Tanrı tam bu noktada insanlar acı çekerken, savaşlar , kıtlık varken...
Dünya'da birçok kötülük vardı. Henüz belki her şeyi yaşamadık görüp geçirmedik ama "Güneşin altında yeni bir şey" yoktu. Her şey birbirinin aynıydı. Tarih tekerrürden ibaretti.
Bazen düşünüyordum. Tanrı sevgi'ydi. O zaman bu sevginin uğruna bazı şeyler yapmış olmalıydı. Sadece bizi yaptığımıza göre yargılayacaksa o zaman bu bahsettiğimiz sevginin hiçbir anlamı olmazdı. Çünkü bizim dünyadaki anne babalarımız bile biz hata yapınca ceza verir ama doğrusunu öğretmeye çalışırlardı. Tanrı'nın yaptığı bir şey olmalıydı. Ama bu ne olabilirdi?
Ceyda'ya bunları söyledim.
-Bana anlatır mısın Tanrı bizim için ne yaptı bu sevgisiyle? Bu sevgi ona bizim için neler yaptırdı? Yani tüm insanlık için..
Ceyda eline yine Kutsal Kitap'ı aldı. Bana yine oradan cevap verecekti.
-Tanrı en baştan bir şey düşünmüştü Adem ve Havva'nın günahının sonucunda..
"
14. Bunun üzerine RAB Tanrı yılana,
"Bu yaptığından ötürü
Bütün evcil ve yabanıl hayvanların
En lanetlisi sen olacaksın" dedi,
"Karnının üzerinde sürünecek,
Yaşamın boyunca toprak yiyeceksin.
15. Seninle kadını, onun soyuyla senin soyunu
Birbirinize düşman edeceğim.
Onun soyu senin başını ezecek,
Sen onun topuğuna saldıracaksın."
Yaratılış 3:14-15
Bunu duyunca hemen aklıma geldi daha önce konuşmuştuk.
-Evet, hatırlıyorum, dedim.
-Sana devamını anlatmamıştım ama değil mi? diye sordu.
O zaman ne diyeceğimi bilemeyerek öylece bekledim.
Dünya da savaşlar oluyor kötülük var ama bunlar olacak. Çünkü insan kendisine verilen yetkiyi güah işleyerek şeytana teslim etti. Şeytan da bunu insanlığa karşı kullanıyor. Düşmanımız belli, düşüncelerineler yapmak istedikleri belli ama Tanrı'nın da neler yapmak istediği belli.
Kadının soyundan doğan kişi İsa'dır. Bakire bir kızdan doğdu. Tanrı'nın ruhu direkt olarak onun içinde yaşıyordu. İsa'nın bu şekilde tanrısal yönü vardır.
Şeytanın topuğuna saldıracak. Yani onu devirecek olan İsa'dır. İsa dünyada bir insan gibi yaşadı, insanları uyardı, azarladı, öğretti, yol gösterdi. Zaman dolduğunda Yahuda'nın (İsa'nın kendisi için seçtiği öğrencilerden biri) ihanet etmesine izin verdi çünkü böyle olması gerekiyordu.
İsa çarmıha gerildiğinde üstüne bizim günahlarımızı, hastalıklarımızı, lanetlerimizi hatta ölümü aldı. 3. gün dirildi ve böylece zaferli oldu.
Hala dünyada günah var çünkü insanlar hala şeytana yetki veriyor günah işleyerek. Zaman geldiğinde İsa dünyaya 3. kez geldiğinde her sey tamamen bitmiş olacak. O zaman artık şeytanda hapsedilecek. ve günah tamamen ortadan kalkacak. zaman dolmak üzere....
Tanrı güçsüz, konuşamayan, bizi görmeyen, duymayan değil.
İsa diyor: "Kulağı olan işitsin."
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Tanrı'nın Yolu
SpiritualeTanrı' yı anlamak ve onu tanımak için girdiğim yolda ogrendiklerim... Siz de Tanrı' yı anlamak ister misiniz?