[ READERS POV ]
- Skip -
- 8 MALAM -
Grrrr
Junhye pantas memegang perutnya yang berbunyi.Aduh , laparnya.Kaki pantas dihayunkan ke dapur.Peti sejuk tiga pintu itu dibuka.Melihat apa yang ada untuk dihadam.Tapi hampa ..
Mulutnya dicebik.Kosong ! Mcm mna nak masak kalau satu habuk pun tak ada . Jungkook ni pun satu , lain kali beli la siap siap barang dapur untuk aku . Senang la aku nak masak kalau semua barang dh ada . Hishh ! Jam didinding dikerling . 8:17 malam. Hm napa Jungkook tak balik lagi nih.Kang tak pasal pasal aku mati kebulur kat sini. Dah lupa yang dia ada bini kt rumah ka ? Junhye merungut.
Sejenak dia terpandang bekas kimchi di penjuru peti sejuk. Haa ada pun !
Tangannya pantas dihulur untuk mengambil bekas kimchi yang agak jauh ke dalam peti sejuk . Tiba tiba .." Park Junhye ! "
BUK !
" Aduh ! Sakitnya ! " Junhye yang terkejut dengan sapaan itu telah menyebabkan kepalanya terhantuk di langit peti sejuk itu.
Kepalanya digosok . Benjol tiga biji aku rasaaa . ( ̄︶ ̄)
Jungkook yang terkejut dengan hentakkan itu pantas berlari mendapatkan Junhye .
" Eh , awak okay tak ? "
" Okay okay " Junhye bangun menjauhi peti sejuk itu sambil menggosok kepalanya yang terhentak sebentar tadi.Naik bintang dah ni .
" Sakit tak ? " Soal Jungkook sambil menggosok kepala isterinya . Rasa bersalah menerpa dalam dirinya . Itu la , pakai sergah ja bini nya yang tengah kusyuk menyelongkar peti sejuk.
" Gwenchana . Sikit ja ni . " Junhye ukir senyum nipis.
" Awak buat apa depan peti ais ni ? "
" Err , ss .. saya panas .. ha'aa saya panas . Sbb tu ambik angin dekat sini . " Nah ambik ! Tak logik betul jawapan kau Junhye . Entah kenapa dia segan ingin memberitahu Jungkook bahawa dia tengah lapar . Melihat keadaan Jungkook yang baru pulang meyebabkan dia malas mengganggu suaminya itu . Hm ..
Jungkook mengerutkan dahi . Pelik .
" Awak lapar ? " Teka Jungkook .
" Eh tak apa . Saya dah kenyang " Dalih Junhye .
Grrrr ..
Junhye pantas memegang perutnya yang berbunyi.Aduh , masa ni lah kau nak bunyi pun wahai perut !
Dia mendongak memandang suaminya . Bibir bawah digigit sambil menayang sengih kepada Jungkook . Kantoi ~
Jungkook memeluk tubuh sambil mengangkat sebelah keningnya .
" Kenyang konon . "
Junhye sengih lagi .
" Dah pergi siap . Saya bawak awak makan kat luar . " Kasihan pula dia melihat isterinya yang lapar itu . Walaupun dia sudah terlalu letih kerana seharian berkejar kejaran dengan kerja yang tertangguh , namun dia berasa bertanggungjawab terhadap Junhye .
" Eh tak payah la . Awak baru ja sampai . Mesti penat lagi " Junhye cuba menolak pelawaan Jungkook.
" Cepat . Saya bagi masa 5 minit utk siap . Lambat tinggal ! " Jungkook mengeluarkan arahan.
" Eh 5 minit mana cukup " Ujar Junhye tidak berpuas hati.
" 4 minit " Jungkook sudah bergerak ke pintu rumah .
" Yahh Jeon Jungkook ! "
" 3 minit Park Junhye "
Junhye sudah terlopong . Ini melampau !
" Ish araesso araesso . Tunggu ! " Junhye sudah berlari anak menaiki anak tangga ke tingkat atas .
Jungkook sudah ketawa melihat telatah Junhye . Junhye..Junhye
***
Jungkook hanya memandang Junhye di hadapannya yang sedang enak menikmati lamb chop.Lapar sangat budak ni rupanya.
Junhye yang tersedar dirinya diperhati pantas mengangkat muka.Matanya bertentangan dengan mata Jungkook.
Senyap.
..
..
..
..
Nak lawan mata ka macam mana ni . Dua-dua tak nak mengalah.
" Makanlah . Renung muka saya kenapa ? " Jungkook menunjal dahi Junhye.
Junhye tayang muka tidak puas hati . Sesuka hati toknek moyang dia ja nak tunjal² dahi aku.
" Mana ada saya tenung muka awak ."
Jungkook mencebik.
" Elleh , tak tenung konon . Nak nipu tu agak² la . Dah sah² awak tenung muka saya tadi. "
" Eyy daripada saya tenung muka awak , lebih baik saya tenung lamb chop ni . Huh ! " Junhye membalas.
" Saya dengan lamb chop tu mana lagi hensem ? " Jungkook mengangkat angkat sebelah kening nya untuk menyakat Junhye .
Junhye mengerut dahi.Soalan apa kejadah nya dia tanya aku ni .
" Err .. " Junhye menggigit bibir bawahnya. ' Kalau aku cakap lamb chop ni lagi hensem , kang dia kata aku gila pulak .Tapi .. kalau aku puji dia , aku nak letak mana muka malu aku nanti ? Aduh ' Omel Junhye dalam hati .
" Cepat la Junhye . Siapa lagi hensem ? " Desak Jungkook .
" Err .. ermm . awak hensem " Pantas daging lamb chop disumbat ke dalam mulut Jungkook yang sudah terbuka ingin ketawa . Haa telan la kau Jungkook !
" Erkxnflhfvajfjnaiu ... " Disebabkan daging lamb yang masih di dalam mulutnya , entah apa yang dirungut Jungkook , Junhye pun tidak mengerti.Hampir meletus tawanya melihat Jungkook .
" Telan la dulu daging tuh . Sibuk ja nak merungut " Junhye menahan tawa .
Jungkook menjeling nya tajam . Cis ! Siap kau Junhye . Daging di dalam mulut pantas dikunyah dan ditelan.
Tidak lama kemudian ..
" Junhye "
" Ya ? "
Baru sahaja Junhye mengangkat muka ..
Cup !
Hampir terlepas garpu di tangannya.Matanya terbuntang akibat terkejut dengan tindakan Jungkook yang berani mati menciumnya di khalayak ramai .
Apa ni apa ni ?????Tangannya menolak kuat Jungkook supaya menjarakkan mukanya dengan muka Jungkook . Tajam matanya merenung suaminya yang masih selamba.
" Awak gila ka apa ?! "
" What ? Normal la husband kiss wife dia , kan ? " Ujar Jungkook tanpa rasa bersalah .
" Yes i know tapi .. "
" Dah² .. tak payah nak melenting. Kiss ja pun . Bukannya buat benda tak senonoh kat sini . "
Junhye menahan geram . Kecik besar kecik besar ja aku nengok mamat nih ! Siap kau nanti Jeon Jungkook !
************************************Done this part .
Please vote okay ! Lebiuuu :))
YOU ARE READING
T R A G E D I + J J K
FantasyJeon Jungkook - Seorang isteri mesti sentiasa ada di sisi suami dia . Apa kau tak belajar agama ? Hah bodoh! Park Junhye - Daripada kau seksa aku mcm ni , baik kau ceraikan aku ja Jeon Jungkook ! Wae kau kejar aku lagi ?! Jin - Jangan sampai aku bun...