Part 9

93 13 0
                                    

Dibelakang stage Chanyeol menangis sekuat hati. Hatinya sangat sakit...sakit sangat apabila melihat EXO L memarahinya tadi.

Chanyeol ingatkan EXO L akan gembira bila mendapat tahu dia sudah mempunyai kekasih tapi tidak mereka malah memarahi-nya.

Chanyeol mengambil beg disebelahnya lalu dibaling ke lantai.

Staff di situ terkejut ,namun tiada seorang pun yang berani bersuara.

Suho serta anggota EXO yang baru sampai turut terkejut. Beg tersebut hampir hampir mengenai Suho yang cuba mendekati Chanyeol saat itu.

Suho mengutip semula beg tersebut lalu melangkah ke Chanyeol .

" hiks.. "

Suho meletakkan beg tersebut diatas sofa. Dia cuba menarik tangan Chanyeol. " jangan tutup muka kau " kata Suho sambil menarik tangan Chanyeol yang menekup wajahnya.

Chanyeol mengikuti perintah Suho . Dia membiarkan semua orang disitu melihat wajah hodohnya saat menangis.

" menangis ..keluarkan segala apa yang kau pendam...tunjukkan pada kami bagaimana sakitnya perasaan kau ..biar mereka tahu ! Kau layak menentukan pilihan hidup kau " kali ini suara Suho sedikit meninggi.

Chanyeol menangis sekuat hati. Segala rasa yang dipendam dihatinya dikeluarkan .

Tanpa Chanyeol sedari manager mereka merakam video dia menangis.

" Hyung....aku penat Hyung..aku taknak dia tinggalkan aku..." satu ucapan keluar dari mulut Chanyeol.

Member EXO mulai kesian . Sebegitu berat Chanyeol harus memilih antara EXO , EXO L ataupun yeoja yang dicintainya.

Perlahan lahan Chanyeol menjatuhkan punggungnya disofa belakangnya. Suho turut duduk sambil mengelus tubuh belakang Chanyeol.

Setelah penat menangis Chanyeol berhenti. Masing masing di ruang tersebut diam membisu. Tiada siapa yang mahu bersuara.

Chanyeol menghapuskan bekas tangisnya serta membetulkan rambutnya yang sudah kusut. " aku dah ambil keputusan .." ucap Chanyeol tiba tiba.

Semua anggota EXO memandang Chanyeol. " aku takkan keluar dari group ini..banyak benda yang terlalu berharga di group ini. Susah untuk aku hapuskan...soal EXO L aku akan uruskan mereka nanti...korang jangan risau " kata Chanyeol.

Semua anggota EXO diam tak bersuara. Mereka mulai rasa serba salah kerana mengabaikan Chanyeol sebelum ini.

" Aku tak setuju !!" Tiba tiba Baekhyun bersuara. " siapa kata kau sahaja yang akan uruskan EXO L ?!! Habis aku ni siapa ?!! Aku ni members EXO juga !! Jadi mari kita uruskan EXO L sama sama !" Ucap Baekhyun

So I Fell In Love With A Fans?! ©Where stories live. Discover now