Tanrı'yı Anlamak: Bölüm 2

91 10 3
                                    

Yuhanna 4:24
Tanrı ruhtur, O’na tapınanlar da ruhta ve gerçekte tapınmalıdırlar.” 

Bunları dedikten sonra Ceyda yüzümdeki her bir yeri incelemeye başlamıştı. Vereceğim tepkiyi merak etmiş olmalıydı.

Daha önce Tanrı'nın ne olduğunu düşünmüştüm ama kendimce maddesel olarak düşünmüştüm.

Bizim gibi etten kemikten olabilirdi ya da bilemiyordum. Ruh ise çok farklı.

Derin bir nefes alarak konuşmaya başladım.

"Bu çok ilginç. " dedim..

Ceyda bir an için sessiz kaldı ve sonra konuşmaya başladı.

-Neden ilginç? Dedi.

-Yani kendim gibi düşünmüştüm. Etten kemikten filan. O yüzden ilginç geldi bir an için. Ya da onu bir surete tam olarak da koymamistim aslında. Ama yine de beklediğim cevap bu değildi, dedim.

Ceyda kısa bir sessizlikten sonra dudaklarını araladı. Sessiz olduğu her an ne cevap vereceğini düşünüyordu. Bunu da bu şekilde anlamış oldum.

Gelişi güzel öylesine cevaplar değildi.

-Senin bir ruhun var. Ve ölünce maddesel dedigin  bedenini ruhun terk eder ve Tanrı'nın yanına gider. Yani ruhsal bir yere. Bu şekilde düşünecek olursan aslında cok mantıki olduğunu görürsün. Hepimizin ruhu var ve gideceğimiz yerde ruhsal bir yer olacak, dedi.

Tekrar sessizliğe gömülmüştük.

Tanrı ruhtu. Bu cevapla kabul edebiliyordum bunu.

Tanrı ruhtu ama aynı zamanda sevgiydi.

Tanrı hakkında öğrendiğim bilgileri sindirmek için durmam gerekiyordu.

Bedenlerimizse şimdilik ruhumuzun sığındığı bir ev gibiydi. Sonunda gerçek evlerine dönecekler. Tanrı'nın yanına.

Ve aklıma Ceyda' nın az önce dedikleri geldi.

Yaratılış 1:27
  Tanrı insanı kendi suretinde yarattı, onu Tanrı’nın suretinde yarattı. Onları erkek ve dişi olarak yarattı.

"Yani o halde ruhlarımızda Tanrı'nın ruhuyla benzer mi?"

Dedim.

Ceyda belli belirsiz gülümsedikten sonra cevap verdi.

"Evet. Ruhlarımızda benzer. Dedi.

Ve sonunda huzurla doldum.

Ona benziyor olmak farklıydı.

Ve artik ona benzedigim için Ona daha çok ısınmaya başlıyordum.

Peki ama Tanrı bizimle nasıl konuşuyordu? 










Evet arkadaşlar bu bölümde böyle oldu. Tanrı seni seviyor okuyucu. Hem de senin insanları sevdiğin gibi değil. Sonsuz bir sevgiyle seviyor.

Onun sevgisine inan ve güven.

Çünkü o seni asla yalniz bırakmayacağının sözünü başlangıçta daha sen doğmadan verdi.

İbraniler 13:5
......  Çünkü Tanrı şöyle dedi:   “Seni asla terk etmeyeceğim,   Seni asla yüzüstü bırakmayacağım.”  

Ve bahsettiğimiz kişi Tanrı. O sözünden dönmez.

Iyi okumalar. (:

Esenlik olsun.

 

Tanrı'nın YoluHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin