TANDA TANYA[PART 4 ]

186 21 0
                                    

[READERS POV]

Sinar cahaya matahari yang menusuk di kelopak mata Junhye menyebabkan dia membuka mata . Jam di sebelah dikerling . 7:13 pagi.

Susuk tubuh Jungkook yang sedang dibuai mimpi di atas sofa dipandang.
Ya , kami satu bilik .. tapi tidak sekatil.Well , klise right ?

Perlahan-lahan kakinya melangkah ke arah Jungkook.Dia melabuhkan duduknya di atas lantai.Dia mengambil peluang menilik setiap inci wajah suaminya.Emm boleh tahan kacak.

Dari mata turun ke hidung dan kemudiannya bibir merah milik Jungkook.Menandakan dia tidak merokok.Anak rambut yang menjuntai di dahi Jungkook dikerling.Hatinya meronta-ronta ingin menyentuh rambut suaminya itu .

' Kau jangan jadi gila Junhye.Isi borang masuk lombong namanya ni.'
Hati kecilnya melarang.

" Saya tahu suami awak ni hensem. Takpayah la tenung lama-lama" Dengan suara yang serak Jungkook melontarkan kata .

Erkk ! Dia perasan aku tilik muka dia ? Oh no oh no mana poket doraemon aku nak tumpang sorok muka ! Malu siot.

" Err mana ada . Perasan lah awak ni." Sedaya upaya Junhye cuba menutup malu nya .

Jungkook membuka mata memandang Junye yang sedang duduk bersimpuh di tepi sofa.

" Ya , memang saya perasan.Saya perasan awak tenung muka saya dari tadi" Ujar Jungkook selamba.

Junhye merasakan air liurnya tersekat di kerongkong.Muka nya memerah.Malu!

"Err saya nak mandi " Okay masa untuk buat acara running man Junhye.Lari la lari !

" Wait ! "

Junhye yang baru sahaja ingin melangkah pergi terhenti apabila tangan dingin Jungkook mencapai lengannya.Ok perkara normal yang selalu berlaku . Dup dap dup dap. Jantung pliss lah pam dengan stabil !

" Kenapa ? " Soal Junhye.

" Dulu awak pernah kenal Park Jimin ? "

Junhye terkelu.Setelah sekian lama dia tidak mendengar nama itu , kini nama itu kembali menyapa gegendang telinganya.Tapi , kenapa Jungkook... ?

" Jawab la saya tanya ni " Gesa Jungkook. Something wrong somewhere ?

Junhye menarik nafas panjang.

" Ya , saya pernah kenal dia."

" Macam mana boleh kenal ? " Sifat ingin tahu Jungkook semakin menjadi-jadi.

" Masa tu saya ikut Oppa Yeol pergi melawat kawan dia dekat hospital.Kebetulan Park Jimin tu kawan kepada kawan oppa Yeol."

Jungkook mengerutkan dahi.

" Siapa kawan  Yeol yang sakit tu ? "

" Tak silap saya KimSeok.. "

TokTok!

Ketukan di pintu bilik mereka menghentikan kata-kata Junhye.

" Jungkook , Junhye ! Mari turun. Omma dengan appa Jun datang nih ! "

"Nae omma ! " Balas Junhye.

Dia kemudiannya memandang Jungkook.

" Awak pergi la mandi dulu"

Junhye pantas bergerak ke arah pintu lalu beredar.

Manakala Jungkook masih termangu dengan ayat tergantung Junhye sebentar tadi.

" Kim Seok ? " Dia mengerutkan dahi.

".......Jin "

        • Mian kalau part ni pendek T_T
        • Please vote ')

T R A G E D I + J J KWhere stories live. Discover now