

Junhye memandang Jungkook . Kenapa tiba-tiba .. ?

" Boleh kan ? " Soal Jungkook.

Junhye berdehem seketika . Mencari suara yang seakan-akan tenggelam .

" * tarik nafas * Saya Park Junhye . Berumur 19 tahun . Anak bongsu dalam keluarga Park . Ada seorang abang , Park Chanyeol yang sekarang ni menetap di Jepun . Ok the end . Nothing special about me " Junhye tayang sengih .

Jungkook senyum nipis .

" Pernah bercinta ? "

Junhye terkedu . Soalan itu mengingatkannya kepada seseorang . Seseorang yang pernah datang dalam hidupnya . Yang pernah bahagiakan dia suatu ketika dahulu . Sebelum semuanya menjadi mimpi ngeri . Mimpi ngeri yang takkan Junhye lupakan . Satu tragedi .

" Hey ! " Jungkook petik jari di hadapan muka Junhye yang sedang mengelamun .

" Hah ? Apa awak tanya ? "

" Saya tanya , pernah bercinta tak ? "

" Err .. pernah .. " Jujur .

" Dengan ? "

" Perlu ka awak tahu ? "

" Yes because i'm your husband "

" Err .. " Nak bgtau ka tak ?

" Just say it Junhye "

" Park Jimin . "

Senyap.

1 saat

2 saat

3 saat

4 saat

" Jungkook ? "

" Yes "

" Are you okay ? "

" Yes "

" Awak kenal Park Jimin ka ? "

Jungkook ketawa . Lucu ? Hahaa no .

" Kenal sekadar nama ja "

" Oh " Junhye berasa tidak sedap hati . Bahaya jika Jungkook pernah mengenali Jimin .

" So , can i know your story plak ? " Junhye mula mengorek cerita .

Jungkook ketawa sejenak .

" Saya pernah nak bunuh orang " Selamba .

Junhye pantas memandang Jungkook di sebelah . Dia ni dh kenapa ? Biar betul ??

" Are you kidding me ? " Bulat mata Junhye memandang suaminya .

" Hahaa awak percaya ?? " Jungkook ketawa sakan .

Junhye jeling . Cis ! Dia kenakan aku .
" Gelak laa "

" Hahahahahaaaa "

" Gelak la lagi "

" Hahahahahahaa "

" Gelak sampai esok ! "

" Hahahahahahahaaaa " Lagi sakan Jungkook mentertawakannya .

" Jungkook gila "

" Mwo ? " Jungkook berhenti ketawa .
" Hahahahahaaaa " Kini giliran Junhye pula mentertawakannya . Smpai keluar air mata dibuatnya .

Jungkook senyum . Yaa . kali pertama aku tengok kau gelak sampai macam ni . At least kau boleh lupa apa yang aku cakap tadi ..

************************************
Okay done this part ! Hope enjoy la ye . Salah silap mohon dimaafkan.
Please vote !

T R A G E D I + J J KWhere stories live. Discover now