SINIS [PART 5]

205 18 0
                                    

[READERS POV]

" Pindah ? " Puan Jeon menyoal .

" Ya omma . Kalau omma tak kisah , Jungkook nak hidup sendiri dengan Junhye " Jelas Jungkook.

Puan Jeon memandang Puan Park dan Tuan Park yang turut berada di situ pagi itu .

" Er , Jungkook nak bawak Junhye tinggal dekat mana ? " Puan Park bersuara . Agak risau jika dia berjauhan dengan anak perempuan nya itu .

" Jungkook ada sebuah vila dekat Busan.Cukup untuk kami berdua."
Jungkook mengerling Junhye di sebelah yang sedari tadi hnya mendiamkan diri.

" Busan ?! "

                                ***
" Jungkook , Busan tu jauh .. " Perlahan suara Junhye memecah sunyi antara mereka . Dia hanya memandang suaminya itu bersiap untuk ke pejabat.

Jungkook berpaling menghadap Junhye.

" Kenapa ? "

" Nanti saya rindu .. omma "

Jungkook tersenyum nipis.

" Takkan lah dah umur 19 tahun masih lagi nak berkepit dengan omma awak ? "

Junhye menunduk . " Saya tak pernah berjauhan dengan omma "

Jungkook menghela nafas . Macam ni la akibatnya bila beristerikan seorang budak .

" Park Junhye , dulu sebelum awak khawin dengan saya , tanggungjawab terhadap awak terletak pada appa awak . Tapi sekarang i'm your husband , awak dah jadi tanggungjawab saya . Kemana saya pergi awak mesti ikut . So bila saya cakap Busan , tetap Busan . Araesso ? " Panjang kata-kata Jungkook memberi penjelasan.

Junhye mencebik . Kecoh ar .

" Apa cebik-cebik tuh . Faham tak apa saya cakap ? " Jungkook sudah bergerak ke arah pintu bilik . Sudah lengkap dengan pakaian pejabat.

Junhye mengeluh . " Nae "

                                 ***

Stereng kereta digenggam kemas . Mata Jungkook tajam memandang ke arah dua figura yang sedang berborak sakan di lot parking apartment milik Puan Jeon .

Sengaja dia singgah di sini dahulu untuk memeriksa keselamatan bangunan milik keluarganya ini sebelum ke pejabat. Tapi lain yang dihajat , lain pulak yang dilihat .

Dia membuka pintu kereta lalu bergerak ke arah ..

KimSeokJin dan Park Jimin

" Tak sangka kau pilih apartment ni sebagai tempat berlindung " Sinis percakapan Jeon Jungkook.

Jin dan Jimin yang terkejut dengan kehadiran Jungkook mengawal riak muka .

" Kenapa muka cuak nih ? HAHAA rileks Jin . Aku takkan bunuh kau " Jungkook memasukkan tangannya ke dalam poket seluar.

" Hey Kookie , aku dah cakap kan dekat kau haritu , jangan cari Jin ! "
Jimin meninggikan suara . Risau akan keselamatan teman baiknya,Jin.

Jungkook ketawa sinis

" Bukan aku yang cari dia , tapi dia yang dah masuk tempat aku "

" Apa maksud kau ? " Jin mengeluarkan kata .

" Untuk pengetahuan kau and Jimin , apartment ni milik keluarga Jeon . "

Jin terdiam.Jimin terkelu. Oh shitttoo! Silap rentak .

" Sebenarnya aku taknak dah jumpa kau sebab aku akan ingat kisah lama bila nampak muka kau ni Kim Seok Jin . Tapi kali ni aku akan lepaskan kau " Jungkook menepuk nepuk bahu Jin .

Jin menggeleng . " Aku takkan biarkan kau buat benda yang sama dekat aku macam apa yang kau dah buat dulu . Tak akan Jeon Jungkook . "
" Kau dah lupa ka Jin ? Disebabkan kau , hubungan persahabatan kita putus . Kau lupa atau kau buat-buat lupa ? " Jungkook memberi pandangan tajam kepada Jin .

Jin ketawa .

" Aku tak akan putuskan hubungan kita kalau kau tak rampas yeojachingu aku ! " Jin membalas renungan Jungkook.

" Bukan aku yang nak dekat yeojachingu kau tu . Tapi dia yang datang merayu suruh aku terima dia sebagai yeojachingu aku . " Tenang Jungkook bersuara .

" Kau takpayah riak la Jungkook " Jimin menyampuk .

" Bukan riak . Tapi aku cuma perjelaskan perkara yang betul . "

" Dah la Jungkook . Aku akan keluar dari apartment ni . Jangan risau . " Jin meredakan keadaan . Sakit hatinya bila bertegang lidah berkaitan perkara silam yang lepas.

" Okay baguslah . Aku harap aku takkan jumpa kau lagi . Sekali lagi aku jumpa kau , aku takkan teragak-agak akan bunuh ... "

Sebaik sahaja Jungkook menghabiskan kata , dia terus berpusing meniggalkan Jin dan Jimin yang terkejut dengan kata-katanya.

Jin memandang Jimin .

" Petang ni kita pindah "

" Pindah kemana Jin ? "

" Busan " 

************************************
• Author tahu part ni bosan T_T Mian T_T
  • Please vote

T R A G E D I + J J KWhere stories live. Discover now