[ READERS POV ]
- Sebulan kemudian-
* Daebakk ! *
Jerit Junhye dalam hati sebaik sahaja menjejakkan kakinya di hadapan sebuah vila yang tersergam indah di atas bukit.Vila yang bertemakan ukiran kayu yang unik.Berlatar belakangkan lautan yang membiru.Jauh dari kesesakan dan riuh pikuk bandar Busan.Rumah idaman.
" Perfect ! " Ujar Junhye perlahan sambil memandang vila itu dengan muka yang teruja.
Jungkook yang sedang mengambil beg bagasi dari bonet kereta tersenyum kecil memandang kelakuan isterinya itu.Cute !
" Junhye " Panggil Jungkook.
" Nae ? " Junhye berpaling memandang Jungkook.Angin yang bertiup menyebabkan rambutnya dibuai menutup muka.
" Ingat tak apa yang saya pesan dalam perjalanan tadi ? "
" Oh nae ingat ! " Junhye terseyum manis.
Jungkook tergelak kecil.
" Apa yang saya pesan ? "" Awak pesan , jgn keluar rumah kalau awak tak ada , jgn mandi laut tnpa kebenaran awak , kalau nk pergi bandar Busan saya kena ajak awak , kalau nak bersiar siar kemana mana kena ada peneman , kalau nak masak kena ada aunty Su , lepastu .. "
" Okay okay dah .. maknanya awak ingat " Kata Jungkook sambil menahan tawa.Junhye tersengih . Over ka aku tadi ?
" Dah, jom masuk "
Junhye jalan beriringan masuk ke dalam.
Welcome new home !
***- Ruang tamu -
Jungkook melepaskan lelah di sofa . Penat mengemas apa yang patut untuk vila nya yang sudah lama tidak dijenguk . Huargh letih ! Dia melelapkan mata .
Junhye yang baru turun dari tangga memandang Jungkook yang sedang keletihan. Perlahan lahan kakinya melangkah mendekati suaminya.
Junhye membongkokkan sedikit badannya untuk memandang Jungkook yang sudah terlelap. ' Gomawo Jeon Jungkook sebab jaga aku selama hampir sebulan ni. Aku akan cuba jadi yang terbaik untuk kau . Aku janji.' Junhye tersenyum nipis.
Anak rambut yang berjuntai di dahi Jungkook disentuh sedikit . Miagod lembutnya rambut dia ! Tak sangka laki aku nih pandai jaga rambut . Junhye ketawa dalam hati .
Dia menegakkan semula badannya . Baru sahaja dia ingin melangkah ke dapur , ada tangan yang menarik lengannya kuat dan dia tidak sempat mengimbangkan badannya lalu ..
BUK!
" Aduh ! " Junhye mengaduh kesakitan apabila badannya terhempas di sofa . Dia memejamkan matanya apabila merasakan pinggangnya sedikit sengal . Makhluk apakah yang menarik aku tadi ?? Sakit dowh pinggang aku ! Omma ! TT.
Selang beberapa saat , Junhye membuka matanya . Hampir terlatah dia apabila terpandangkan Jungkook yang berada dalam kedudukan yang begitu rapat dengannya . Oh please jantung jangan buat hal !
Jungkook tersenyum nipis memandang muka gelabah Junhye.
" Awak sentuh rambut saya ka tadi ? "
Glup ! Mati la aku !
" Err .. tt .. tak .. takkk " Dalam gelabah Junhye menggeleng.
Jungkook mengangkat sebelah keningnya . Double jerk !
" Betul ? "
Junhye mengangguk laju . Cepatla bangun Jungkook , aku nak blah ni !
" Betul ? " Soal Jungkook lagi . Tapi kali ni dengan suara yang .. em yeahh can i say romantik ?? Hahahaa yess . Dengan suara yang romantik.
Membuatkan bulu roma Junhye menegak.Kali ini Junhye tidak menjawab. Dia hanya memandang wajah Jungkook yang semakin lama semakin dekat dengan wajahnya . Jantung dah buat maraton kat dalam ni haa . Muka Junhye memang pucat habis . Nak lari tapi apakan dayaaa .. TT
Jantung nya semakin tidak normal apabila bibir Jungkook hanya beberapa inci sahaja lagi akan menyentuh bibirnya. And ..
Cup !
* BLACKOFF *
************************************
HAHAHAHHAHAHAAAAAAHAHAHAHAAAAA * Author meroyan *
* Sorry sbb lambat update . Tgh cari idea sebenarnya . Jgn marah author TT. Please vote okay ! Lappciuuu ! *
YOU ARE READING
T R A G E D I + J J K
FantasiJeon Jungkook - Seorang isteri mesti sentiasa ada di sisi suami dia . Apa kau tak belajar agama ? Hah bodoh! Park Junhye - Daripada kau seksa aku mcm ni , baik kau ceraikan aku ja Jeon Jungkook ! Wae kau kejar aku lagi ?! Jin - Jangan sampai aku bun...